Wegwijs oefendressuur Belgie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Haf_Woezel

Wegwijs oefendressuur Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 23:10

Vroeger heb ik altijd intern dressuur gereden onder de haflingers binnen een club. Enkele keren via via bij de LRV en een enkele keren op een haflingerwedstrijd in Nederland.

Momenteel :+ kriebelt het weer om te starten voor de fun met mijn haflinger in Belgie.
Echter besef ik dat ik geen ballen meer snap van alle afkortingen. Zelfs een volte is een cirkel geworden op de proefaflezing..

Wie heeft het geduld :o en zou me kunnen helpen met uit te dokteren waar in Belgisch Limburg er
Overal dit jaar een oefendressuur is in de
B- categorie en hoe of waar ik me dan moet inschrijven.

Is B dan nu “initiatie 1 geworden?”

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 07:42

Een grote volte is hier in België altijd al een cirkel geweest, hoor. Ik zit niet in Limburg dus daar kan ik je niet concreet mee helpen, maar je zoekt niveau ‘initiatie’. Er zijn 3 verschillende proeven binnen dit niveau (1,2 en 3). Niveau 1 is het oude L , daar zit onder meer wijken, achterwaarts en middengalop in.
De concrete proeven vind je op de site van Paardensport Vlaanderen: https://www.paardensport.vlaanderen/nl/ ... le-proeven

Kijk echter goed welke proef je oefenwedstrijd gebruikt, hier in de buurt (andere kant van Vlaanderen) worden soms ook nog de oude E5 en E7 gereden op oefenwedstrijden.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-25 16:43

goldyc schreef:
Een grote volte is hier in België altijd al een cirkel geweest, hoor. Ik zit niet in Limburg dus daar kan ik je niet concreet mee helpen, maar je zoekt niveau ‘initiatie’. Er zijn 3 verschillende proeven binnen dit niveau (1,2 en 3). Niveau 1 is het oude L , daar zit onder meer wijken, achterwaarts en middengalop in.
De concrete proeven vind je op de site van Paardensport Vlaanderen: https://www.paardensport.vlaanderen/nl/ ... le-proeven

Kijk echter goed welke proef je oefenwedstrijd gebruikt, hier in de buurt (andere kant van Vlaanderen) worden soms ook nog de oude E5 en E7 gereden op oefenwedstrijden.

Merci voor je reactie. Toen ik in de club wedstrijd reed (bijna 20 jaar terug alweer :') ) werd het echt wel een volte genoemd ook op de voorlees papieren. Misschien ben ik wel te oud geworden haha

Ik denk dat ik echt eens ga moeten verdiepen

Evesz

Re: Wegwijs oefendressuur Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 13:03

Ik ben zelf ook van België, wel van provincie Antwerpen. Je hebt per regio's ook wel verenigingen op provinciaal niveau. Ik zelf rij dus bij K. VOR.

Ik geloof dat het voor Limburg K.R. is. Je kan dit normaal op opzoeken op hun website en ik geloof dat ze ook een facebookpagina hebben. De kalender staat daar online en daar heb je ook gegevens van de commissie. :) Dit zijn wel geen oefenen wedstrijden maar het officieel zomerseizoen op provinciaal niveau. In het winterseizoen doen ze oefenwedstrijden of trainingsdagen.

Ik denk dat je ook Equibel wel kent? Daar kan je je verzekering in orde maken (tenzij je stalling/manege dit voor je doet). Daar dien je dan ook je wedstrijdlicentie in orde te brengen.
Hier kan je dus filteren op discipline per sporttak: https://equibel.be/kalender/

Als je nog vragen hebt, vraag maar. Ik zit wel bij een andere vereniging, maar kan je misschien wel op weg helpen mocht je nog vragen hebben.

Haf_Woezel

Re: Wegwijs oefendressuur Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 20:37

hoi Evesz, dank je wel! ik zag woonplaats: kortessem, en dacht zo yes dat is dichtbij :) helaas zit je nu dan in antwerpen

Evesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 22:36

Haf_Woezel schreef:
hoi Evesz, dank je wel! ik zag woonplaats: kortessem, en dacht zo yes dat is dichtbij :) helaas zit je nu dan in antwerpen

Ja! Ondertussen verhuisd.. :D Mocht je nog vragen hebben, ik wil je altijd verder helpen!