Alleen 2024 duurt te lang, want mijn doel is nu al bereikt

Afgelopen woensdag ging het rijden zo enorm fijn, dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken en Pablo het stemcommando voor de galop heb gegeven. Met wat twijfel galoppeerde hij aan na een paar passen heb ik hem weer terug genomen en hem helemaal de hemel in geprezen. Daarna de overgangetjes nog een paar keer gedaan en wat deed hij dit super

Vandaag hebben we dit herhaald en ook nu deed hij het weer heel netjes, voor dit moment waar we staan op ons pad. Hij vindt het nog steeds wel spannend en ik vind het voor nu ook nog niet heel erg dat hij na een paar sprongen weer terug komt. Als ik 'ho' zeg, staat ie ook gelijk stil en dat zie je dus ook gebeuren. Op het laatste probeer ik hem al door te laten draven, nadat ik hem terug vraag naar draf.
Voor de komende tijd wil ik dit blijven herhalen, zodat ook die galop een gewoonte wordt en daarna gaan we wel werken aan het correct aanspringen en terug nemen op de 'gewone' hulpen.
Onze eerdere keren in galop was omdat Pablo óf schrok en er vandoor ging óf doordat hij teveel spanning opbouwde en het dan op een lopen zette. Dus de associatie met galop was voornamelijk spanning en stress. Aan de longe heeft dit ook lange tijd geduurd, voordat hij de galop niet meer spannend vond en netjes zijn rondje galoppeerde.

Kan gewoon niks anders zeggen dan dat ik zo onwijs trots op dit dier ben