Hoewel het een onderlinge wedstrijd was (wij hebben nog geen startpas), was ik zó zenuwachtig.
Het inrijden voelde chaotisch: buitenbak met spannende objecten, Liam reageerde niet altijd op mijn hulpen en ik zat veel te veel in m’n hoofd. De eerste proef liep daardoor niet lekker. Liam deed zijn uiterste best en liep eigenlijk heel fijn, maar bij mij kwam het niet goed binnen. We sloten af met 184,5 punten. Quote van de jury: “die jongen kan zo leuk rijden, jammer dat hij zo zenuwachtig was en daardoor foutjes reed.”
Gelukkig konden we voor de tweede proef even op adem komen. De spanning zakte en het rijden ging veel fijner, meer ontspannen. Dat zag de jury ook terug: 209 punten én een mooie 2e prijs! Quote: “Wat een genot om naar te kijken, zo vriendelijk gereden.” En dát vind ik het belangrijkste: dat ik vriendelijk rijd.
Toch merk ik dat ik altijd erg gespannen de ring in ga en moeite heb om dat los te laten. Heeft iemand tips hoe jullie met die spanning omgaan?
Liam heeft echt zijn best gedaan en ik ben zo trots op hem . We zijn nu 3,5 jaar samen een combinatie en ik heb hem (onder begeleiding) alles zelf mogen aanleren. Allebei begonnen als groentjes – en kijk ons nu! Mijn lieve maatje ❤️
Kijk en geniet.
Foto's gemaakt door Nadine de Jong

Tevens zijn we er vandoor gegaan met de titel Kampioen Vanner Ruinen 2025:

Het was mij weer een waar genoegen!
Groetjes ons!