Omdat ik toch inmiddels een beetje vast loop en even zelf ook niet meer weet waar ik het zoeken moet. hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
Even korte introductie:
Ik rij met een volbloed, stokmaat 1.80. We rijden voornamelijk eventing, maar in de winter ook dressuur en springwedstrijden.
Inmiddels zijn we M1 dressuur, 1.10 springen en L eventing.

Hij loopt van zich zelf vrij nauw met zijn achterbenen en heeft daardoor soms wat moeite met de balans in de lengte buiging.
Ik rij inmiddels al jaren bij dezelfde instructeur, maar merk dat het voor dit paard niet meer passend is.
Op de eventing wedstrijden doet hij het goed, loopt een stabiele proef maar de hogere scores blijven uit. Ik denk dat het komt doordat het allemaal toch wat braaf is en omdat we net dat laatste stukje missen in de basis. Hij is ( en wordt) niet flashy zoals een KWPN'er dat kan zijn.
Ik merk dat de reguliere dressuurlessen zoals we deze nu volgen eigenlijk vooral frustratie opleveren. Zowel bij hem als bij mij en we groeien dus ook niet.
Ik weet dat er heel veel nuances zijn qua dressuur, maar voor ik opzoek ga naar een andere instructeur wil ik me orienteren op wat voor iemand ik dan zoek.
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven in welke richting ik zou kunnen kijken. Welke instructeurs/ richtingen zijn interessant om eens verder te onderzoeken?
Bedankt!
Het gaat om hoe je de oefeningen samen met je paard doet.