Op zaterdag 28 september deden wij mee met de centrale keuring in Lunteren. Ondertussen hebben wij hele mooie foto's ontvangen dus vond ik het wel tijd voor een leuk verslagje

Laat ik ons even kort voorstellen, ik ben Linde en sinds december 2023 mag ik deze super leuke fjord rijden voor een hele lieve familie. Sommigen van jullie kennen hem misschien als dekhengst, maar sinds december 2023 is hij geruind en dus in bezit van een lieve familie die mij hebben gevraagd om hem door te rijden en vooral veel plezier te beleven. Stedjes Skjelt is een 5 jarige ulsblakke ruin met een fantastisch karakter! Ook pas sinds eind 2023 onder het zadel. Ondertussen zijn wij ook alweer L1+19 geklasseerd en loopt hij regelmatig de grote dressuurpaarden eruit.
Op de keuring in Hardenberg had hij zich ook al goed bewezen en wonnen wij daar de rubriek bestgaand onder het zadel met maar liefst 61,5 punten!

We begonnen met de ruinen rubriek. Zelf vond ik dit misschien wel het spannendst. Druk geweest met het oefenen met voorbrengen en opstellen. Skjelt is niet de grootste dus probeerde ik er zoveel mogelijk uit te halen! Het ging boven verwachting goed en ik was tevreden! Hij liet zich fijn zien en was zoals altijd weer ontzettend braaf.

In de middag was het tijd voor bestgaand onder het zadel sport. Ook dit vond ik weer erg spannend, maar vooral gezonde spanning! Want wat had ik er zin in. Skjelt was relaxed en was niet erg onder de indruk van de locatie gelukkig. Het was een hele grote club in deze rubriek, dus ik had er niet veel verwachtingen van. Mijn doel was om hem netjes voor te stellen en dat we lekker gingen rijden. Gelukkig mochten wij in de buitenbak, daar heeft Skjelt altijd net wat meer energie. En wauw wat liet hij zich fijn rijden zeg!

Na het rijden was het eventjes wachten. Er mochten er namelijk 3 door naar de 'finale'. Zelf had ik al gezegd wij kunnen afzadelen want ik vond de andere ruiters ook ontzettend goed rijden! Maar wij mochten toch naar de finale!

Ze begonnen bij nummer 3, dat waren wij niet. Toen dacht ik dan zijn wij zeker 2e geworden, maar ook op de tweede plaats werden onze namen niet benoemd, wauw dan zijn wij dus Nederlands Kampioen geworden! En ja hoor, op nummer 1 Stedjes Skjelt met maar liefst 62 punten! Met op ons protocol kwam 1 keer het cijfer 8 voor en 6(!) keer het cijfer 9 voor! Dit had ik echt niet kunnen dromen

Een sjerp, deken en een mooie rozet en een ereronde. Onze dag kon niet meer kapot!!

En daarna kwam nog de uitreiking van de ruinenrubriek. Voor de grap zei ik, deze hebben wij niet gewonnen hoor

Al met al een ontzettend leuke dag gehad en trots op deze knappe jonge puppy die het zo ontzettend braaf deed allemaal! Nu gaan wij ons langzamerhand voorbereiden op de abop proef voor volgend jaar!
Foto's door:
Eveline Klein
Asjra Bosch