Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
siskeh schreef:Volgens mij traint featherlight niet enkel bitloos, er zijn best veel ruiters die gedeeltelijk bitloos trainen, maar het volledig bitloos trainen tot dit niveau is wel wat anders
siskeh schreef:Volgens mij traint featherlight niet enkel bitloos, er zijn best veel ruiters die gedeeltelijk bitloos trainen, maar het volledig bitloos trainen tot dit niveau is wel wat anders
Elisa2 schreef:siskeh schreef:Volgens mij traint featherlight niet enkel bitloos, er zijn best veel ruiters die gedeeltelijk bitloos trainen, maar het volledig bitloos trainen tot dit niveau is wel wat anders
![]()
Ik ken niemand die van 0 naar Grand Prix bitloos opgeleid heeft.
Wat ik ook vaak zie bij bitloos is dat ze tijdens de Grand Prix oefeningen een beetje uit elkaar vallen. Featherlight is de beste die ik tot nog toe gezien heb maar er is wel veel geknipt en geplakt in haar filmpjes. Overigens zou de optoming van mij vrijgelaten mogen worden tijdens de wedstrijden (zolang veilig). Ik zou het wel interessant vinden om paarden op andere optomingen te zien en denk dat het belangrijk is om te kunnen kiezen wat bij het paard past. Bitloos mag nu tot zz-zwaar dus ben benieuwd wanneer er iemand op dat niveau bitloos zal starten.
KellyR schreef:Het hoeft van mij niet perse bitloos, maar de belachelijke vereiste van stang en trens mogen ze écht wel laten vallen. Sommige paarden doen het niet lekker op bitloos, andere doen het er super op. Maar dat je enkel GP zou kunnen rijden op s&t, is wel heel ouderwets.
Amber_anne schreef:Ik had het er met een stalgenoot over of je een paard bitloos kunt opleiden naar een hoog niveau zonder daar een bit voor te gebruiken
Zij is we van overtuigd dat dat niet kan. Dat het bit nodig is om het paard te helpen bij bepaalde oefeningen.
Ik denk dat het mogelijk moet zijn maar ik hou me niet bezig met andere ruiters en kon dus geen voorbeelden noemen
Zijn er hier mensen die het hebben gedaan of voorbeelden hebben of gebruikt eigenlijk iedereen op een of ander moment wel een bit
Elisa2 schreef:_San87_ schreef:Heeft dat niemand het doet niet ook te maken met dat je wel met bit moet rijden als je hogerop komt?
Je mag tot Zz zwaar bitloos rijden nu.. volgens mij doet alleen niemand dat. Dus ik denk dat er een rol weggelegd is hier voor ieder die zegt/ denkt dat het wel kan. Laat het zien!