Yoyeux Coeurs nog eens aan het werk.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Yoyeux Coeurs nog eens aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 17:08

Yoyeux Coeur die thuis op stal Joy genoemd wordt is een bijna 4 jarige hengst die nu alles samen denk ik een zestal maanden gereden wordt. :+ Hij is op drie jaar zadelmak gemaakt en heeft toen tot februari ergens af en toe een keer onder het zadel gelopen. Dat varieerde van in de piste wat basis werk, een sprongetje tot buiten gaan wandelen. Hij is al een paar keer mee op verplaatsing geweest om hem voor te bereiden op competitie. :) Al bij al doet Joy het enorm goed. We frutselen vooral aan de basis en hij krijgt regelmatig een weekje vrij. Joy gaat nu sinds maart om de twee weken mee naar Chris (2 a 3 afhankelijk van hoe Chris zijn schema is natuurlijk.) Als hij niet werkt staat hij overdag de hele dag op weide met een ruin.

Ik zelf heb vorig jaar november een los bot fragment in mijn heup gehad dat verschrikkelijk pijn deed. Het botfragment is inmiddels (vermoedelijk) uit de gewrichtsspleet maar mijn heup is nog ver verwijderd van hoe ie was helaas. :x Dat is ook vrij duidelijk aan mijn houding te zien. :x Daar wordt intensief aan gewerkt maar bruut gezegd ben ik dankzij het fragment eigenlijk terug naar het begin gebracht van toen ik begon met revalideren voor de necrose in mijn heupen. :x

Om het af te maken trok één van de jonge hengsten het touw door mijn handen eind december. Ik vervloekte mezelf dat ik zo dom was geweest. Typisch gevalletje "even snel" wat doen en één keer je handschoenen niet aan hebben... en die ene keer is genoeg. Maar het werk moest gedaan worden. We pakten Joy de dag er na nog mee op verplaatsing want we hadden af gesproken met iemand maar op dinsdag (want zulke dingen gebeuren natuurlijk liefst voor feestdagen wanneer je enige optie wachten is of naar SEH en om nu naar SEH te gaan voor wat ik dacht dat "touwbrandwonden" waren.... ) toch maar professionelere hulp gaan zoeken. Manlief moest elke keer met pauzes verzorgen en ik vond de wonde niet zo geweldig uit zien. Daar bleek dat 1 vinger open lag tot op de pezen (en geïnfecteerd was) en 1 vinger zat er dicht op. :x uiteindelijk heeft het zes weken geduurd (waarvan vier in het verband. ) voor ik mijn hand weer kon beginnen trainen. Helaas lijkt het er op dat ook daar restschade van is gezien de chronische pijn in de twee vingers die het felste open lagen. :\ De laatste maanden van 2024 hebben me dus een behoorlijke uitdaging gegeven voor 2025. :+

We hebben voor hetere vuren gestaan zullen we maar denken. :+

Hopelijk genieten jullie even veel van onze Joy als wij doen. :+:

Afbeelding
braaf wachten bij het opstappen. :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Beetje verruimen is nog zoeken met de balans. :(:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
stiekem is ie vooral een grote hond. :j
Voor wie geen genoeg kan krijgen van Joy:
https://postimg.cc/gallery/cyRmFk9T
En voor wie het leuk vindt een linkje naar onze laatste les:
https://youtu.be/LiFb2g4HEn4

ikkedus

Re: Yoyeux Coeurs nog eens aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 17:46

Je bericht staat er twee keer op.
Mooie beelden weer hoor! Goed om twee foto’s te zien waar hij op langer durft te worden of even de neus er, in een moment van onbalans, uit durft te steken.
En als jij zo zit en rijdt als je lichaam je zo tegenwerkt…… nou laat ik het zo zeggen, zo zit ik op mijn beste dagen nog niet.
De hoeveelheid pech en ellende die jij met je lijf moet doormaken is echt niet te doen. En dan soms ook nog domme pech met die touwbrandwonden.
Ik heb diep respect voor wat ik van je lees hoor! En ook veel lol om hoe je de dingen vaak beschrijft. M.n. je dierbare Smaug! _O-

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 18:23

Prachtig beest :) prachtige combinatie <3

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 18:29

Prachtig dier!!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 18:33

Ik ben fan!!! Hij heeft echt alles mee en jullie zijn een prachtige combinatie.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 18:34

Wat een prachtig dier en wat rijd jij toch fijn!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 18:50

Tja, wat moet je hiervan zeggen... Dat ik jaloers ben? 8-) Ik vind jullie beeld altijd super fijn en vooral ook eerlijk.
Heel mooi om naar te kijken :j

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 19:09

Mirjam79 schreef:
Tja, wat moet je hiervan zeggen... Dat ik jaloers ben? 8-) Ik vind jullie beeld altijd super fijn en vooral ook eerlijk.

Helemaal mee eens :j
Ben alleen wel heel erg benieuwd hoe je bij zijn naam gekomen bent. Ik krijg al een error met uitspreken :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 19:12

Ondanks al jou mankementen loopt hij fantastisch!

