Next part; Western goes dressage. Na lang niet rijden nieuwe foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PaulSimonFan

Next part; Western goes dressage. Na lang niet rijden nieuwe foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 22:45

Vandaag weer eens gereden! Ik rijd de laatste maanden niet vaak. Nog altijd m'n knie problemen (morgen naar de maartenskliniek, reumatologie. Kijken wat zij kunnen vinden/betekenen).
En mijn focus heeft de laatste tijd anders gelegen.

Dit boefje is heel bang buiten het erf. Durft niet alleen op stap. En eigenlijk liever ook niet met een vriendje samen. Uit het zich vd kudde is ook moeilijk.
Dus ik ben heel veel aan het wandelen geweest. Samen over het erf. Uit het zich van de kudde. Langs de machines en "troep". Samen id klikos kijken :')

Resultaat mag er zijn! Hij loopt inmiddels vol vertrouwen overal mee naar toe! :+: gaat mee naar alle enge dingen. Wel met knikkende knietjes, maar braaf mee kijken, want dan krijgt hij snoepjes *\%/*

Ik merk op alle fronten verandering. Hij is zachter aan het worden. Vind het ge wel dig om mee te gaan! Onze band word steeds sterker!

Erop alleen het erf af zijn we nog niet aan toe. Maar dat gaat ooit goedkomen. We hebben alle tijd!

We hebben tussendoor ook weer de jaarlijkse tandarts gehad (enkele haken, geen bijzonderheden!).

Nu is dochters weer langzaam aan het rijden.
Zo ook vandaag!
Maar er was wat heisa in de weide langs de bak. Wat resulteerde in "torpedo Shadow" :Y) Waarna dochters niet meer durfde. En ik erop mocht *D

Ik heb dus een 3tal misschien zelfs 4 maanden weinig gereden. Laat staan serieus.
Maar dochters heeft wat plaatjes geschoten, dus die show ik graag. Want ik zie wel wat vooruitgang! Ik weet wat onze issues zijn. En bij onze laatste lessen handvaten gekregen om die aan te pakken.
M'n houding is om te huilen. Ik had m'n hakken zo veel netter id laatste les. Maar nu niemand die me op m'n vingers tikte, dus het kijkt beroerd :7

De foto's :):) :# Foto's zijn genomen in een tijdspanne van een minuut of 5 a 10. Daarna deed m'n knie zeer :knuffel:

Stap. Je ziet meteen het probleem waar we altijd tegenaan liepen. Niet genoeg actief van achter. En te diep. Ik zit hier met 1 hand. Hij geeft zelf echt voorkeur aan deze houding. En ik als amateur ruiter vind het moeilijk hem hieruit te rijden!
Afbeelding

Draf. losse teugel. Wederom te diep. Dus proberen hem hieruit te rijden!
Afbeelding

Wat lukt! Maar nog weinig activiteit. En hier drukt hij zijn rug wat weg.
Afbeelding

Hier liep hij voor m'n gevoel wel lekker. Maar nog steeds weinig activiteit...
Afbeelding

Dus.... GAS erop *D
Afbeelding

Yeahhh!! Hier vond ik hem best lekker sjouwen <3 Hij doet zooo zijn best! Ondanks dat rare mens dat nog steeds niet netjes kan zitten :knuffel:
Afbeelding

In galop weer duiken. Hier zie je me mijn handen naar voren/omhoog doen in de hoop hem "op te tillen".
Afbeelding

Wat lukt!
Afbeelding

Waarna we uit galop vielen :Y)
Afbeelding

Nieuwe poging tot een fijne galop
Afbeelding

Dit vind ik een best oke beeld! Kwa paard dan. Mijn houding blijft ruk O:)
Afbeelding

En nog een "blooper". Dit doet meneer dus graag. Schrikken en heulll hard naar de andere kant vd bak rennen :')
Ofwel torpedo shadow :')
Afbeelding

Earth

Re: Next part; Western goes dressage. Na lang niet rijden nieuwe foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 14:37

