Quarter in de dressuur knotten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anvt_xx

Quarter in de dressuur knotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 20:00

Nooit gedacht om ooit wedstrijden te starten.
Toch wilde ik graag een doel hebben mijn Quarter goed in z’n lijf te laten zitten. Hij heeft niet de meest handige bouw.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is nog lang niet perfect , we puzzelen vooral nog met de verticale , horizontale balans en de galop.

Toch ben ik al trots op hoe het nu gaat!

prompter

Re: Quarter in de dressuur knotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:10

Nou, ik vind hem leuk, en het ziet er netjes uit +:)+

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:14

Dat ziet er toch helemaal niet zo verkeerd uit? Klopte de score een beetje met je gevoel? Vind z'n kleur fantastisch trouwens en die knappe snoet ook.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:15

Superleuk toch!

En die laatste foto <3

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:22

Jullie zijn zo'n leuk stel <3
Ziet er super uit!

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 21:06

Sachertorte schreef:
Dat ziet er toch helemaal niet zo verkeerd uit? Klopte de score een beetje met je gevoel? Vind z'n kleur fantastisch trouwens en die knappe snoet ook.

Dankjewel :D
Het gevoel was goed. De eerste proef zaten wat slordigheids foutjes van mijzelf in, die werd op 180,5 gepunt en de tweede proef ging beter en hadden we 187,5 voor. Dus wel weer 2 winstpuntjes erbij.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:15

Wat een uitstraling heeft hij!

Je hoofdstel is en staat overigens prachtig maar vraag me af of zo'n elegante kop niet nog beter tot z'n recht komt met iets minder bulky neusriem?

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 21:22

Pantykous schreef:
Wat een uitstraling heeft hij!

Je hoofdstel is en staat overigens prachtig maar vraag me af of zo'n elegante kop niet nog beter tot z'n recht komt met iets minder bulky neusriem?

Dankjewel!
Heb je helemaal gelijk in. Ik rij eigenlijk altijd zonder neusriem. Het is alleen helaas verplicht met wedstrijden. Dus ik vindt het wat zoeken naar een fijn hoofdstel , deze staat mede daarom ook te koop.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:26

Wat een knap dier. <3

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:39

anvt_xx schreef:
Sachertorte schreef:

Dankjewel :D
Het gevoel was goed. De eerste proef zaten wat slordigheids foutjes van mijzelf in, die werd op 180,5 gepunt en de tweede proef ging beter en hadden we 187,5 voor. Dus wel weer 2 winstpuntjes erbij.

Prachtig! Gefeliciteerd!

paardjebont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 00:07

Wat ziet dat er leuk uit! gefeliciteert! (en wat een plaatje zijn jullie samen)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 00:21

Ik vind het er heel fijn en vriendelijk uitzien!! Mooie combinatie!

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-25 08:39

Dankjewel iedereen, heel leuk om te lezen <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 08:53

Leuke combinatie zijn jullie! Ik denk dat het inderdaad heel verstandig is hem dressuurmatig bij te houden.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:44

Wat een plaatje zijn jullie! Prachtige outfit, passend bij je paard, heel mooi. En dan qua wedstrijd ook nog beloond worden met mooie punten geeft aan dat je iig op de juiste weg bent, en dat laten de beelden wat mij betreft ook gewoon zien.

Dan even op mijn voorganger: ook binnen de western kun je je paard 'dressuurmatig' bijhouden. Want ook daar moet een paard goed zijn lijf gebruiken op de lijnen, cirkels en overgangen, daarvoor hoef je niet per se 'dressuur' te rijden.

Ik proef (in het algemeen, niet per se bij jou) een beetje dat western wordt gezien als lekker aan een lang teugeltje, waarbij het niet uitmaakt hoe het paard erbij loopt, maar dat is niet hoe ik de western(sport) zie. Ook daarbij komt wat mij betreft 'dressuur' kijken om een paard fijn en gezond te houden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:08

Rije schreef:
Dan even op mijn voorganger: ook binnen de western kun je je paard 'dressuurmatig' bijhouden. Want ook daar moet een paard goed zijn lijf gebruiken op de lijnen, cirkels en overgangen, daarvoor hoef je niet per se 'dressuur' te rijden.

Ik proef (in het algemeen, niet per se bij jou) een beetje dat western wordt gezien als lekker aan een lang teugeltje, waarbij het niet uitmaakt hoe het paard erbij loopt, maar dat is niet hoe ik de western(sport) zie. Ook daarbij komt wat mij betreft 'dressuur' kijken om een paard fijn en gezond te houden.

Eens. Ik had mijn westernpaard, (volgens een dressuur instructrice) z-klaar gereden in mijn western training. Hij gooien alle oefeningen er zo uit, was recht en enorm soepel etc etc. En dat op shank en zonder direct teugelcontact.

Maar terug naar de foto's, mooi paard en fijn gereden!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:10

Super leuk!!
Wat is de weg kan zitten is de korte dikke bespiering van deze Quarter. Ze zijn daarom wat korter en stijver in hun lijf wat logisch is. Ze zijn gefokt voor korte krachtinspanningen.
Dressuur gefokte paarden zijn hoger en langer. Ook in hun spieren dus soepelere bewegers.

Kwa knie actie kan een Quarter nog best knap ruim lopen.

Je hebt een knap dier en bent goed bezig