En wat is het ook een enorm knap dier!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 19:51

ikkedus schreef:
Je bericht staat er twee keer op.
Mooie beelden weer hoor! Goed om twee foto’s te zien waar hij op langer durft te worden of even de neus er, in een moment van onbalans, uit durft te steken.
En als jij zo zit en rijdt als je lichaam je zo tegenwerkt…… nou laat ik het zo zeggen, zo zit ik op mijn beste dagen nog niet.
De hoeveelheid pech en ellende die jij met je lijf moet doormaken is echt niet te doen. En dan soms ook nog domme pech met die touwbrandwonden.
Ik heb diep respect voor wat ik van je lees hoor! En ook veel lol om hoe je de dingen vaak beschrijft. M.n. je dierbare Smaug! _O-

:j had getemd. Modje dat reageerde had hetzelfde probleem bij de terug koppeling dus denk dat Bokt even de hik had. _O-

Ik ben ook blij dat hij nu eindelijk die neus er uit durft steken. Met Chris zijn we hem daar eigenlijk steeds heen aan het rijden dat hij lengte durft nemen en de laatste les kwam bij het halsstrekken dat neusje ineens wat er uit.

Maar zodra hij spanning voelt rolt ie op :(:)

Mijn hand was mijn eigen schuld. Gelukkig links waar de pijn sensatie verstoord is, heb in twee vingers soort ‘kuiltjes en bultjes’ dus helemaal mooi hersteld is het niet maar de man die het verzorgde zei na een week ineens ‘gelukkig door bloeding anders moest ik je op wat anders voorbereiden.’ :=
Ik dacht dat ie grapte toen ie zei dat ik niet dacht dat het erg genoeg was terwijl mijn vingers er half af lagen. := blijkbaar zijn vingers wat gevoeliger voor hoeveel ze kunnen herstellen. := dat wist ik niet. :=

Neon schreef:
Prachtig beest :) prachtige combinatie <3

:+:

Flubberboot schreef:
Prachtig dier!!

Dankjewel :+: we hopen hem in september aan te bieden op de keuring. Eerst RX’en maken. Als hij iets erfelijk zou hebben wordt hij sowieso geruind. Dan bieden we hem niet aan.

Jessix schreef:
Ik ben fan!!! Hij heeft echt alles mee en jullie zijn een prachtige combinatie.

:+: Hij is echt zó’n fijn paard. :+:

ruitje schreef:
Wat een prachtig dier en wat rijd jij toch fijn!

Dankjewel :o Hij is nu aan het uit zwaren en het lijkt er op dat hij nog iets groter gaat worden.. Ben benieuwd hoe hij volgend jaar uit ziet. :+:

Mirjam79 schreef:

:+: dankjewel! We gaan een beetje trager maar hij moet over 15 jaar nog steeds happy zijn. :D niet op 8 al klaar zijn met het leven. :(:)

Autumnn schreef:
Helemaal mee eens :j
Ben alleen wel heel erg benieuwd hoe je bij zijn naam gekomen bent. Ik krijg al een error met uitspreken :D

Eh ik ben me Rêve begonnen met Franse namen, want we zijn terug bezig met Rêve en daar heb ik ook al Franse namen voor. Is een beetje een knipoog naar mijn roots. :D
Joy zijn naam schoot me te binnen een week of twee denk ik voor hij geboren werd… mijn man kan het ook niet onthouden daarom is het Joy thuis. _O-

DuoPenotti schreef:
Ondanks al jou mankementen loopt hij fantastisch!

En wat is het ook een enorm knap dier!

Het is ook zo’n fijn werkwillig dier dat is echt onvoorstelbaar. :+:

Joy kan ik eigenlijk altijd rijden hoe mijn lijf ook is omdat hij gewoon zo licht is voor je lijf… Ik compenseer voor mijn heup omdat we die pezen terug voorzichtig moeten oprekken na het botfragment dat de heup zo blokkeerde maar Rêve zou ik nu niet op kunnen zitten denk ik…

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:21

Mooi dier zeg. Leuke combi

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:46

Wauw wat een prachtig paard! <3

En wat zit en rij jij netjes met je lichamelijke klachten! Je bent ook een harde voor jezelf :knuffel:

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:49

Mooi paard en mooie combinatie zijn jullie!

Ik vind ook de foto's waarop hij wat meer lengte durft te pakken het meest aansprekend.

Dat botfragment klinkt erg pijnlijk..respect dat je uberhaupt nog aan het rijden bent.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:04

Heel mooi paard! Dat hij snel op wil kroppen zie je wel, maar dat komt vast goed met deze vriendelijke aanpak :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:16

Naast dat het rijden er heel fijn uit ziet, ben ik gek op mooie kleuren en aftekeningen. Nou die zijn er!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25 min geleden

Bloodymary schreef:
Naast dat het rijden er heel fijn uit ziet, ben ik gek op mooie kleuren en aftekeningen. Nou die zijn er!

