Paard verkouden en wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Paard verkouden en wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 14:41

Mijn paard is ineens redelijk verkouden, snotterig en hoest. Ik gok doordat het nu ‘s nachts een stuk koeler is. Ik zal zo nog even temperatuur opmeten.

In ieder geval, ik heb zaterdag na een hele tijd weer wedstrijd en wou die eigenlijk afzeggen. Er staat dat het opzegtermijn is verlopen en het startgeld betaald dient te worden. Dat snap ik. Maar hoe zit dat bij ziekte paard?

Kendra

Re: Paard verkouden en wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 15:14

Meestal vragen ze dan om een verklaring van de dierenarts - en die kost meestal meer dan het startgeld...

En soms kun je gewoon bellen en hoef je toch niet te betalen, maar dan ben je afhankelijk van de coulance van de organisatie. .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 15:38

Meestal moet je bij kort van te voren afzeggen gewoon betalen tenzij je een dierenarts verklaring hebt.
Dat is tenminste mijn ervaring.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 15:39

Ik zou de wedstrijd sowieso afzeggen ook met het oog op andere paarden, zoiets is besmettelijk.

Meestal is het zo dat afzeggen na de uiterste inschrijfdatum = geld kwijt, volgens mij moet de vereniging dan sws geld aan KNHS afdragen. Als er een wachtlijst is en jouw plek opgevuld kan worden met een andere start kun je soms je geld terugkrijgen maar dat is best zeldzaam.

Blijft zuur uiteraard, maar ik doe zelf nooit moeilijk over die paar tientjes

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 15:43

Fly_high schreef:
Ik zou de wedstrijd sowieso afzeggen ook met het oog op andere paarden, zoiets is besmettelijk.

Blijft zuur uiteraard, maar ik doe zelf nooit moeilijk over die paar tientjes

Vandaar dit topic want ik wil afzeggen..
Dankje voor de antwoorden. Zal even mailen. Die paar tientjes boeit mij inderdaad niet maar heb nog niet eerder moeten afzeggen wegens ziekte dus is wat onbekend voor mij

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:20

Je moet wel betalen. Dus dan zou je ook op het laatste moment af kunnen zeggen. Stel je paard is dan weer gewoon beter? Dan kun je ook starten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:23

Ik zou ook even een paar dagen afwachten eigenlijk. Geld ben je dan toch al kwijt..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:33

Kijk het even aan tot donderdag. Startgeld ben je toch kwijt en dierenartsverklaring doen ze niet meer aan. Werd te vaak mee gesjoemeld

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:46

Mijn ervaring is ook dat een dierenartsverklaring niet uitmaakt.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:56

In principe moet je betalen, maar soms is een vereniging nog wel eens coulant als je aangeeft dat je paard ziek is.

Aangezien de wedstrijd pas zaterdag is en je toch al moet betalen zou ik het nog even aankijken. Je kunt altijd donderdag of vrijdag nog afmelden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 19:17

Dat is ook zo. Ze zag er vanmiddag wel wat fitter uit en had 37.1. Dus geen koorts

Lief dames, dankje voor jullie reacties!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:29

Ben je nog op concours geweest Kabayo?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:15

Lithya schreef:
Ben je nog op concours geweest Kabayo?

Nee nadat ik dit plaatste stonden nog 2 met een snotneus dus heb toen afgemeld. Inmiddels is alles natuurlijk weer beter en fit :+ Maar liever het zekere voor het onzekere. Wil ook niemand aansteken en als ze zelf een mindere weerstand heeft is het ook niet fijn voor haar