Ik ging aan de slag vanaf de grond met broer en zus om te zien welke van de twee het beste bij mij paste.
Mijn enkel werd langzaamaan iets beter en ik heb instructie gezocht zodat ik zekerder werd vanaf de grond. Dit was de beste zet ooit! jeetje wat heb ik inmiddels veel geleerd. Na een aantal maanden merkte dat Hylke het beste bij mij paste en daar ben ik dan ook verder mee gegaan.
Hylke is 6 jaar, was beleerd maar stond sinds november stil. Het grondwerken heeft ons geleerd om te gaan met zijn schrik reacties, mijn ruimte accepteren, mijn lichaamshouding ten opzichte van hem en we hebben allemaal obstakels bedacht. Op 25 augustus wou ik hangen, maar hij was zo relaxt dat ik er toen ook op ben gaan zitten.
Daarna heb ik er nog 3x op gezeten en vandaag heeft mijn vader gefilmd. We moeten uiteraard beiden nog erg wennen, balans en conditie opbouwen maar ik ben ontzettend trots. Ik ben 2x in de week op stal.
Vandaag tijdens het uitstappen lag ik er nog wel bijna naast. Ik maakte stukje klittenband los van mijn jas en dat zorgde voor een enorme schrikreactie. Gelukkig reageerde wij goed, snel op elkaar en stond hij vrij snel stil zodat ik mijzelf weer recht kon hijsen. Schrikken was het wel even maar het gaf mij veel vertrouwen dat ik hem zo snel terug had.
Ik ben zo blij met de rust en de tijd die we nemen; het brengt zo veel.
Daarnaast mogen mijn 2 kinderen ook mee. Zij zitten soms op de moeder van Hylke of mogen op de pony of shetlander. Het is elke keer genieten!
1. Schriktraining

2. kindproof maken

3. En toen zat ik ineens!

4.

5.

6.

7. Eerst nog even aan de longe

8.

9.

10.

11.

12.