Mars schreef:Jullie zijn een prachtige combi en hij wordt steeds mooier. Ondanks de uitdagingen die jullie beiden hebben zie ik een blij ontspannen paard en trotse amazone

Geen gepush en gehaast maar leren en groeien op eigen tempo.
Dankjewel.
we hebben ook bewust gekozen om hem de tijd te geven. We hadden hem al kunnen aan bieden maar dan moet je ze gaan pushen. Hij ontwikkelt mooi, hij is blij en heeft rust in zijn hoofd. 
haha1995 schreef:Ik vind hem letterlijk een plaatje, een echte sprookjespony
ik denk nog elke keer ‘kan niet geloven dat deze van mij is.
‘ hij is dat type paard dat ik tot nu alleen onder andere ruiters kon zien.
kally schreef:Hij wordt er steeds mooier op en steeds meer volwassener….het rijden gaat met ups en downs maar vindt ik normaal met een jong dier hij mag gewoon groeien in zijn tempo en dat is heel mooi om te zien.
Blijven genieten ondanks je eigen vervelende kwaaltjes en stapje voor stapje verder…..
vind het wel belangrijk dat we hem mentaal ook in de gate houden omdat hij zichzelf echt stuk zou lopen voor je. En dan moet je ook een stukje mentaal stabiliteit kunnen bieden met paarden die zo graag voor je willen.
Ben benieuwd hoe hij uit gaat zien als hij helemaal uit gegroeid is. 
Sachertorte schreef:Goh ja, alles is door voorgaande posters al gezegd, dus rest mij niets anders dan te zeggen: een zo fijn beeld met een heel knap paard.
Misschien heb ik te snel gelezen, maar hoe gaat het traject verder zijn met aanbieden bij het AES?
Als hij kans zou maken kunnen we hem ofwel op een keuring voorstellen of laten thuis keuren. Dan wordt hij in eerste instantie voor een beperkt aantal dekkingen ggk. Alle hogere ‘graden’ zijn altijd tijdens een georganiseerde keuring maar ik neig er naar om te beginnen met kijken of hij met een thuiskeuring voor een beperkt aantal dekkingen geaccepteerd wordt. Als ze hem bij die keuring niet accepteren lijkt het mij vrij zinloos hem voor een hogere graad te laten keuren. Of denk ik nu raar?
Als hij niet ggk wordt wordt hij gecastreerd. Wordt hij wel ggk maar is er geen interesse of krijgt hij toch nog echt last van zijn hormonen ook. Dan laten we hem mogelijk wel springen voor een paar rietjes diepvries voor ons zelf. We houden hem nu hengst om te kijken of hij ggk wordt maar als hij last krijgt van zichzelf of niet ggk wordt heeft ie zijn ballen niet nodig. Als er gebreken uit het rontgologisch onderzoek gekomen waren zou ik ook de DA gebeld hebben. Hengsten genoeg. Als hij niet gezond is moet ie het niet door geven op volgende generaties maar op RX is hij goed dus voor nu mag ie ze nog houden. 
Maflinger_S schreef:Als fan van het eerste uur weet ik het na het zien van deze foto’s weer zeker: het is en blijft een knapperd, zowel van buiten als van binnen. Een gouden hengstje.
En ondanks jouw lichamelijke beperkingen rijd je hem zo fijn.
Hij is zo lief.
en hij heeft mijn man ook om zijn edele voetjes gewonden. Dat lukt niet veel paarden.
denk dat hij de 1e is die dat geheel zelf gedaan heeft. Sam werd als prins behandeld omdat ik een leeuwin werd anders maar Joy heeft dat niet nodig gehad. 
Henrike5 schreef:Vind jullie zo mooi samen! En ondanks alle tegenslagen loopt hij er toch heel mooi bij
was de 1e keer dat ik terug kon knotten.
drie weken geleden kon ik nog niet vlechten met mijn vinger. 
En hem kon ik wel rijden. Joy is zo fijn licht op de hand en zo betrouwbaar… 
Elisa2 schreef:Zo, hij begint echt knap te worden zeg! Hele fijne plaatjes..heel symphatiek gereden.
Wat betreft het verbeteren van de galop, dit kun je goed oefenen aan de dubbele longe (veel schakelen) en ik denk dat sprongetjes, in/ uitjes ook goed zullen zijn.
En hopelijk hebben jij en de paardjes nu even jullie portie pech wel gehad.
Dubbele longe doet mijn man. Dat helpt idd. Ik ben niet zo goed met dubbele longe. 
