Phinne heeft een pittige start gehad in haar leven, toen ze acht maanden oud was, was ze letterlijk doodziek. In Utrecht gaven ze haar op een gegeven moment nog maar 10% overlevingskans, er is nog wel een oud topic over haar strijd te vinden. Maar ze vocht zich er tegen alle verwachtingen doorheen en daarna was het afwachten of ze restschade zou overhouden. Ze heeft wat verklevingen in haar longen, maar we merken daar echt helemaal niks van, wat een onwijs mooi cadeau is dat!
We hebben haar heel rustig opgeleid en ik begon inmiddels een beetje na te denken over een dressuurdebuut, mijn idee was over een paar maanden. Maar het liep even wat anders, mijn zusje zou met de moeder van Phinne, Fay, Z2 starten afgelopen weekend. Helaas moesten we haar een paar dagen voor de wedstrijd afmelden omdat ze een singelwondje had. Spontaan bedacht ik dan het secretariaat te vragen of ik haar plekje in mocht nemen met Phinne, het startgeld moest toch wel betaald worden. Ik zou natuurlijk niet in het Z starten, maar door een enorm behulpzaam secretariaat konden we gewoon starten in het L1 top!
Dus nog even snel een proefje doorrijden thuis, hadden we nog niet eerder gedaan, voor het eerst vlechten, nu toch maar die veel te lang geworden sokken eraf en hoppa, daar stond ineens een heel volwassen paard! We hadden geen idee hoe ze zou reageren, ik had al een paar keer op vreemd terrein gereden, maar dat is toch geen wedstrijdsituatie en daar staan ook geen juryhokjes. Mijn doel was om uiteindelijk ontspannen rond te kunnen gaan in de losrijring en rond te komen in de wedstrijdbaan. Nou, dat doel is ruim gehaald. Ze gedroeg zich, ondanks dat ze het best spannend vond, echt voorbeeldig, wat een topper!! En als kers op de taart namen we ook nog een hele mooie winstpunt mee naar huis!

Hierbij wat foto's en een filmpje van het losrijden, het is niet perfect, maar voor een eerste keer ben ik echt onwijs tevreden!

En weer thuis, lekker eten samen met haar moeder Fay en haar dikke vriendin en grote dressuurvoorbeeld Juna! Onze paarden staan heerlijk 24/7 buiten in een superstabiele kudde, dat doet ze echt heel goed!