niet recht lopen,niet naar beneden lopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anonymous08

niet recht lopen,niet naar beneden lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-25 01:38

mijn paardje loopt niet altijd recht, soms wel maar soms ook niet en dan kijkt ze wat naar buite wat kan ik hier aan doen? en ook zelfs als ze mooi rechtloop enz wilt ze nog niet mooi naar beneden lopen

Anastasia24

Re: niet recht lopen,niet naar beneden lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 02:44

Klinkt alsof ze wat scheef is. Heb je les? Onder het zadel of op de grond? Misschien kun je samen met hulp van een instructrice je paard leren recht richten. Dan word ze soepeler in der lijf. En als ze eenmaal soepel in der lijf loopt, komt de aanleuning vanzelf (aan de teugel, maar verkeerde benaming, want je hoeft niets te doen met je handen). Mogelijk is een osteopaat ook geen luxe, weet je gelijk aan welke kant ze meer vast zit en moeite heeft.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 05:47

Dit klinkt inderdaad als het over de schouder weglopen, dus de schouders er voor blijven rijden. Valt het hoofd naar links, dan valt de schouder naar rechts, rechter teugel aannemen en weer ontspannen zodra de schouders er weer voor staat. En andersom als je paard naar rechts valt.

Blijf niet continu druk uitoefenen op 1 teugel, maar het is een verbinding zoeken (actie), paarden reageert erop (reactie) verhaal.
Dus actie x reactie = ontspanning
Paard moet uiteraard eerst reactie geven, voordat ontspanning als beloning gegeven kan worden.

In filmpjes van Takt Academy kun je deze oefening vinden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 08:27

Een goede dressuur instructeur zoeken die jou van je been naar je hand leert rijden.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 08:38

anonymous08 schreef:
mijn paardje loopt niet altijd recht, soms wel maar soms ook niet en dan kijkt ze wat naar buite wat kan ik hier aan doen? en ook zelfs als ze mooi rechtloop enz wilt ze nog niet mooi naar beneden lopen

daar moet je haar ook toe uitnodigen, door niet alleen maar over de hoefslag te rijden, veel wendingen en overgangen b.v.

een goede instructeur die je daar bij helpt is minstens zo belangrijk

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:11

Recht lopen voor een paard is erg moeilijk , dat is een training van jaren rechtricht oefeningen doen.
Wat heb je zoal al gedaan aan rechtricht oefeningen en dan bedoel ik niet aan het hoofd maar aan het lijf van het paard?