Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amyz schreef:Dat kan zekerMaagzweren kunnen heel verraderlijk zijn juist in dat er maar enkele (soms heel subtiele) symptomen zijn en ze intussen vol zweren zetten. Zou dr een kuurtje ulcerfoe aan durven wagen in ieder geval
Gitana schreef:Ze zou altijd maagzweren kunnen hebben en dat uitsluiten is altijd goed. Echter lijkt me een andere oorzaak voor de hand liggender hier.
Zijn de darmen en eierstokken al eens gecontroleerd bijv? Heeft ze een veulen gehad? Zijn er ooit fotos gemaakt van de rug? Doet ze dit ook bij longeren? Kunnen de ribben vastzitten? Is ze wel naar de tandarts geweest of heeft ze misschien resten van wolfstandjes?
Dat ze het op buitenrit minder doet snap ik wel, want afgeleid. Doet ze dit ook in een buitenbak?
xPenny schreef:Gitana schreef:Ze zou altijd maagzweren kunnen hebben en dat uitsluiten is altijd goed. Echter lijkt me een andere oorzaak voor de hand liggender hier.
Zijn de darmen en eierstokken al eens gecontroleerd bijv? Heeft ze een veulen gehad? Zijn er ooit fotos gemaakt van de rug? Doet ze dit ook bij longeren? Kunnen de ribben vastzitten? Is ze wel naar de tandarts geweest of heeft ze misschien resten van wolfstandjes?
Dat ze het op buitenrit minder doet snap ik wel, want afgeleid. Doet ze dit ook in een buitenbak?
In de openingspost heb ik al enkele dingen genoteerd wat gecontroleerd is.
Ze is geheel röntgenologisch op de foto geweest.
2 keer een osteopaat en sportmasseur.
Tandarts is 1,5 maand geleden geweest.
Dit doet ze echt enkel met dressuurmatig rijden, springen niet
Veulen niet gehad maar vorig jaar wel regumate geprobeerd en merkte geen verschil
xPenny schreef:Gitana schreef:Ze zou altijd maagzweren kunnen hebben en dat uitsluiten is altijd goed. Echter lijkt me een andere oorzaak voor de hand liggender hier.
In de openingspost heb ik al enkele dingen genoteerd wat gecontroleerd is.
Ze is geheel röntgenologisch op de foto geweest.
2 keer een osteopaat en sportmasseur.
Tandarts is 1,5 maand geleden geweest.
Dit doet ze echt enkel met dressuurmatig rijden, springen niet
Veulen niet gehad maar vorig jaar wel regumate geprobeerd en merkte geen verschil
Babootje schreef:Eierstoktumor valt ook niet uit te sluiten. Daar moet je een echo voor doen. Een ontstoken blindedarm kan ook. Ik herinner me een merrie die daar behoorlijk gevaarlijk van werd.
dollyspikkel schreef:Babootje schreef:Eierstoktumor valt ook niet uit te sluiten. Daar moet je een echo voor doen. Een ontstoken blindedarm kan ook. Ik herinner me een merrie die daar behoorlijk gevaarlijk van werd.
Even gewoon ter info: een eierstoktumor kan je tegenwoordig ook via bloedonderzoek testen indien opvoelen moeilijk is. De test is bloed is trouwens veel nauwkeuriger dan de echo (bijvoorbeeld beginnende tumor die nog niet op echo zichtbaar is maar wel in het bloed). Ik heb het onlangs gedaan van mijn merrie en wist dit ook niet, dus wou het even delen
Babootje schreef:dollyspikkel schreef:
Even gewoon ter info: een eierstoktumor kan je tegenwoordig ook via bloedonderzoek testen indien opvoelen moeilijk is. De test is bloed is trouwens veel nauwkeuriger dan de echo (bijvoorbeeld beginnende tumor die nog niet op echo zichtbaar is maar wel in het bloed). Ik heb het onlangs gedaan van mijn merrie en wist dit ook niet, dus wou het even delen
Top! Moet je daar trouwens speciaal op testen, of wordt dit meegenomen in het standaard onderzoek?
hagelslag schreef:Misschien ook dat de singel en zadel niet fijn zitten?
Er is een singeltopic,misschien dat je daar nog fijne tips kunt krijgen qua singel