En mijn focus heeft de laatste tijd anders gelegen.
Dit boefje is heel bang buiten het erf. Durft niet alleen op stap. En eigenlijk liever ook niet met een vriendje samen. Uit het zich vd kudde is ook moeilijk.
Dus ik ben heel veel aan het wandelen geweest. Samen over het erf. Uit het zich van de kudde. Langs de machines en "troep". Samen id klikos kijken

Resultaat mag er zijn! Hij loopt inmiddels vol vertrouwen overal mee naar toe!

Ik merk op alle fronten verandering. Hij is zachter aan het worden. Vind het ge wel dig om mee te gaan! Onze band word steeds sterker!
Erop alleen het erf af zijn we nog niet aan toe. Maar dat gaat ooit goedkomen. We hebben alle tijd!
We hebben tussendoor ook weer de jaarlijkse tandarts gehad (enkele haken, geen bijzonderheden!).
Nu is dochters weer langzaam aan het rijden.
Zo ook vandaag!
Maar er was wat heisa in de weide langs de bak. Wat resulteerde in "torpedo Shadow"

Ik heb dus een 3tal misschien zelfs 4 maanden weinig gereden. Laat staan serieus.
Maar dochters heeft wat plaatjes geschoten, dus die show ik graag. Want ik zie wel wat vooruitgang! Ik weet wat onze issues zijn. En bij onze laatste lessen handvaten gekregen om die aan te pakken.
M'n houding is om te huilen. Ik had m'n hakken zo veel netter id laatste les. Maar nu niemand die me op m'n vingers tikte, dus het kijkt beroerd

De foto's

Stap. Je ziet meteen het probleem waar we altijd tegenaan liepen. Niet genoeg actief van achter. En te diep. Ik zit hier met 1 hand. Hij geeft zelf echt voorkeur aan deze houding. En ik als amateur ruiter vind het moeilijk hem hieruit te rijden!

Draf. losse teugel. Wederom te diep. Dus proberen hem hieruit te rijden!

Wat lukt! Maar nog weinig activiteit. En hier drukt hij zijn rug wat weg.

Hier liep hij voor m'n gevoel wel lekker. Maar nog steeds weinig activiteit...

Dus.... GAS erop

Yeahhh!! Hier vond ik hem best lekker sjouwen

In galop weer duiken. Hier zie je me mijn handen naar voren/omhoog doen in de hoop hem "op te tillen".

Wat lukt!

Waarna we uit galop vielen

Nieuwe poging tot een fijne galop

Dit vind ik een best oke beeld! Kwa paard dan. Mijn houding blijft ruk

En nog een "blooper". Dit doet meneer dus graag. Schrikken en heulll hard naar de andere kant vd bak rennen

Ofwel torpedo shadow