Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Queen123 schreef:De kwalificatie voor de 6-jarigen is inmiddels aan de gang. Een paar punten die mij opvallen:
- wissels zijn bij veel paarden nog erg groen of leveren spanning op. Obsession Taonga was hierin veruit het meest bevestigd
- Rechtgerichtheid bij een aantal paarden. Kantelen, wat scheef. Dit zien we terug in de punten.
Tot nu toe Obsession Taonga het meest bevestigd en de hoogste punten. De Duitse hengst (tweede starter) ook een paard met veel kwaliteit, maar was nog best gespannen.
Nu is Flore de Winne aan start. Belooft wat goeds, wat een stoer paard!
Oehlala schreef:Wat is er de reden van dat ze niet meer mogen starten dan?
Als het is vanwege de leeftijden, begrijp ik het ergens wel denk ik, het is een WK Jonge paarden, met jonge dieren dus. Moeten die dan en dit en een EK lopen? Terwijl er legio discussies zijn mbt jonge paarden en wedstrijden?
Manny schreef:Is er nog een andere manier om het te kijken via CMH, heb abbo daar opgezegd. Vind de prijs daarvan zo absurd hoog geworden. En ze hebben ook geen proef abbo meer.
Wij gaan zaterdag en zondag naar Verden, dan sowieso live kijken.
Ayasha schreef:Elisa2 schreef:Ik snap alleen niet waarom het WK jonge dressuur paarden precies een senioren wedstrijd zou moeten zijn? Het is toch geen normale wedstrijd?
Sinds wanneer zijn de reglementen logisch?
De paarden mogen gewoon mee lopen maar met senior ruiters.
BoktVerlaten schreef:Ik zag toch bij een aantal jonge amazones op jonge paarden een vervelend beeld. Trekken aan het bit, strakke neusriemen en akelig aangetrokken sperriemen. En daar staan de close ups van op SM met allemaal lovende berichten er onder. Als dit de toekomst is….