Savana ( Freiberger merrie ) in de dressuurring

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Savana ( Freiberger merrie ) in de dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 21:37

Savana is een 11 jarige Freiberger merrie , inmiddels 6 jaar in ons bezit.
Ze is voor alles in. Boscrossen, sprongetje maken, mee op vakantie en mee op wedstrijd ( al dan niet verkleed ).

Heb haar tm Z1 niveau gestart, en dit jaar mocht mijn dochter (12) haar lenen om te leren proefjes rijden ( wat met haar zeer pittige pony nog best een uitdaging was).
Dat lukt aardig , dus stond zelf dit seizoen naast de ring te kijken :')

Savana is zo betrouwbaar, dat m'n dochter er als 8 jarige al wat wedstrijdjes mee reed.

Afbeelding

We rijden trouwens wedstrijden in België en Duitsland/ Luxemburg, omdat we in het grensgebied wonen. Mochten jullie vragen hebben; stel ze gerust.

We rijden overigens liever in België tegenwoordig, omdat je in Luxemburg en Duitsland altijd met 2 ( of meer ! ) ruiters tegelijkertijd je proef rijdt en wij dat niet fijn vinden.

Verkleden doen we graag :
Afbeelding

Afgelopen december :

Afbeelding

Haar laatste indoor wedstrijd in maart:

Afbeelding

In mei dit jaar in Luxemburg. De resultaten waren om te huilen, de foto's mooi
Afbeelding

Afbeelding

In juni, ereronde racen is altijd leuk
Afbeelding

Afgelopen weekend :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat we het liefste doen:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Getup op 05-09-24 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Savana ( Freiberger merrie ) in de dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:40

Wat een leuke merrie zeg! Prachtige foto's!
En je dochter zit echt keurig!

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:43

Wat supertof zo’n leerpaard voor haar! En inderdaad wat zit ze mooi.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 21:53

Bedankt :o 8-) . Ze zit inderdaad keurig . Voordeel van in Duitsland rijden, daar wordt dat er echt in gehamerd.

We rijden er nu niet meer graag, omdat ze moeite hebben met achter rijden en het op de een of andere manier telkens zo uitkomt dat ze achteraan rijdt. En dan heb je maar te zorgen dat je afstand houdt etc , maar dat valt niet mee als degene voor je echt langzaam is >;) . En ik vind het waardeloos, dat ze de hele tijd moet gaan inhouden ( en hoefslagfiguren grooooot uit rijden), vind ik gewoon zonde.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 22:07

Lieve, knappe Savana. Wereldse merrie <3

Echt fijn om zo mee te mogen genieten.
Anna en Sav passen echt mooi samen.
Een echt familiepaard.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 22:18

Die krijg je niet meer terug hoor :D

Erg leuke combinatie! Sympathiek paard en wat zit je dochter keurig _/-\o_

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 22:23

Wat een aansprekende sportmerrie en een fijn familiepaard. Dat is goud waard. +:)+
Daar kunnen andere fokkers/stamboeken een voorbeeld aan nemen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 22:40

Ik “ken” jullie uit het wedstrijden topic. Superleuke foto’s. Het is echt een leuke combinatie om te zien.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 23:55

Knap paard! En wat stuurt je dochter er netjes mee in de rondte :-)

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 07:14

Wat een knap stel samen!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 07:40

Geweldig <3 super paard

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 07:42

Wat een mooie combinatie zijn ze, ziet er echt heel goed uit!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 07:45

Wat een leuke combinatie! En super fijn voor haar dat ze zo kan rondrijden op een door mama goed opgeleid paard.

Zo,n paard is goud waard.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 08:24

senna21 schreef:
Wat een aansprekende sportmerrie en een fijn familiepaard. Dat is goud waard. +:)+

Dank je wel en dit klopt inderdaad. Mijn man stapt er heel af en toe eens op voor een buitenrit en ik kan ook rustig iemand meenemen en er eens op zetten.

Ze kan natuurlijk ook hartstikke wakker zijn, maar over t algemeen is ze gewoon heel braaf. Wel fanatiek trouwens. Ze kan met haar ogen dicht en been op rust staan te wachten en binnen korte tijd er hartstikke wakker voor je staan.

We hebben haar zelfs eens meegenomen naar de bixie , toen onze welsh A geblesseerd was. Lekker verkleed een parcours vol opblaasbare eenhoorns springen :D

Aan de longe of op de wei oefent ze haar special moves en vlogen de ijzers ( die ze nu niet meer heeft) in het rond.

Ze doet t in de sport ook prima. Mijn doel is toch , om te kijken of ik de wissels bevestigd krijg en M ( Duitse M ) kan starten. Dit is geen moeten, maar stiekem zou ik dat erg leuk vinden.
Doe dat nu expres niet proberen, omdat ze anders ook kunstjes gaat uitproberen met m'n dochter. Moet ook uitkijken met de contragalop bijvoorbeeld :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:47

Getup schreef:
Bedankt :o 8-) . Ze zit inderdaad keurig . Voordeel van in Duitsland rijden, daar wordt dat er echt in gehamerd.

We rijden er nu niet meer graag, omdat ze moeite hebben met achter rijden en het op de een of andere manier telkens zo uitkomt dat ze achteraan rijdt. En dan heb je maar te zorgen dat je afstand houdt etc , maar dat valt niet mee als degene voor je echt langzaam is >;) . En ik vind het waardeloos, dat ze de hele tijd moet gaan inhouden ( en hoefslagfiguren grooooot uit rijden), vind ik gewoon zonde.

