Ik had dus van te voren flink wat spanning. Voor een jury rijden, is toch wat anders dan voor honderden mensen rijden die waarschijnlijk ook niet al te positief denken over dressuur (dankzij alle berichten de afgelopen jaren). Het losrijden wat helaas niet zo goed geregeld, het had flink geregend en ondanks dat Het Keelven top bodems heeft in de buitenbakken, moest het losrijden gebeuren in een modder bakje.

We moesten in de grote binnenhal rijden met de demo, waar het publiek echt bovenop de ring zat. Elena is een lekker gevoelige, sensibele merrie met een pittige mening... dus ik was aan het bidden tot de merrie goden dat ze zich zou gedragen.

Eerste 5 minuten vond ze heel spannend, en dat snapte ik helemaal

Ik rijd met Elena Z2, we hebben 12 winstpunten in het Z2 en we trainen nu door zodat we meteen alle ZZ-Zwaar oefeningen onder de knie hebben, zodat we wat vaart kunnen gaan maken komende jaar. Lichamelijk zit ze niet heel best in elkaar, ze is gebouwd als een duikboot en ben ik al heel erg trots op mijn kleine zwarte heks

Al met al, een mega goede ervaring voor ons beiden. En door wie beter dan onder begeleiding van mijn eigen instructrice!

De onderstaande foto's zijn gemaakt door bokker Jinte (die zelf ook mee deed in een Equiday demo!)

En nog 2 foto's van een training van afgelopen week, als mevrouw gaat zitten (hier in een pirouette), dan gaat ze ook echt zitten

Knappe heksje