Leeftijd van de ruiter in de baan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Leeftijd van de ruiter in de baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 13:07

Hallo,

Ik ben wel benieuwd of er meerdere ruiters op leeftijd zijn die nog in de wedstrijd ring verschijnen. Ik ben 55 en start met mijn IJslander in de M1. Vaak heb ik toch wel het gevoel een fossiel te zijn in de wedstrijdbaan. _O-

Zijn er nog meer "fossielen'" ? :+

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 13:16

Met mijn 48 voel ik me idd ook al oud in de baan. Grappig detail is dat ik een haflingertje van 1.37m rij. Hoe ouder de ruiter, hoe kleiner de pony’s geloof ik *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 13:38

SandraWierda schreef:
Met mijn 48 voel ik me idd ook al oud in de baan. Grappig detail is dat ik een haflingertje van 1.37m rij. Hoe ouder de ruiter, hoe kleiner de pony’s geloof ik *\o/*

Haha, mijn paard is 1,38. Geeft wel een prettig gevoel zo dichtbij de grond. Ik rij sinds kort ook het paard van mijn zoon. Die is maar 1,64, maar het voelt erg hoog _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:20

Met 60 jaar maar weer eens een startkaart aangevraagd. En dat nog wel met een pony. Oud en op een pony, ik zie een trant. :D Weer helemaal opnieuw begonnen in de B. Weet niet eens of dat wel mocht, op de pony van mijn dochter. Maar ja, ik kom nog uit de tijd van de doordruk protocollen met gaatjes aan de zijkanten voor de printer doorvoer. Die punten zullen niet meer geregistreerd staan denk ik zo ;)
De B en L1 zijn we nu door. We zijn er voor een blessure even tussenuit geweest maar ik denk dat ik van het voorjaar weer ga en de L2 ga oppakken.
Dus, jonkies, ga er voor!
Laatst bijgewerkt door rien10 op 10-11-24 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:20

Ik word over een maand 48 dus van ook wel een beetje onder de fossielen denk ik :+ en ook ik rij met een pony, een van 1.46m.

Mando

Re: Leeftijd van de ruiter in de baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:23

Ik heb tot mijn 52ste denk ik mee gehobbeld in het M2 met mijn blondje.
Nu doen we bejaardengym.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:32

LaDonna75 schreef:
Ik word over een maand 48 dus van ook wel een beetje onder de fossielen denk ik :+ en ook ik rij met een pony, een van 1.46m.

Over een maand 48? Als jij zelfde opleverjaar hebt als ik, word je 49 :=
En volgens je profiel zou je al 48 zijn.
Jij ouderdomsdyscalcullie? Of ik behoefte aan leesbril? :D

Ik ben dit jaar ook weer in de B begonnen, met een groot paard (1.72m). Helaas nu weer gestopt, maar wil tzt na mijn Sarah toch weer proberen. Wel in het zadel.

Overigens net eigenaar van een welsh a meisjesveulentje :+ , die wil ik tzt voor de wagen hebben en daar dan ook wedstrijden mee rijden. Ooit.... telt dat ook?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 14:38

rien10 schreef:
Met 60 jaar maar weer eens een startkaart aangevraagd. En dat nog wel met een pony. Oud en op een pony, ik zie een trant. :D Weer helemaal opnieuw begonnen in de B. Weet niet eens of dat wel mocht, op de pony van mijn dochter. Maar ja, ik kom nog uit de tijd van de doordruk protocollen met gaatjes aan de zijkanten voor de printer doorvoer. Die punten zullen niet meer geregistreerd staan denk ik zo ;)
De B en L1 zijn we nu door. We zijn er voor een blessure even tussenuit geweest maar ik denk dat ik van het voorjaar weer ga en de L2 ga oppakken.

Geweldig toch! Lekker samen genieten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:38

LaDonna75 schreef:

48 en fossiel? Wat ben ik dan? De oerknal? :D

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:12

rien10 schreef:

Dat staat nog wel geregistreerd geloof ik. Ik heb al mijn oude paarden met hun kwalificaties ook nog weer terug gevonden in mijnKNHS :D Alleen de eerste 2 staan er niet meer bij.

En ja ik kom ook uit die tijd van punten briefjes _/-\o_ 120 punten was een winstpunt en een pony starten tussen de paarden was echt not done :o

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:14

120 punten
156 punten
Hele punten ipv halve
Doordrukvellen...

Nooit punt pony gereden, dus daar kan ik niet over meepraten, maar destijds mocht je geloof ik enkel met een E-pony tussen de paarden?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:17

Met 49 jaar rij ik ook wedstrijden. Ik voel me eigenlijk nog jong.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:26

Rocamor schreef:
LaDonna75 schreef:

Over een maand 48? Als jij zelfde opleverjaar hebt als ik, word je 49 :=
En volgens je profiel zou je al 48 zijn.
Jij ouderdomsdyscalcullie? Of ik behoefte aan leesbril? :D

Ik ben dit jaar ook weer in de B begonnen, met een groot paard (1.72m). Helaas nu weer gestopt, maar wil tzt na mijn Sarah toch weer proberen. Wel in het zadel.