Als hij springt galoppeerd hij vaak idd wel beter. We moeten de piste bodem nog vernieuwen. De huidige bodem is springen geen optie. Maar we hebben behoorlijk moeten investeren al dus we moeten even op adem komen voor we de bodem ook geschikt kunnen maken voor wat springwerk. De komende week wordt de vrachtwagen getest. Als die geen rare dingen meer doet kan ie naar de keuring en dan kunnen we ook terug op verplaatsing. Daar is ook al het materiaal aanwezig. Wij deden dan bv twee galop balken en een sprong of balk, sprong en galop balken. Hij springt heel goed eigenlijk. We hebben ook een hele fijne 14 jarige ruiter die veel meer parcours ervaring heeft dan ik die heel enthousiast wordt als we haar naam en die van Joy in dezelfde zin plaatsen. 
Ik zelf kan wel een sprong maken maar heb al zo lang niet meer ‘echt’ gesprongen dat ik denk dat ik hem in-uitjes enz beter laat leren kennen met een ruiter die beter weet wat ie doet. Ik help hen met dressuur en een van de twee is verkocht aan Joy… over een tijd als Joy een beetje weet wat ie doet mag hij het mij leren. 
Wat ik vooral merk is dat ik nu ‘last’ ondervind van het dressuur zadel. Misschien komt dat door mijn rug/heupen want vroeger had ik dat probleem niet maar ik merk nu als ik spring dat ik eigenlijk naar voren geduwd word door de lepel. Maar we zijn wel aan het rond kijken voor een VZ/ sprint zadel voor hem. Als ik ooit geld te veel heb vind ik dat de prestige Joy Jumper hem op het lijf geschreven staat…. 
Dat is de spring-versie van het dressuur zadel dat hij nu heeft.
Ja kwa pech heb ik op een gegeven moment wel echt even in een ‘ben het zat!’ Fase gekomen… vooral met die wonde, ik kan links al weinig, toen lag rechts uit want het liep over het gewricht dus mocht mijn wijsvinger niet plooien.
Inmiddels kan ik plooien maar het litteken is nog steeds pijnlijk en erg actief…
dus ik vloek bij dingen waar kleine motoriek nodig is nog wel eens.
als er iets tegen komt zoals zelfs de teugel bv doet dat al echt pijn nog steeds.
rijdt ook al de halve zomer met mijn dikke winter handschoenen om eventuele stoten op te vangen.
Moet nog bellen voor een MRI want dat het zo actief blijft ‘mag’ eigenlijk niet. En gezien ze op SEH gewoon gespoeld hebben maar geen verder onderzoek terwijl mijn hele hand gezwollen was van de klap en er door de triage arts RX’en gevraagd waren zou ik die nu eigenlijk moeten maken. Maar het is altijd wel wat de laatste tijd. 
Rêve is wel drachtig van een volle broer/zus dus er is ook goed nieuws gelukkig. 
BarbaravdW schreef:Wat is het toch een schitterend dier! Ongelofelijk hoeveel pech jij hebt qua ongelukken en lichamelijke ellende, en dan zo netjes en vriendelijk rijden. Ik vind het altijd leuk en interessant om jouw stukjes te lezen, hoe je schrijft over je dieren...
Hij is mooi hè
en dat lieve oog van ‘m 
Paarden zijn mijn leven…
zonder de paarden zou ik fysiek veel meer af getakeld zijn en dan calculeer ik de ongelukken mee in. 
Mentaal wil ik zelfs niet over denken hoe ik zou zijn zonder hen… we zijn de stal nu aan het op bouwen waardoor sommige plannen (zoals HK) sowieso op geschoven zijn, je kan geld maar 1 keer uit geven immers. Normaal had ik hem een seizoen willen uit brengen maar door onze afwisselende medische verloven is dat niet gelukt.
misschien doe ik wat winter wedstrijden als het enigszins wil lukken kwa planning en anders moeten Joy en ik toch even onze medische plannen naast elkaar leggen.

De huidige pension paarden zijn inmiddels gelukkig in geburgerd. Vooral toen de ene na de andere ‘nieuw’ aan kwam moest er wel eens heel snel gehandeld worden. Maar inmiddels kennen ze de afspraken.
Neon schreef:Knappe poowniej… wat heb je toch al veel met hem bereikt ondanks dat een hoop tegen zat (zijn blessures jouw blessures).. het is een vriendelijk beeld

Hij maakt het ook wel makkelijk om als ruiter goed voor de dag te komen.
zelfs met een pech-jaar.
Ben mijn 2kg die ik bij gekomen was weer kwijt geraakt hoorde ik vorige week trouwens. 
Weekje flink verkouden/grieperig geweest en alle winst weg.