Held (op sokken) gaat steeds een beetje beter!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Held (op sokken) gaat steeds een beetje beter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 00:27

Ik heb hem al even terug voorgesteld,
Kenzo de kanjer van 1.84 die zijn lijf even kwijt was, maar dat lijf vindt hij langzaam aan terug.

1.84m zijn en dan je lichaam goed gebruiken is niet al te makkelijk. Zo zijn we dus ook weer bij 0 begonnen en bouwen we op!

Het resultaat mag er wezen!
We begonnen zo in Februari

Een van de eerste ritten
Afbeelding

23 maart
Afbeelding

Al kan ik niet ontkennen dat hij toen al knap was ben ik toch wel heel blij met hoe we nu gaan! Soms is hij nog erg bedenkelijk bezig en dat zie je aan zijn hoofd hahahaha, maar hij weet nu waar we naartoe moeten en dat maakt het zo fijn!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas liggen er altijd kapers op de kust en moet ik moeite doen om hem voor mezelf te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 12:39

Leuk dier! Die enerlaatste foto waar je er zelf op zit vind ik de beste..daar lijkt hij echt zijn hals wat meer te laten vallen ook en geeft een mooi beeld met het achterbeen er onder zo.

Voor Jill is het een aardig kasteel denk ik. :D

ikkedus

Re: Held (op sokken) gaat steeds een beetje beter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 13:42

Hij is zo gaaf! En braaf zo te zien.
Rij je hem dan juist op tempo met losse teugel of juist meer terug in tempo?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 14:37

Hij is heel lief, maar heeft zeker negatieve reacties die volkomen logisch zijn! Voor Jill is het een gigantisch slagschip. Zijn hals laten vallen vind hij lastig, hij balanceert vanuit daar en vangt daar zijn onbalans in het lijf op. Doordat ik die hals loslaat is hij dus heel erg zoekende waar de juiste plaatsing is en hoe hij loslaat in het veel te grote lijf.

Hij zat erg vast en is op zijn rug getapet en op zijn achterbenen. Kreeg gekke reacties vanuit zijn lichaam. Als je hem loslaat wordt hij heel erg onzeker en gaat best ver om jou weer zover te krijgen dat je hem beetpakt en helpt. Hem naar voren rijden is de sleutel op dat moment en hij ging echt volledig in de staak op dat moment. Stilstaan, naar je benen slaan en ga zo maar door.

Hem zo weer aan het lopen hebben betekent dus heel wat.

Ik rij hem nu dus bewust iets meer naar voren omdat ik van het stukje terug denken en staken af wil. In die stukjes voorwaarts speel ik wel weer met het deel terugrijden.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 15:32

Dank voor de uitleg! Zoiets dacht ik al wel, maar het lijkt er soms zo simpel uit te zien.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 17:01

ikkedus schreef:
Dank voor de uitleg! Zoiets dacht ik al wel, maar het lijkt er soms zo simpel uit te zien.

Dat is een heel fijn compliment, dit is namelijk ook hoe ik het wil tonen. Ik zou het verschrikkelijk vinden als het eruit ziet als een groot gevecht.

Ik probeer ze altijd op een fijne n liefdevolle manier het plezier in het lopen weer terug te geven.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 18:27

Bij het zien van de foto's dacht ik: fijn dat de ruiter het paard op eigen benen laat lopen. Grappig om terug te lezen dat dat precies je focus is met dit paard.

Fijn dat hij het vertrouwen weer begint te krijgen in zijn lijf!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 18:37

Dee_Es schreef:
Bij het zien van de foto's dacht ik: fijn dat de ruiter het paard op eigen benen laat lopen. Grappig om terug te lezen dat dat precies je focus is met dit paard.

Fijn dat hij het vertrouwen weer begint te krijgen in zijn lijf!

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat dat bij alles wat ik rijd de focus is. Helaas wordt het teveel paarden verkeerd aangeleerd en op langer termijn blokkeert alles dan helaas. Welk type ik ook rij, dat is echt mijn uitgangspunt. Ik hou van vrolijke paarden die los in hun lijf zijn hahahaha. Vanaf daar wordt elke rit een feestje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het moment dat alles rechttoe rechtaan kent dat ze op eigen benen moeten gaan we pas weer verder.

Het is wel heel fijn dat mensen het terugzien!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 08:39

Dat vind ik ook altijd stap 1, op eigen ben lopen..dus goede doelstelling!

Op de foto's zie je niet terug dat hij het zo moeilijk vind, maar ik kan het wel me voorstellen met dat grote lijf. Als hij zo vastzat dan kan ik me de staakreacties wel goed voorstellen, los maken en zijn lichaam daarna goed leren gebruiken zijn dan heel belangrijk.