Ze had door ziekte vorige eigenaar bijna 2 jaar op de wei gestaan en was daarvoor betuigd en had ook wat marathons gelopen . Maar gereden was ze niet. In het begin gooide ze zich naar binnen in de bocht en als er iemand in de buurt met z'n tong durfde te klikken, was zij vol gas weg. Was best n uitdaging , dan valt het namelijk op , hoeveel mensen dit doen. Inclusief de instructrices aan de rand van de bak. Was erg leuk in het begin in de losrijdbaan

Het is een hele fijne, sensibele en slimme pony .
Dressuur is niet haar favoriete ding , zeg maar

Ze gaat liever buitenrijden of ( pas mee begonnen) springen. Het blijkt een echte -en zeer goede- springpony te zijn.
Afgelopen seizoen heeft ze maar 3 dressuurwedstrijden hoeven lopen. Mijn dochter mocht mijn merrie lenen om ervaring in de ring op te doen.
Waar ze vorig jaar zeer kijkerig was, was nu vooral haar overmatige energie het probleem. Stappen deed ze niet ( terwijl ze een zeer goede stap heeft) en in galop gooit ze er een paar wissels tussendoor. T is vooral de kunst om er rust in te krijgen en houden.
Er is nog genoeg aan te werken, maar mijn dochter ( toen 11- nu 13) moest het rijden zelf doen. Onder begeleiding uiteraard.
De eerste keer samen:

Hun eerste proefje begin 2023

Op een grote wedstrijd. Met 2 in de ring en veel te zien en horen er omheen. Hier is duidelijk te zien, wat t probleem was:

In haar eentje in de ring ging al beter

Eind seizoen 2023, al wat beter te rijden en minder spanning.

2024

Het moeilijkste is , haar neus eruit te rijden, ze krult zich graag op als ze gespannen is. Kunst is natuurlijk, haar ondanks dat ze snel en sensibel kan zijn, toch aan het been te houden. Ze heeft een heel fijn mondje en dochter doet echt niets met haar hand.

Dit is n mooi beeld