Arabisch Volbloed Muscarino @work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AdemoJoey

Arabisch Volbloed Muscarino @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 15:42

Muscarino en ik hebben op medisch gebied enorm gestreden in de afgelopen 5 jaren, ook meerdere malen voor zijn leven. Hierdoor hebben we ons jarenlang bezig gehouden met revalidatie en grondwerk, maar vorig jaar mei en juli 2023 kon ik hem dan eindelijk beleren *\o/* Helaas werd dit opgevolgd door verschillende ernstige medische redenen en konden we het rijden pas in maart 2024 weer een beetje oppakken. We hebben ook dit jaar niet superveel kunnen rijden (t.g.v. behandeling, vakantie, zadel wat aangepast moest, te heet, dus gelukkig geen verdere medische redenen), maar met wat we konden ben ik enorm blij! Hij wordt namelijk sterker door het rijden en na de aanpassing van het zadel 30 augustus genieten we beide ook echt van het rijden!! Op de foto's is Mus erg geconcentreerd, maar ik kan jullie verzekeren dat we echt lol hebben samen en uiteraard dat ik alles vanuit goede opbouw doe. Zijn medische verhaal deel ik bewust niet in detail, omdat het een lang en complex verhaal is, maar ik vooral graag deze foto's met jullie wil delen, omdat ik waanzinnig trots op hem ben en ongelofelijk dankbaar dat we zo ver hebben mogen komen *\o/* <3 :+:

Dit zijn foto's van gisteren (en eigenlijk heb ik donderdag en vandaag nóg lekkerder gereden :+:) en ze zijn compleet spontaan **\O/** Met dank aan Kirsten de Vries :D

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Re: Arabisch Volbloed Muscarino @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 16:27

Ziet er ontspannen uit!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 17:25

Daar mag je zeker trots op zijn! Mooie beelden :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 17:30

2 geconcentreerde koppies. Wat fijn dat jullie eindelijk lekker kunnen rijden samen. Prachtige arabier heb je!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 17:33

Het ziet er fijn uit :j

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 18:43

Wat fijn voor jullie dat je lekker hebt kunnen rijden! Het ziet er mooi en ontspannen uit. Mooi paard heb je <3 nou verder en gezond blijven!

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 10:19

Wat een leuke reacties! Dank jullie wel <3 Er komt medisch gezien een spannende periode aan en hoop dat we er nu voor het eerst goed doorheen gaan komen d.m.v. alle preventieve voorbereidingen i.s.m. kliniek, we gaan er voor!!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 10:44

Wat fijn dat jullie na alle ellende weer zo kunnen rijden, dat ziet er ontspannen uit!

Sansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:10

Prachtig ontspannen beeld! Extra genieten na zo'n zware periode voor jullie beiden. Heel veel succes en hopelijk verloopt alles voorspoedig. <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 16:13

Leuk paard, het ziet er netjes uit..alleen dat zadel. Wil niet vervelend zijn maar dat komt je zit niet ten goede. Normaal horen schouder, heup, hak een lijn te zijn. Dat lijkt zo wat onmogelijk te zijn in dit zadel.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 20:04

Heel erg bedankt allemaal!!

En Elisa2, ik snap wat je bedoeld hoor! Ik vrees dat ik daar zelf ook wat in doe. Mijn beugels zijn wat aan de korte kant, maar gezien hij nog best groen is onder het zadel voelt dit voor mij nog wat veiliger. Uiteraard wil ik Mus niet in de weg zitten (en zijn behandelingen wijzen gelukkig uit dat het rijden hem enorm goed doet, de laatste x hoefde hij zelfs nauwelijks behandeld te worden), maar ik wil ook geen problemen creëren. Binnenkort de beugels dus maar eens wat langer. Kijken of ik dan wat meer voorin het zadel kom te zitten en mijn houding wat rechter is inclusief mijn benen wat minder naar voren. Er blijft altijd wat te werken :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:02

Dat is zo en ik begrijp je ook dat dit in het begin nog wat veiliger voelt zo. :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 14:56

Mooi hoor!!! Knap stel zijn jullie :-)

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 17:33

Wat lief! Dank jullie wel!

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 20:44

En superleuk dat we vandaag in uitgelicht mochten staan! Heel erg bedankt mods! <3

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:46

Jullie vormen een aansprekende combinatie. Chapeau voor je geduld.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 21:47

Als ik de tel kwijt raak in een verhaal, hoe vaak ik 'medische redenen' lees, en vervolgens zulke foto's zie....dan mag jij heel trots wezen op jezelf hoe je de revalidatie en het inrijden hebt aangevlogen! _/-\o_

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 23:49

Citaat:
Muscarino en ik hebben op medisch gebied enorm gestreden in de afgelopen 5 jaren

Wat zeg je dat lief, jullie hebben samen gestreden, jij streed net zo goed mee - uit liefde voor hem - en kijk eens waar jullie nu zijn. Wat zullen jullie het moeilijk hebben gehad.

Geniet lekker samen, wat een prachtig dier <3

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 19:34

Excuses voor de late reactie! Mus ging helaas qua gezondheid (binnen een paar dagen na plaatsen) toch weer de verkeerde kant op ;( Ik ben inmiddels wel echt tot het minuscule afgetraind om de meest extrééém kleine signalen te herkennen, waardoor we het (tot nu toe) goed op hebben kunnen vangen. En dat thuis, niet in de kliniek **\O/** Daar ben ik zo dankbaar voor! De kliniek begeleid ons op afstand en een dierenartsencentrum zorgt steeds voor de echo's. Dat is voor Mus (na al die eerdere opnames) het fijnst en het helpt! We zijn nog onderweg, maar de medicatie slaat goed aan!

En zowel na het plaatsen van jullie berichtjes als nu net weer raken ze mij heel erg. Op een positieve manier. Dank jullie wel daarvoor! Echt <3 Ze zijn hartverwarmend!