Iets dergelijks heb ik met een dressuurwedstrijd gehad, "individueel in groepsverband". Kwam ik met een tuigpaard achter een D pony te rijden... In galop ging dat dus mis, pony voor me ging er vandoor, en knoeperd waar ik op zat was boos, omdat hij wist dat hij bij A moest aanspringen in galop en ik hem tegenhield. Ging er ook vandoor. :')
Ik kan me wel voorstellen dat jullie er niet graag meer rijden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:22

Wat een mooie combinatie en wat heeft ze een prachtige houding! Te vaak zie je die jonge meiden achteroverhangen, die kunnen hier nog veel van leren.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:41

Getup als je een kopie ervan kan vinden.....Z1 niveau niet nodig. Strikje ook niet :+

Wat ontzettend mooi om te zien hoeveel plezier jullie met haar hebben. En wat rijd jouw dochter ontzettend netjes!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:44

jeetje, wat kan die meid keurig zitten zeg! Leuke combi zo

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 10:49

Wat een lieve reacties <3

Hier Savana als 3 jarige :
Afbeelding

Degene waar ze vandaan komt fokt freibergers en er zijn er ook regelmatig wat te koop .

Tazzey: die neiging had ze ook, maar we hebben een fijne instructrice, die haar daar snel vanaf geholpen heeft.

Zoolgangster: ik zie het zo voor me . Je moet echt n mak Duits robotpaardje hebben daarvoor. Gaat niet met elk paard.

Onze pony hoeven we daar echt niet mee naar toe te nemen. Toch een keer gedaan en meteen de bevestiging gekregen dat het echt een heel stom plan was :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:57

Getup schreef:
senna21 schreef:

Dank je wel en dit klopt inderdaad. Mijn man stapt er heel af en toe eens op voor een buitenrit en ik kan ook rustig iemand meenemen en er eens op zetten.

Ze kan natuurlijk ook hartstikke wakker zijn, maar over t algemeen is ze gewoon heel braaf. Wel fanatiek trouwens. Ze kan met haar ogen dicht en been op rust staan te wachten en binnen korte tijd er hartstikke wakker voor je staan.

We hebben haar zelfs eens meegenomen naar de bixie , toen onze welsh A geblesseerd was. Lekker verkleed een parcours vol opblaasbare eenhoorns springen :D

Aan de longe of op de wei oefent ze haar special moves en vlogen de ijzers ( die ze nu niet meer heeft) in het rond.

Ze doet t in de sport ook prima. Mijn doel is toch , om te kijken of ik de wissels bevestigd krijg en M ( Duitse M ) kan starten. Dit is geen moeten, maar stiekem zou ik dat erg leuk vinden.
Doe dat nu expres niet proberen, omdat ze anders ook kunstjes gaat uitproberen met m'n dochter. Moet ook uitkijken met de contragalop bijvoorbeeld :')

Deze bedoel je
Afbeelding
:+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:00

Nog nooit gezien of gehoord dat individueel maar in groepsverband starten. Hoe kan dat nou goed gaan? :+
Alleen al als je een grotere pony achter een kleine pony zet ( of erger ) of een slome voor een snelle maar ook andersom, dat komt toch gegarandeerd in de knoop…

Anyway wat een ontspannen en leuke combinatie zijn ze samen <3

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:31

Ik dacht dat ze veel breder en grover waren! Super leuk en netjes gereden.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:37

Genieten zo’n paard!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 11:50

Ineke2 schreef:
Nog nooit gezien of gehoord dat individueel maar in groepsverband starten. Hoe kan dat nou goed gaan? :+
Alleen al als je een grotere pony achter een kleine pony zet ( of erger ) of een slome voor een snelle maar ook andersom, dat komt toch gegarandeerd in de knoop…

Anyway wat een ontspannen en leuke combinatie zijn ze samen <3

Het gaat op alfabetische volgorde van de paarden naam. Ohja en ponys er gewoon tussen.

Staat wel van te voren aangegeven, met welke letter begonnen wordt. Stel, ze beginnen dus met de S....Dan is Savana aan t begin. Ze is bijna altijd achter Sam. Dat werkt totaal niet...

Je mag ruilen van plek ( even bij de jury doorgeven dan) , maar ja, als de voorste niet wil ruilen heb je pech.
Of je verheugt je dat je voor bent, vervolgens valt er 1 uit en ben je alsnog achter |( .

Geloof me, t gaat meestal goed. Alleen bij ons niet . Savana is niet extreem snel , maar wel voorwaarts en niet langzaam.

Ohja in Duitsland rijden ze in de E ( B ) vaak met z'n 4en. Ik probeer t niet eens :') . Al reed ze 1 keer in n groep van 3 als 2e en dat ging super door de goed voorwaarts rijdende eerste amazone. Maar dit was echt de enige keer dat t werkte .
Laatst bijgewerkt door Getup op 06-09-24 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 11:51

Zonnetje81 schreef:
Ik dacht dat ze veel breder en grover waren! Super leuk en netjes gereden.

Sav is n beetje mislukt als freiberger en te chique. Ik vind t prachtig :D