Equiday Zuid 2024 demo met Elena

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZwarteHeks

Equiday Zuid 2024 demo met Elena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 14:41

Een aantal weken geleden hebben Elena en ik meegereden met de demo van mijn instructrice (Gymnastiseren van je paard met meer gevoel) op Equiday Zuid in Someren. Ik wist niet hoe groot/klein Equiday Zuid zou zijn, maar bij aankomst moest ik wel even slikken... er waren toch behoorlijk wat mensen :wow:

Ik had dus van te voren flink wat spanning. Voor een jury rijden, is toch wat anders dan voor honderden mensen rijden die waarschijnlijk ook niet al te positief denken over dressuur (dankzij alle berichten de afgelopen jaren). Het losrijden wat helaas niet zo goed geregeld, het had flink geregend en ondanks dat Het Keelven top bodems heeft in de buitenbakken, moest het losrijden gebeuren in een modder bakje. := Elena heeft het niet zo op water, dus die liep op haar teentjes door alle water heen haha.

We moesten in de grote binnenhal rijden met de demo, waar het publiek echt bovenop de ring zat. Elena is een lekker gevoelige, sensibele merrie met een pittige mening... dus ik was aan het bidden tot de merrie goden dat ze zich zou gedragen. :')

Eerste 5 minuten vond ze heel spannend, en dat snapte ik helemaal :knuffel: Ik was zelf ook strak en stijf van de spanning... dat hielp ook niet mee. Na 10 minuten kwamen we beiden een beetje los, al hield in best vaak mijn adem nog in (wat je dus kan zien in mijn schouders). Langzaam aan voelde ik Elena ontspannen, om vervolgens een beetje heet te worden en het touwtje van mijn over te nemen. :Y)

Ik rijd met Elena Z2, we hebben 12 winstpunten in het Z2 en we trainen nu door zodat we meteen alle ZZ-Zwaar oefeningen onder de knie hebben, zodat we wat vaart kunnen gaan maken komende jaar. Lichamelijk zit ze niet heel best in elkaar, ze is gebouwd als een duikboot en ben ik al heel erg trots op mijn kleine zwarte heks <3

Al met al, een mega goede ervaring voor ons beiden. En door wie beter dan onder begeleiding van mijn eigen instructrice! *\o/*

De onderstaande foto's zijn gemaakt door bokker Jinte (die zelf ook mee deed in een Equiday demo!)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog 2 foto's van een training van afgelopen week, als mevrouw gaat zitten (hier in een pirouette), dan gaat ze ook echt zitten :=
Afbeelding

Knappe heksje <3
Afbeelding

Jinte

Re: Equiday Zuid 2024 demo met Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 17:59

Super leuk om jullie eens te zien rijden! Heb er van genoten, jullie hebben t super gedaan!
En ja die losrijbak was echt zompig 8)7 kan me voorstellen dat dat niet fijn rijden was

Elisa2

Re: Equiday Zuid 2024 demo met Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:53

Nou dat ziet er toch keurig uit! Ik vindt je merrie wel meevallen qua duikboten bouw. Mooie merrie, ik snap de spanning maar juist goed om te laten zien hoe de training gaat zo vriendelijk op trensje en zonder spoor.

Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe het publiek het ontvangen heeft en wat voor een reacties je daar uit gehoord hebt. :-)

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 12:41

Jinte schreef:
Super leuk om jullie eens te zien rijden! Heb er van genoten, jullie hebben t super gedaan!
En ja die losrijbak was echt zompig 8)7 kan me voorstellen dat dat niet fijn rijden was

Lief, dankjewel <3

Elisa2 schreef:
Nou dat ziet er toch keurig uit! Ik vindt je merrie wel meevallen qua duikboten bouw. Mooie merrie, ik snap de spanning maar juist goed om te laten zien hoe de training gaat zo vriendelijk op trensje en zonder spoor.

Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe het publiek het ontvangen heeft en wat voor een reacties je daar uit gehoord hebt. :-)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel ervan heb meegekregen, volgens mij heeft mijn instructrice wel leuke reacties erop gehad!

Dankjewel, ik doe m'n best om het zo vriendelijk, simpel en makkelijk mogelijk te houden voor haar.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 18:03

Mooie, fijne combinatie zijn jullie!
Leuk om een keertje mee te rijden op zo'n event :)

Elena1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:11

Wat leuk om nog wat foto's terug te zien van Equiday! <3 Ik was er zelf ook, maar heb jullie helaas niet tijdens de demo gezien.