Bloodymary schreef:Naast dat het rijden er heel fijn uit ziet, ben ik gek op mooie kleuren en aftekeningen. Nou die zijn er!
aftekeningen in overvloed maar ik vind dat ook prachtig. Hij heeft ze ook nog eens mooi symmetrisch gemaakt. 
Als het mee zit krijgen we volgend jaar een volle broer/zus. Hopelijk heeft die ook zoveel wit. 
prompter schreef:Heel mooi paard! Dat hij snel op wil kroppen zie je wel, maar dat komt vast goed met deze vriendelijke aanpak

ik zoek nu wat de middenweg. Als hij te gespannen is dan wil ik ook niet te veel prullen. Zodra hij ruimte in zijn hoofd heeft neemt hij die hand wel aan dus ik denk echt dat het met tijd wel goed komt. Thuis werken we de meerderheid van de tijd aan lang en laag en van daaruit probeer ik hem dan wat bij elkaar te rijden en soms lukt dat en soms niet.
maar hij moet nog vier worden dus zolang hij vooruitgang toont en lang en laag kan (heb daar ook wel filmpjes van.) komt die middenweg wel zodra hij sterker en zelfzekerder is. 
in de les zoeken we natuurlijk wel moeilijkere punten op maar daarna altijd terug naar die ontspanning en hij neemt steeds sneller en langer die hand mee.
Dus het is echt zijn uiting van dat gebrek aan balans nog.
Elisa2 schreef:Mooi paard en mooie combinatie zijn jullie!
Ik vind ook de foto's waarop hij wat meer lengte durft te pakken het meest aansprekend.
Dat botfragment klinkt erg pijnlijk..respect dat je uberhaupt nog aan het rijden bent.
Ik ook.
hij is zo mooi als hij die lengte durft nemen.
1 stapje worden er twee, twee worden er drie…….
twee weken geleden ging hij laag en rond ipv laag en de neus naar voren.
dus hij begint het te snappen maar het is nog een golvend lijntje zeg maar.
Botfragment was eerlijk echt vreselijk. Ik ben met mijn heup echt wel wat gewoon. Had in september ergens of augustus een lichte hernia, dat was niks vergeleken met dat bot fragment. Stond ‘s morgens op en kon gewoon amper steunen. Liep zo kreupel als wat.
MRI wees uit dat er een stuk van 8 mm gekneld zat. Mijn heupen zijn al niet meer echt rond, heb er een foto van, je ziet echt dat het stukje zo zit dat elke beweging gewoon bot op bot deed schuren.

Dat stukje dat omcirkeld is blokkeerde dus elke beweging doordat mijn heupbol al geen bol meer is. Eigenlijk mocht ik niet steunen maar ik had 4 jonge hengsten staan en Rêve en Sam. Fysio heeft met veel tractie zetten het stuk er tussen uit gekregen en nu is mijn lichaam het hopelijk aan het af breken. Mijn heup is duidelijk mobieler dan toen deze MRI er zat en ook minder pijnlijk (ik nam 300mg tramadol op een gegeven moment met toestemming van de dokter natuurlijk maar kon er niet eens op liggen.
)
Nu kan ik er weer kort op liggen al is die druk nog steeds niet leuk en ik kan weer lopen maar ik ben niet rad zeg maar. 
Joy rijden kon ik want dat zette geen druk op die heup maar op en af stappen was eh… Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
ik heb zowel keren gehad dat ik gewoon bleef zitten tot ik genoeg moed had om af te stappen en mijn man heeft me er ook af geholpen omdat ik meteen door mijn been zakte. 
Dus all in all is het beduidend beter. Maar vergeleken met vorig jaar rond deze tijd is het om te huilen. Oefeningen die in moeiteloos deed zijn nu onmogelijk en dat moet ik dus traag weer oprekken want het laatste wat we willen is een nieuw fragment. Ik heb weinig geduld met mijn lijf dus dat is echt een feestje.

Ik heb Rêve niet gereden toen dus weet niet of het met elk paard kon, maar op Joy wad eigenlijk het enige moment dat de pijn dragelijk was. Ik kon niet lichtrijden maar dat heeft Joy nooit veel geboeid.
Detroit schreef:Wauw wat een prachtig paard!
En wat zit en rij jij netjes met je lichamelijke klachten! Je bent ook een harde voor jezelf

Ik wil gewoon… nut hebben? Nog iets waar maken van de dromen die ik had… Soms denk ik ‘als ik nou iets meer door kon gaan dan…’
Het voelt in mijn hoofd niet als hard zijn voor mezelf. Er mislukt zoveel wat simpel hoort te zijn en dan denk ik ‘mens kom op…’
Maar Joy is daarin echt een pauze… Joy is licht en lief en hij doet het allemaal ondanks mij. 
Joy is echt buitengewoon kwa karakter.
Dorine92 schreef:Mooi dier zeg. Leuke combi
hij is nog aan het beslissen of ie paard of pony gaat worden kwa bouw denk ik.