Overigens net eigenaar van een welsh a meisjesveulentje :+ , die wil ik tzt voor de wagen hebben en daar dan ook wedstrijden mee rijden. Ooit.... telt dat ook?

Uhm geen van beide maar gewoon ontkennen dat ik al 48 ben ;) je hebt gelijk. Ik word 49 over een maand.
En ja voor de wagen telt zeker ook. Helemaal met een Welsh :j <3

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:49

tine10 schreef:
rien10 schreef:

Geweldig toch! Lekker samen genieten.

Precies! Ik doe het wedstrijd rijden maar met een doel; een leuke zondag hebben met clubgenoten en de aller leukste pony die er bestaat.

Hij is leuk hoor, maar rijtechnisch de moeilijkste die ik ooit onder het zadel heb gehad. Ben erg trots op mijn kind die hem in het Z heeft uitgebracht tussen de paarden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:50

Rocamor schreef:
120 punten
156 punten
Hele punten ipv halve
Doordrukvellen...

Nooit punt pony gereden, dus daar kan ik niet over meepraten, maar destijds mocht je geloof ik enkel met een E-pony tussen de paarden?

120 punten met je pony bij de NPC. Diploma's rijden, een speldje krijgen en dat op je clubtrui steken (een jasje hadden we niet).

AmigoSil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 16:48

Oh, ik vind het zo heerlijk dit te lezen. Ik meld me hier ook, start met mijn 166cm merrie sinds een paar jaar dressuurwedstrijden en moet inderdaad zeggen dat ik met mijn 46 jaar me af en toe af vraag of ik nog wel moet starten. Heb ook jaren geleden gestart met doordrukvellen, 156 punten en een hele map met papieren en protocollen in mijn trailer :D . Die jonge meiden zijn zo soepel. Ik ben vaak zenuwachtig omdat ik mezelf wegcijfer tegen die jonge meiden, maar ik weet in mijn hoofd dat het echt onzin is. Zo leuk om hier te lezen dat er meer mensen van mijn leeftijd starten, alleen kom ik ze niet vaak tegen. Gelukkig heb ik een instructrice die me soms de waarheid zegt. In de trant van: je traint net zo hard als die jonge meiden, maar jij hebt er nog je bedrijf, je gezin en je paarden om te verzorgen bij.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 16:53

Dat is het leuke van dressuur (ik kan niet springen, mijn onlangs overleden paard kon dat helemaal niet), je hoeft niet onder te doen voor de jonge soepele meiden :D

Ik kan me nog herinneren, vorige eeuw, ik was een jaar of 15-16
Deden mensen van onze vereniging mee aan speciale 40+ wedstrijden
Moet je voorstellen, die ouwetjes nog een op paard

Ik ben nu zelf 40+ zucht

Bestaan die eigenlijk nog? 40+wedstrijden

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 17:15

Leeftijd maakt niets uit, iedereen moet hetzelfde laten zien en zolang je dat nog kunt maakt het niet uit hoe oud je bent.
Ik zie jonge mensen ook wel als een zak aardappels op een paard zitten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 17:19

Ik heb vandaag weer wedstrijd gereden en met mijn knappe niet-alledaagse "dressuur" paard 182 punten en 2e prijs gereden in de M1. Dat geeft dan toch wel weer vertrouwen. Mijn paard vindt dressuur ook erg leuk, in de training zijn we bezig met Z oefeningen. En verder gaan we om de week naar een oefenparcours ( 30 a 40 cm) en zijn we fanatiek bij de WE en TREC

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 17:27

Effe wachten want ben met jong paard bezig. Ik kan niet dressuur daarom springen. Denk toch niet dat ik wil horen in de dressuur over houding en zit. Bij springen in de B HC ivm rijstijl. Gelukkig mag ik hoger springen en dan is er geen rijstijl springen. Ik heb al 10 jaar aow dus reken maar uit.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 17:52

Ik ben 44 en ik heb besloten dat ik me per 1 januari ga inschrijven bij een menvereniging in de buurt. Ik ga nu pas beginnen met deze nieuwe "carrière" en ik hoop er nog een aantal jaren mee vooruit te kunnen :D en ja ook met nieuwe toekomst-doelen. Ik heb er zin in.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:11

Rocamor schreef:

Jazeker. Mag je tegen dat jonge spul van net 40 uitkomen :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:14

Nico12 schreef:
Effe wachten want ben met jong paard bezig. Ik kan niet dressuur daarom springen. Denk toch niet dat ik wil horen in de dressuur over houding en zit. Bij springen in de B HC ivm rijstijl. Gelukkig mag ik hoger springen en dan is er geen rijstijl springen. Ik heb al 10 jaar aow dus reken maar uit.

Wow! Respect!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 18:25

Rex_Rolfo schreef:
Rocamor schreef:

Jazeker. Mag je tegen dat jonge spul van net 40 uitkomen :+

_O- _O-

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:37

Ik ben 59 :o, ik heb een jonge PRE merrie en daar rij ik wedstrijden mee! Ik geniet elke dag van het rijden met haar en ik vind het leuk om iets te hebben om voor te trainen.