Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lia2503 schreef:Als ik opstap en wil voorruit gaan stopt mijn paard en maakt hij zich heel bol en gaat hij achteruit. Het achteruit gaan doet hij niet altijd, stil blijven staan meestal wel. Mag mijn been erin zetten, maar hij reageert niet. Hij geeft het gevoel dat hij niet kan mesten. Is volledig nagekeken bij Equitom omdat ik eerst dacht aan een medisch probleem, maar er is niks gevonden, ze gaan er van uit dat ik strenger moet zijn en hij met mijn voeten speelt. Als hij gemest heeft gaat hij wel vooruit maar stopt daarna terug tot hij terug gemest heeft. Hem aanpakken werkt alleen in de verkeerde richting. Is een heel schrikkerig paard. Hij krijgt lijnzaadolie. Ik heb mijn benen al los gelaten en gewacht maar dan kan ik blijven wachten want hij blijft maar stil staan of achteruit gaan, laat hem ook los. Heb zadelpasser laten komen die zegde dat mijn zadel niet ok was, nieuw zadel erop maar helpt niks. Ik weet echt niet meer wat te doen. Maar zo kan ik geen proeven rijden.Ik heb dit paard nu 4 jaar en het is telkens in de winter dat hij dit doet. Dan komt hij ook niet op de weide alleen in de stapmolen en in de paddock. Zou dit nu het probleem zijn niet genoeg beweging?