:j aftekeningen in overvloed maar ik vind dat ook prachtig. Hij heeft ze ook nog eens mooi symmetrisch gemaakt. :+:
Als het mee zit krijgen we volgend jaar een volle broer/zus. Hopelijk heeft die ook zoveel wit. :+:

prompter schreef:
Heel mooi paard! Dat hij snel op wil kroppen zie je wel, maar dat komt vast goed met deze vriendelijke aanpak :)

:j ik zoek nu wat de middenweg. Als hij te gespannen is dan wil ik ook niet te veel prullen. Zodra hij ruimte in zijn hoofd heeft neemt hij die hand wel aan dus ik denk echt dat het met tijd wel goed komt. Thuis werken we de meerderheid van de tijd aan lang en laag en van daaruit probeer ik hem dan wat bij elkaar te rijden en soms lukt dat en soms niet. :D maar hij moet nog vier worden dus zolang hij vooruitgang toont en lang en laag kan (heb daar ook wel filmpjes van.) komt die middenweg wel zodra hij sterker en zelfzekerder is. :j

in de les zoeken we natuurlijk wel moeilijkere punten op maar daarna altijd terug naar die ontspanning en hij neemt steeds sneller en langer die hand mee. :j Dus het is echt zijn uiting van dat gebrek aan balans nog.

Elisa2 schreef:
Mooi paard en mooie combinatie zijn jullie!

Ik vind ook de foto's waarop hij wat meer lengte durft te pakken het meest aansprekend.

Dat botfragment klinkt erg pijnlijk..respect dat je uberhaupt nog aan het rijden bent.

Ik ook. :j hij is zo mooi als hij die lengte durft nemen. :+: 1 stapje worden er twee, twee worden er drie……. :D twee weken geleden ging hij laag en rond ipv laag en de neus naar voren. :+ dus hij begint het te snappen maar het is nog een golvend lijntje zeg maar.

Botfragment was eerlijk echt vreselijk. Ik ben met mijn heup echt wel wat gewoon. Had in september ergens of augustus een lichte hernia, dat was niks vergeleken met dat bot fragment. Stond ‘s morgens op en kon gewoon amper steunen. Liep zo kreupel als wat. := MRI wees uit dat er een stuk van 8 mm gekneld zat. Mijn heupen zijn al niet meer echt rond, heb er een foto van, je ziet echt dat het stukje zo zit dat elke beweging gewoon bot op bot deed schuren.

Afbeelding

Afbeelding

Dat stukje dat omcirkeld is blokkeerde dus elke beweging doordat mijn heupbol al geen bol meer is. Eigenlijk mocht ik niet steunen maar ik had 4 jonge hengsten staan en Rêve en Sam. Fysio heeft met veel tractie zetten het stuk er tussen uit gekregen en nu is mijn lichaam het hopelijk aan het af breken. Mijn heup is duidelijk mobieler dan toen deze MRI er zat en ook minder pijnlijk (ik nam 300mg tramadol op een gegeven moment met toestemming van de dokter natuurlijk maar kon er niet eens op liggen. :x )

Nu kan ik er weer kort op liggen al is die druk nog steeds niet leuk en ik kan weer lopen maar ik ben niet rad zeg maar. :+
Joy rijden kon ik want dat zette geen druk op die heup maar op en af stappen was eh… Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. :+ ik heb zowel keren gehad dat ik gewoon bleef zitten tot ik genoeg moed had om af te stappen en mijn man heeft me er ook af geholpen omdat ik meteen door mijn been zakte. :=
Dus all in all is het beduidend beter. Maar vergeleken met vorig jaar rond deze tijd is het om te huilen. Oefeningen die in moeiteloos deed zijn nu onmogelijk en dat moet ik dus traag weer oprekken want het laatste wat we willen is een nieuw fragment. Ik heb weinig geduld met mijn lijf dus dat is echt een feestje. :j :=

Ik heb Rêve niet gereden toen dus weet niet of het met elk paard kon, maar op Joy wad eigenlijk het enige moment dat de pijn dragelijk was. Ik kon niet lichtrijden maar dat heeft Joy nooit veel geboeid.

Detroit schreef:
Wauw wat een prachtig paard! <3

En wat zit en rij jij netjes met je lichamelijke klachten! Je bent ook een harde voor jezelf :knuffel:

Ik wil gewoon… nut hebben? Nog iets waar maken van de dromen die ik had… Soms denk ik ‘als ik nou iets meer door kon gaan dan…’
Het voelt in mijn hoofd niet als hard zijn voor mezelf. Er mislukt zoveel wat simpel hoort te zijn en dan denk ik ‘mens kom op…’

Maar Joy is daarin echt een pauze… Joy is licht en lief en hij doet het allemaal ondanks mij. :+:

Joy is echt buitengewoon kwa karakter.

Dorine92 schreef:
Mooi dier zeg. Leuke combi

:+: hij is nog aan het beslissen of ie paard of pony gaat worden kwa bouw denk ik. :=