Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pluisje88 schreef:. Ik heb geen idee wanneer je iets een wereldkampioenschap mag noemen maar mijn gevoel zegt dat de wedstrijd net zo groot is als het kampioenschap wc pot gooien ofzo.
Fly_high schreef:Logisch dat niemand deze wedstrijd kent want het is een Pools regio wedstrijdje met stuk of 10 deelnemers die een L1 proef rijdenwaarom het volgens de Nederlandse bronnen zgn een WK is ineens blijft voor mij een raadsel
op Daantje Bos na is elke deelnemer namelijk Pools
Het bestaat al een jaartje of 10 en het niveau blijft wat het is. Topruiters gaan hier vanzelfsprekend nooit interesse in hebben
Elisa2 schreef:Ik heb de filmpjes bekeken..ik vraag me eigenlijk af, voor wie dat hoofdstelloos rijden eigenlijk gedaan wordt? krijg niet het idee dat het niet echt in het voordeel van de paarden is namelijk. Ik denk dat het belangrijk is om op te passen dat het geen ego ding wordt, van kijk "ik kan zonder hoofdstel rijden dus ik ben beter". Oftewel, prima om te doen voor eigen ontwikkeling maar niet om normale goede training te vervangen als paard het lichaam niet goed kan gebruiken zonder hoofdstel.
Kabayo schreef:Elisa2 schreef:Ik heb de filmpjes bekeken..ik vraag me eigenlijk af, voor wie dat hoofdstelloos rijden eigenlijk gedaan wordt? krijg niet het idee dat het niet echt in het voordeel van de paarden is namelijk. Ik denk dat het belangrijk is om op te passen dat het geen ego ding wordt, van kijk "ik kan zonder hoofdstel rijden dus ik ben beter". Oftewel, prima om te doen voor eigen ontwikkeling maar niet om normale goede training te vervangen als paard het lichaam niet goed kan gebruiken zonder hoofdstel.
Dat zie ik wel heel vaak bitloos. Paarden die in de neckrope gaan ‘hangen’ met een onderhals (en dan zie je ook wel geregeld een dun touwtje/ijzerdraad om de hals) of heel erg hangen en van het achterbeen aflopen. Vind het dressuurmatig vaak ‘matig’ als ik een bitloze combinatie zie