Shadow @dressuur work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PaulSimonFan

Shadow @dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 22:19

Hoi allen,

Weer wat nieuwe foto's van ons!
Meneer heeft door vervelende omstandigheden 2 weken "vakantie" gehad. Sinds afgelopen donderdag word hij weer opgepakt.
Vandaag zat ik er voor de 2e keer op. Al met al hebben we 10 minuten echt gereden. Rustig aan terug opbouwen :j

Ik vind zelf dat ik nu langzaam aan beter ga zitten. Ik kan mijn benen langzaamaan meer ontspannen. Wat zorgt dat ik mijn been langer kan leggen. Ook kijk ik met (kleine) momenten niet meer naar z'n knappe toet maar naar voren!

Goed. Genoeg gepraat. De fotos;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar op mijn kleding hoeft niet :# Ik blijf in spijkerbroek rijden. En normaal op werkschoenen O:)

Verder graag tips en tops, daar leer ik van! *\%/*

denisesilver

Re: Shadow @dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 23:15

Heerlijk zo in het zonnetje. Het ziet er zoals altijd lekker ontspannen uit. Let op dat je je onderbeen niet te ver naar achter legt, zo kukel je minder snel naar voren als je uit balans raakt (been there).

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 23:35

Het gaat er elk topic beter uit zien, knap ts dat je zo doorzet en hier je progressie wilt laten zien

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 15:18

Ik heb eerdere topics denk ik niet van je gezien.
Maar dit ziet er fijn uit hoor :j

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 15:17

Amber_anne schreef:
Het gaat er elk topic beter uit zien, knap ts dat je zo doorzet en hier je progressie wilt laten zien

Doorzetten moet :j Niet alleen voor mezelf maar vooral ook voor hem. Hoe beter ik zit, hoe langer hij meegaat <3
Hier af en toe posten geeft me ook een leuk overzicht om op terug te kijken. Soort dagboek, handig met datums alles erbij :Y) *D
denisesilver schreef:
Heerlijk zo in het zonnetje. Het ziet er zoals altijd lekker ontspannen uit. Let op dat je je onderbeen niet te ver naar achter legt, zo kukel je minder snel naar voren als je uit balans raakt (been there).

Ja ik doe dat steeds. Ik trek m'n hak op om beter been te geven (heel slecht) hij is vaak wat lui aan t been, duurt echt even eer ik er gas op heb :o en dan leg ik m'n been naar achter.
M'n been lang maken gaat langzaamaan beter! Maar zodra hij wat sloom is ga ik automatisch weer :7

DuoPenotti schreef:
Ik heb eerdere topics denk ik niet van je gezien.
Maar dit ziet er fijn uit hoor :j

Dankjewel <3

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 16:49

Ik doe echt precies hetzelfde haha. Altijd op een pony gereden die voor het mooie net iets te klein was voor mijn benen om mooi aan te leggen. Semi opgelost door echt goed op mijn kont te gaan zitten en mijn benen voor mijn gevoel iets naar voren te steken. Maar goed, dan heb je over een paar jaar dat je dat weer af moet leren.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 11:46

Ziet er mooi in balans uit zeg! Houding, handen, lijn met de teugel. Ik heb het gevoel dat jullie beide nog wat spanning hebben en ben nieuwsgierig wat er gebeurt als wat loslaat, bv tijdens het rijden even 1 hand naar voren brengen ( de lijn van de manenkam volgend) Hoeft maar heel even. Je merkt dan meteen waar jij of je paard vasthouden. En dan heb je lekker weer wat nieuws om aan te werken :) deze balans heb je en kun je altijd weer naar terug.

Let op bij de galop foto’s. Daar duwt je binnenband naar beneden, buig je je pols en ‘trek’ je. Dit helpt het paard niet. Probleem bij veel ruiters ( incl moi) Galop is spannend, zolang het niet moeiteloos gaat.en dat uit zich vaak op deze manier. Echter, galop tilt de binnenschouder van je paard zich op en zou je hand daar juist ruimte voor moeten maken. Je heup gaat dan mee naar boven en voren waardoor het achterbeen daarna ook de ruimte heeft. Tip: ook hier durf wat ballen te laten vallen en ga voor balans vinden. Sturen, never mind, ‘correcte’ buiging? F* it. Focus op soepel aanspringen, lekker doorspringen en balans. Verlies je dat, terug naar draf, balans weer vinden en weer aanspringen als het goed voelt. Liever de eerste galopsprong goed, dan moeilijk beginnen en de galop proberen te fixen.