Lease paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Svetlana1996

Lease paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 18:49

Hoi hoi

Ik ben nu ongeveer 3 maanden aan het rondkijken op Marktplaats, Google, Bokt enz. Om eens te kijken of er leasepaarden worden aangeboden die dus ook verplaatst mogen worden. Ik had het eerst helemaal in me hoofd dat ik me eigen paardje zou gaan kopen maar dat kan helaas pas over een aantal jaar, als ik dus klaar ben met mijn opleiding. Na toch even een paar dingen op een rijtje te zettten en het is voor mij wel haalbaar

En dus, kwam ik op het idee een paardje te leasen. Ik vind het prettiger als ik dus een paard lease voor 7dagen, dus dat ik echt de enigste ben die iets met het paardje doet, dan voor 2 a 3 dagen in de week. In de buurt kom ik dit niet echt tegen, en meestal willen de eigenaren, en terecht, niet dat hun paarden verplaatst worden.

Nu vroeg ik mij af, zijn er geen stallen die paarden te lease aanbieden en die ook verplaatst mogen worden?
Het is nu alleen nog een beetje orienteren, het zal waarschijnlijk pas volgend jaar zijn dat ik echt wil gaan leasen.
Momenteel heb ik een lief verzorgpaardje alleen moet ik haar delen met een andere verzorgster.

Help me out

juval

Re: Lease paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:07

Svetlana1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 19:21

Oh dankjewel ik heb me gelijk aanmeld !

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:24

Ipv lease kun je ook zoeken op bruikleen

Heb je zelf al zoekertjes geplaatst? Zo ben ik aan mijn huidige pony gekomen

Svetlana1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 19:35

@amber_anne

nee dat heb ik zelf nog niet gedaan ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe dat werkt haha. & bruikleen heb ik gezocht kom er alleen niet uit hoe en wat veel mogen niet verplaats worden en in de buurt bij mij kan ik niks vinden

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:43

Bij Ponyhof doen ze dit s winters met hun pony's, winterstalling noemen ze dat. Maar zomers moet je hem dan wel weer terugbrengen voor de strandritten en ponykampen.

Zag toevallig van de week op insta bij ze langs komen dat ze er nog een aantal aanbieden voor deze winter.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:45

Svetlana1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 19:50

larissa96 schreef:
Bij Ponyhof doen ze dit s winters met hun pony's, winterstalling noemen ze dat. Maar zomers moet je hem dan wel weer terugbrengen voor de strandritten en ponykampen.

Zag toevallig van de week op insta bij ze langs komen dat ze er nog een aantal aanbieden voor deze winter.

Hee ik heb gelijk gekeken en een mailtje gestuurd

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:35

1 ding, onderschat de kosten niet. Je betaald de leaseprijs + de stalkosten en regulier onderhoud zoals voer en bekappen. Zeker als je een kwaliteitsvol paard wil zal de leaseprijs aanzienlijk zijn. Ik gok dat als je nu begint het bedrag te sparen je over een jaar een aardig bedrag hebt om te kopen

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:48

Je kunt op marktplaats en op verschillende facebook groepen een oproep plaatsen

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:36

troi schreef:
1 ding, onderschat de kosten niet. Je betaald de leaseprijs + de stalkosten en regulier onderhoud zoals voer en bekappen. Zeker als je een kwaliteitsvol paard wil zal de leaseprijs aanzienlijk zijn. Ik gok dat als je nu begint het bedrag te sparen je over een jaar een aardig bedrag hebt om te kopen

Ik zie het nut er ook niet echt van in. Lijkt mij dat je juist meer geld uitgeeft op deze manier. Ik zou doorsparen voor een eigen paard óf zoeken naar een paard om te leasen bij een stalhouder zelf. Dus dat je niet alsnog zelf stalling e.d. hoeft te betalen.

Want waarom spreekt dit concept je aan? Zodat je bespaart op de aankoopprijs?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 22:02

Ik heb zelf een bruikleen pony en dat gaat prima, al vind ik dat de communicatie van eigenaarskant wel wat beter mag want ik betaal me net iets te veel die niet in ons contract beschreven staan. Doen het nu al zo een zestal jaar zo, maar hoop hem toch ooit een keer te kunnen kopen :D

Svetlana1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 08:51

Furst schreef:
Ik heb zelf een bruikleen pony en dat gaat prima, al vind ik dat de communicatie van eigenaarskant wel wat beter mag want ik betaal me net iets te veel die niet in ons contract beschreven staan. Doen het nu al zo een zestal jaar zo, maar hoop hem toch ooit een keer te kunnen kopen :D

Hoe bent u bij u bruikleen paardje gekomen

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 21:36

Ik heb gewoon een zoekertje op Tweedehands geplaatst

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 17:26

DRS --> PP