iejoor 22-8-2025

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

malinda6

iejoor 22-8-2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-25 19:51

afgelopen week heb ik weer op iejoor gereden.
helaas ben ik er ook afgevallen.
maar mama heeft voor die tijd nog wat foto's en filmpjes kunnen maken

let niet op mama in het filmpje

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.

line18

Re: iejoor 22-8-2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 19:54

mama is trots op je.
en je mag meer op je kont zitten

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 20:24

Wat leuk je kan best al goed rijden hoor nog een beetje oefenen maar dat is juist heel leuk toch ?
Krijgt ieoor ook wel eens wat lekkers van je ?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 20:30

Ik vind het hartstikke knap al! En jullie zijn een hele mooie combinatie. Lekker zo doorgaan met een beetje hulp van mama erbij <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 16:49

PP --> DRS

Wat zit je netjes erop zeg! Je houding is erg mooi, ondanks dat het allemaal nog onwennig voor je is. Iejoor lijkt me een superlieve pony.
Hoe komt het dat je eraf gevallen bent? Hopelijk ben je niet te hard gevallen en ga je wel door met rijden op Iejoor, want jullie lijken voor elkaar te zijn gemaakt. :)

malinda6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-25 23:31

office schreef:
Wat leuk je kan best al goed rijden hoor nog een beetje oefenen maar dat is juist heel leuk toch ?
Krijgt ieoor ook wel eens wat lekkers van je ?

ja iejoor krijgt vaak lekkers van mij

Muronia schreef:
Ik vind het hartstikke knap al! En jullie zijn een hele mooie combinatie. Lekker zo doorgaan met een beetje hulp van mama erbij <3

dank je wel.
we blijven zeker oeffenen

Neonlight schreef:
PP --> DRS

Wat zit je netjes erop zeg! Je houding is erg mooi, ondanks dat het allemaal nog onwennig voor je is. Iejoor lijkt me een superlieve pony.
Hoe komt het dat je eraf gevallen bent? Hopelijk ben je niet te hard gevallen en ga je wel door met rijden op Iejoor, want jullie lijken voor elkaar te zijn gemaakt. :)

ik viel van iejoor af door dat hij in galop ging.
hij doet dan zijn hooft naar beneden en ik ga dan naar voor zitten ( is mij op een manege geleerd) en doe mijn handen omhoog en daardoor ging ik uit balens volgens mama.
en toen lag ik er naast.
ik durf nu alleen niet meer te galoperen en wil eigenlijk ook niet meer draven als zegt mama dat ik het goed doe

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 09:01

Je hebt op de manege geleerd om naar voren te zitten als je paard met het hoofd naar beneden ertussenuit peert? Ik hoop toch dat dat een stukje miscommunicatie is... Als je over balkjes of een sprongetje gaat, of in galop op buitenrit (of oefenen in de bak), dan mag je in de verlichte zit gaan en geef je het paard ruimte aan de voorkant. Maar normaal gezien mag je in galop gewoon lekker op je kont blijven zitten, en als het paard z'n hoofd naar beneden doet, zelfs achterover (voor je gevoel). Maar daar kunnen je mama en je instructeur je vast verder mee helpen.
Lekker blijven oefenen, dan krijg je vast meer balans en vertrouwen. Veel plezier nog!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 09:47

Wat een leuke foto’s en filmpje. Zo te zien heb je heel veel plezier met Iejoor.

Wat naar dat je gevallen bent. Draven zou ik echt mee door gaan. Dat doe je al heel netjes en dan laat je de galop nog even weer tot je weee meer vertrouwen hebt weer. Komt vast goed met jouw moeder erbij die je ook fijn helpt.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 09:53

Het ziet er heel goed uit malinda

Iejoor ziet er uit als een hele lieve pony <3

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 11:26

Melzazu schreef:
Wat naar dat je gevallen bent. Draven zou ik echt mee door gaan. Dat doe je al heel netjes en dan laat je de galop nog even weer tot je weee meer vertrouwen hebt weer. Komt vast goed met jouw moeder erbij die je ook fijn helpt.
Dit inderdaad :j Je doet het echt heel goed! Het zal ook elke keer weer beter gaan naarmate je groeit en vaker op Iejoor hebt gereden. Op het filmpje lijk je nog wat balans te zoeken, Iejoor gaat hier braaf mee om <3

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 11:30

JorineV schreef:
Je hebt op de manege geleerd om naar voren te zitten als je paard met het hoofd naar beneden ertussenuit peert? Ik hoop toch dat dat een stukje miscommunicatie is... Als je over balkjes of een sprongetje gaat, of in galop op buitenrit (of oefenen in de bak), dan mag je in de verlichte zit gaan en geef je het paard ruimte aan de voorkant. Maar normaal gezien mag je in galop gewoon lekker op je kont blijven zitten, en als het paard z'n hoofd naar beneden doet, zelfs achterover (voor je gevoel). Maar daar kunnen je mama en je instructeur je vast verder mee helpen.
Lekker blijven oefenen, dan krijg je vast meer balans en vertrouwen. Veel plezier nog!

Ik kan het fout hebben, maar misschien heeft TS geleerd om in galop in een verlichte zit te gaan zitten, dus niet perse omdat de pony zn hoofd omlaag doet. Sommige maneges leren kids vanaf het begin al aan om in verlichte zit te gaan galoperen om de paarden inderdaad meer ruimte te geven.

TS wat een leuke foto's en video! Gewoon lekker blijven oefenen en vooral plezier hebben samen met Iejoor, dat is het aller belangrijkste :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 02:27

Goed gedaan, je zit netjes. Lekker doorgaan met oefenen. Het gaat iedere keer nog een beetje beter.
Ijoor lijkt mij een lieve pony die ook voorzichtig met jou omgaat.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:14

JorineV schreef:

hier even mama.
malinda moest op die manege het zadel vasthouden bij draf en ging daardoor zich optrekken aan het zadel waardoor ze voorover ging zitten.
dit is helaas daar niet gecorigeerd en ik ze zeiden dat dit een goede houding was.
hierdoor zijn we ook gestopt op die manege ( niet de manege waar ze haar lievelings pony heeft)

we zijn in draf al enorme stappen vooruit gegaan.
en het voorover zitten is nu alleen bij galop.
in draf zit ze al veel beter gelukkig ( zoals je kan zien op het filmpje)
en ze houd ook geen zadel meer vast zoals ze daar geleerd was.

al is handen aan het zadel wel makkelijker om handen hoog af te leren maar ik ben er zelf geen voorstander van

Adjepatatje8 schreef:
JorineV schreef:

Ik kan het fout hebben, maar misschien heeft TS geleerd om in galop in een verlichte zit te gaan zitten, dus niet perse omdat de pony zn hoofd omlaag doet. Sommige maneges leren kids vanaf het begin al aan om in verlichte zit te gaan galoperen om de paarden inderdaad meer ruimte te geven.

TS wat een leuke foto's en video! Gewoon lekker blijven oefenen en vooral plezier hebben samen met Iejoor, dat is het aller belangrijkste :j

naar voor zitten is geleert door zadel vast te pakken ook in draf.
gelukkig is dat nu al een heel stuk minder en moeten we haar leren om nu ook in galop naar achter te gaan zitten.
maar voorlopig geen galopje meer voor malinda.
en gaan we weer lekker los in de bak rijden in stap en draf.