Rije schreef:Wat een plaatje zijn jullie! Prachtige outfit, passend bij je paard, heel mooi. En dan qua wedstrijd ook nog beloond worden met mooie punten geeft aan dat je iig op de juiste weg bent, en dat laten de beelden wat mij betreft ook gewoon zien.
Dan even op mijn voorganger: ook binnen de western kun je je paard 'dressuurmatig' bijhouden. Want ook daar moet een paard goed zijn lijf gebruiken op de lijnen, cirkels en overgangen, daarvoor hoef je niet per se 'dressuur' te rijden.
Ik proef (in het algemeen, niet per se bij jou) een beetje dat western wordt gezien als lekker aan een lang teugeltje, waarbij het niet uitmaakt hoe het paard erbij loopt, maar dat is niet hoe ik de western(sport) zie. Ook daarbij komt wat mij betreft 'dressuur' kijken om een paard fijn en gezond te houden.
Ik lees dit nu pas maar nee hoor, zo zie ik western totaal niet. Ik zeg juist altijd dat de basis van de goede dressuur en de basis van de goede western eigenlijk helemaal niet verschillen. Behalve dat de een met contact teugel rijdt en de ander niet.
Mijn reactie hier is dat TS het paard wat meer in balans probeert te rijden en niet teveel op de voorhand en dat lijkt mij gezien zijn bouw heel verstandig.
Ken helaas wel veel quarters en paints met voorbeen problemen omdat ze teveel op de voorhand lopen gezien de bouw en dan de pech dat ze niet zo,n goede ruiter troffen.