Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meredeith schreef:Hey,
Mijn paard is heeft een tijd stil gestaan en ik ben haar nu weer onder begeleiding aan het oppakken. Ik vraag haar niet nageeflijk (alsin aan de voorkant nageeflijk vragen), als ik mijn handen ontspan en een licht contact houd begint ze zelf naar die verbinding te zoeken en komt ze vanzelf wel meer en meer nageeflijk. Ik rij een normaal tempo (soms wat onder het tempo maar ik werk eraan) maar ik steek er dus vanachter geen energie in om haar vervolgens te begrenzen vanvoor. Wordt ze zo dan verkeerd nageeflijk gereden aangezien ik niet echt van achter naar voor rij? Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel.
Groetjes
troi schreef:Nagefelijkheid is niet het ouderwetse gassen en remmen tegelijk zodat ze de nek flink krullen en klaar. Het is vele malen subtieler en vooral uit te leggen door een lesgever.
Overigens is ontspannen rijden erg belangrijk en niks mis mee zolang het geen sukkelen op de achterhand is want dat is niet heel gezond op de lange duur
GabberGill schreef:Waar kom je vandaan. Ik heb namelijk een hele fijne instructeur.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik ben altijd blij met het beeld vanuit hem! Hij legt alles fantastisch uit.