Ik denk dat je goed weet waar je aan moet werken. Jouw houding vind ik helemaal niet zo slecht, maar ik denk dat het wel gaat helpen als je een rijbroek en laarzen/chaps gaat gebruiken. Want dan heb je veel meer grip en daardoor ook balans. Dat zal een groot verschil maken en kun je hem ook beter helpen.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 18:08

Chaps en rijbroek komen er niet in :D

Ik rijd zelf met een westernzadel. Dit is mijn dochters zadel *\o/*

Zelf rijd ik er normaal gezien zo bij;

Afbeelding

Ik weet inderdaad aardig waar ik aan moet sleutelen. Maar ik vond het leuk om wat plaatjes te delen. Altijd fijn als iemand wat tips of tops heeft :j

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:08

Super leuk dat je weer post! Het is alweer een tijd terug, maar je ziet wel echt vooruitgang (zelfs voor mij als beginner goed zichtbaar). Op naar nog meer verbeteren :D .

Anastasia24

Re: Next part; Western goes dressage. Na lang niet rijden nieuwe foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:37

Zeker verbetering, niet te streng voor jezelf ts en lekker doen waar jullie je goed bij voelen. Werkt zo te zien prima, :j Fijn dat je toch weer kon rijden, blij paard én blij mens is het belangrijkste.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:08

Die laatste foto... :')
Ja, dr hing wat in de lucht gister....Tara ook met een piep en een bok er vandoor willen. Helaas voor de pony: we zijn nog niet eens aan het draven in het herstelproces. :+

Ziet er absoluut goed uit hoor, na maanden zelf niet rijden en eigenlijk nog steeds kapotte knie! :j

Earth schreef:
Ik denk dat je goed weet waar je aan moet werken. Jouw houding vind ik helemaal niet zo slecht, maar ik denk dat het wel gaat helpen als je een rijbroek en laarzen/chaps gaat gebruiken. Want dan heb je veel meer grip en daardoor ook balans. Dat zal een groot verschil maken en kun je hem ook beter helpen.

Eh...ik merk 0 verschil of ik nu met rijbroek en chaps rijd, of gewoon met jeans en stalschoenen op stap... Ja, als ik een rit boven de 20 klm rijd, dan is die naad van de jeans wel vervelend. Maar verder zit ik goed, of zit ik niet goed. Heeft niets met rijbroek te maken.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 21:30

Juut schreef:
Die laatste foto... :')
Ja, dr hing wat in de lucht gister....Tara ook met een piep en een bok er vandoor willen. Helaas voor de pony: we zijn nog niet eens aan het draven in het herstelproces. :+

Ziet er absoluut goed uit hoor, na maanden zelf niet rijden en eigenlijk nog steeds kapotte knie! :j

<3 Reumatoloog dacht net als ik "geen reuma" *\o/* Maar weet ook niet zo goed wat dan wel :Y)
Nu 2x bloed afnemen en testen op ontstekingswaarden. Reuma uitsluiten. En dan weer verder kijken :z

Die paarden waren hels, echt waar ~~}> :')

Anastasia24 schreef:
Zeker verbetering, niet te streng voor jezelf ts en lekker doen waar jullie je goed bij voelen. Werkt zo te zien prima, :j Fijn dat je toch weer kon rijden, blij paard én blij mens is het belangrijkste.

Wel streng zijn voor mezelf, ik wil hem niet id weg zitten. En zo correct mogelijk rijden :):)
Maar blij paard en blij mens staat idd voorop *D

Cambionn schreef:
Super leuk dat je weer post! Het is alweer een tijd terug, maar je ziet wel echt vooruitgang (zelfs voor mij als beginner goed zichtbaar). Op naar nog meer verbeteren :D .

Ja jij hebt al wat topics gevolgd! Bekende naam! :):)
Fijn dat je verbetering ziet! Superleuk om te horen! _/-\o_
De koudste periode zit er weer op. Dus ga vast weer wat meer rijden! Zal vaker wat posten *\%/*

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 06:53

Cow onderdelen zijn in NL verboden.
Roping kun je helemaal wel vergeten mits je een nep koe gebruikt

Edit; verkeerd topic :D
Excuses