Dressuur op kerstjumping Mechelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koend

Dressuur op kerstjumping Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 18:45

Twee Belgische combinaties bovenaan in de Wereldbeker Grand Prix in Mechelen. De Belgische dressuur zet zijn opmars verder.

Justin Verboomen stuurde de achtjarige Zonik Plus (v. Zonik) als eerste starter in zijn allereerste Wereldbekerwedstrijd naar de winst met 74,348%. Larissa Pauluis sloot met Flambeau aan op plaats 2 met 73,783%.

Ik was er en kon me helemaal in de uitslag vinden. De kwalitatieve en harmonieuze proeven hebben het gehaald voor de opgefokte proeven van de vooral Nederlandse combinaties.
Devenda Dijkstra was hier op de uitzondering en kwam met Hero ook boven de 70% uit

Mijn complimenten voor de jury!

Benieuwd wat de Special zal brengen.
Wie brengt ooggetuigeverslag uit?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:08

Hermes was gewoon heel zenuwachtig en had niks met een opgefokte proef te maken. Dit was volgens mij ook weer de eerste keer dat hij een proef liep na de OS.

koend

Re: Dressuur op kerstjumping Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 20:02

Hermes fokt gewoon zichzelf op of moet ik zeggen: ”Hij is gewoon zo!"
Ik verwijt Dinja niets, knap dat zij hem nog rond kan krijgen.

Ik heb wel bedenkingen bij de keiharde muziek bij de ereronde. Moet het echt zóóó hard?
Tijdens de proef is het publiek rustig uit respect, dat kan ik meer waarderen. Volgens mij kikt de gemiddelde dressuur liefhebber er ook niet op dat een paard tijdend de ereronde over de rooie wordt gejaagd.

De paarden van de topdrie bleven wel stoïcijns kalm. Waw!

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:29

koend schreef:
Hermes fokt gewoon zichzelf op of moet ik zeggen: ”Hij is gewoon zo!"
Ik verwijt Dinja niets, knap dat zij hem nog rond kan krijgen.

Ik heb wel bedenkingen bij de keiharde muziek bij de ereronde. Moet het echt zóóó hard?
Tijdens de proef is het publiek rustig uit respect, dat kan ik meer waarderen. Volgens mij kikt de gemiddelde dressuur liefhebber er ook niet op dat een paard tijdend de ereronde over de rooie wordt gejaagd.

De paarden van de topdrie bleven wel stoïcijns kalm. Waw!

kan het zijn dat paarden in teamnl moeite hebben met de beperkte ruimte waarin ze moeten presteren,

het verschil is zo duidelijk met b.v. Zonik Plus die mag gewoon zijn zoals hij is, de happy atleet

kan zijn dat Hermes meer ruimte wil om te kunnen presteren !! en niet zo goed uit de voeten kan met zijn beperkte ruimte!!

wat je zegt harmonie bij de eerste drie is top

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 09:16

Ik moet nog even terug kijken, wanneer is de special en is er ook een kur?

koend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 09:38

Vandaag special, geen kur.

Over de GP.
De rijderij was nooit vreselijk hoor, ik wil niet overdrijven. De ene combinatie rijdt nu eenmaal wat zus en de andere wat meer zo, het was allemaal binnen het ”normale”.
Ik was blij met de correcte jurering, en zoiets mag ook wel eens gezegd worden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 09:58

Dankjewel, ik heb er een paar gezien..vond Justin er inderdaad fijn uit zien. HP ben ik sowieso geen fan van maar Taminiau's 3e GP en vond dat paard wel echt verrassend goed! Dat kan een grote worden onder een andere ruiter.

Ben tot Marlies gekomen die fijne stukken had maar helaas wat fouten.

Die ene Belg met Intermezzo vond ik niet fijn om naar te kijken. Hopelijk lukt het vandaag nog om de rest te bekijken.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:35

Ik zie gewoon Freestyle staan op de site van Clipmyhorse. Is nog nooit zo geweest dat tijdens de Wereldbeker een Grand Prix Special werd verreden.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 12:10

Inderdaad freestyle, ik was even in de war.

Intermezzo is inderdaad geen streling voor het oog. 0,0 chique en zijn uitgestrekte draf is helemaal niet hoe je het wil zien.
Anderzijds kan je hem moeilijk op echte fouten betrappen waarop je hem moet afstraffen.

Zo geraakt hij toch nog ergens in de middenmoot. Tja, het moeten ook niet allemaal Griekse goden zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 12:54

Ah freestyle is al bezig zie ik, ga straks wel ff terug kijken.

Nee ik vindt Intermezzo een beetje bij elkaar getrokken er uit zien. Mis echt de lichtvoetigheid en het door het lijf naar de hand rijden. Kan technisch inderdaad verder wel gewoon correct zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:18

Is er ergens gratis te kijken? Ik heb geen CMH abbo en wil dat ook niet. De gratis proefperiode heb ik al eens gehad.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:58

Prachtige kür en score van Zonic Plus en Justin Verboomen, 81730%

Hermes en Dinja van Liere ruim 83%

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:10

Oke ben bijgekeken, de Belgen zijn inderdaad goed bezig. Niveau wordt steeds hoger, twee Belgen op plek 2 en 3. Netjes hoor!

Intermezzo liep in de kur een stuk beter vond ik.

De muziek keuze is wel een dingetje vind ik, wordt er niet echt beter op terwijl goede muziek een kur kan maken of breken.

Janine, ik vrees van niet.. meestal wordt de kur niet gratis uitgezonden. Maar de Grand Prix is vaak wel gratis terug te kijken op het YouTube kanaal van de FEI.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:24

Thanks, ik ga iig even kijken naar die Belg waar men zo ontzettend lovend over is!