Een super Z1-debuut met Maddox!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Een super Z1-debuut met Maddox!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 22:52

Afgelopen week zijn Maddox en ik voor het eerst gestart in het Z1, en ik wilde daar graag wat foto's van delen met jullie. :D

Wat info over ons: Maddox is een 7-jarige KWPN (Dream Boy x Uphill) die ik als veulentje gekocht heb. Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt, zie ook xLoki @ [VVDD] Maddox (v. Dreamboy) zadelmak maken! :) Maddox staat 24/7 buiten in een grote kudde, en in de zomer loopt hij zonder ijzers. Soms rijden we ook wel eens bitloos. We zijn op onze (grote) stal de enige combinatie die regelmatig op wedstrijd gaat. Laatst zijn we gewoon lekker te paard naar wedstrijd gegaan. Oftewel: we zijn zowel thuis als op wedstrijd een beetje de vreemde eend in de bijt. :')

Zaterdag hadden we ons debuut in Eemnes. Het waaide ontzettend hard, en hoewel Maddox erg chill van aard is, vond hij dat toch wel wat spannend. De eerste proef belandden we daardoor in een vicieuze foutjescirkel :+ en hadden we, heel terecht, 202.5 punt. De tweede proef herpakten we ons en gingen we er met een 1e prijs vandoor met 213.5 punt!

Donderdag gingen we naar Nijkerk. Deze wedstrijd was onderdeel van een competitie (Zilveren Kraaij), maar ik deed gewoon mee omdat ik donderdag vrij was :+ Ik dacht dat je je alleen kon selecteren voor de finale als je 2 dagen meereed, maar dat bleek niet zo te zijn. _O- Bij de prijsuitreiking kreeg ik te horen dat ik me had geselecteerd voor de finale op zaterdag, want ik was 2x 1e met 219 en 222.5! :oo Gelukkig hadden mijn super-groom mama en ik nog tijd over dit weekend, en zijn we dus vandaag weer op pad geweest voor de finale.

In de finale reden de beste ruiters van de Z1, Z2 en ZZ-L tegen elkaar, allemaal 1 proef. Op het parkeerterrein stonden meer vrachtwagentjes dan trailers, en het inrijden was met een stuk of 10 kanonnen van paarden (met prof/FEI ruiters erop) in een klein bakje, kreeg er haast een minderwaardigheidscomplex van. _O- Maar dapper gingen we de ring in, en ondanks dat we een aantal zaken wat verprutsten (o.a. een paar dure galopsprongen in mijn draf-appuyement die 2x telde) behaalden we toch nog een nette score van 218.5! Zonder prijs, maar met een mooie ervaring rijker zijn we blij weer naar huis gegaan.

De teller staat na 1 week dus op Z1+4, een trotsere paardenmama bestaat niet!!! :D

Losrijden Eemnes
Afbeelding

Vlak voor de 1e proef
Afbeelding

Appuyement
Afbeelding

Stukje galop, waarbij we even de kluts kwijt waren in ons foutjesballet :+
Afbeelding

Braaaaaf
Afbeelding

Donderdag in Nijkerk
Afbeelding

Vandaag in Nijkerk (normaal zitten was blijkbaar geen optie meer op dag 3 :') )
Afbeelding

Trots!!!
Afbeelding

Met lieve supporter papa, die alle drie de dagen kwam aanmoedigen <3
Afbeelding

En zo gingen we laatst nog naar huis vanaf wedstrijd, gewoon lekker te paard!
Afbeelding

Nou dat was het weer. Feedback mag natuurlijk altijd. Ik weet dat mijn houding, met name in galop, aandacht verdient. Ik doe m'n best. :D

Henrike5

Re: Een super Z1-debuut met Maddox!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 23:18

Geweldig dat het zo kan lekker over land naar de wedstrijd en dat je ouders er zo betrokken in zijn. En dan gelijk 4 winstpunten kan niet beter lijkt mij zo!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 12:30

Henrike5 schreef:
Geweldig dat het zo kan lekker over land naar de wedstrijd en dat je ouders er zo betrokken in zijn. En dan gelijk 4 winstpunten kan niet beter lijkt mij zo!

Ben ik ook heel blij mee, dankjewel!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 12:38

Je moet echt supertrots zijn op je eigen opgeleide paard, lekker doen hoe je zelf wilt ipv hoe
sommigen vinden dat het moet.
Genieten en samen werken kom je telkens een stapje verder…succes.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 12:53

Gefeliciteerd met je mooie punten! De manier waarop jij wedstrijden rijdt, klinkt echt ontspannen en leuk! En al helemaal knap dat je hem zelf opleidt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 17:10

Wat een fijne wedstrijd instelling heb je.
Foutjes ballet :+

Gefeliciteerd met je punten en prijzen.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 08:47

Ik zat je foto in uitgelicht staan en kwam toen in je topic uit. Wat tof dat je met je zelf-opgeleide paard nu je Z1 debuut hebt gemaakt!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 08:58

Gefeliciteerd, mooie prestatie zo met je zelf opgeleide paard! En jullie zijn een fijne combinatie om naar te kijken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 09:43

Wat een fijne foto's! Gefeliciteerd met alle winstpunten, jullie zijn mooie vreemde eenden in de bijt :j

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 09:55

Gaaf! Gefeliciteerd met je winstpunten

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 10:39

Gefeliciteerd! En heerlijk om te lezen je nuchtere instelling.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:21

Mooie prestatie, gefeliciteerd

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:31

Wow super knap en super gaaf, gefeliciteerd!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:22

Gefeliciteerd! Leuk met je helemaal zelf opgeleide paard.

Vraagje, is er een speciale reden waarom je in de zomer de ijzers eraf haalt en in de winter met ijzer? Als ik zo op de foto's naar de voeten kijk zou ik denken dat een ijzertje ook in de zomer wel fijn kan zijn, maar goed, foto's kunnen vertekenen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:24

Wat goed zeg! Superleuk. Jullie hebben er duidelijk lol in samen. Ik zou hem zelf graag wat meer gesloten willen zien. Toch wat meer verzameld en op achterbeen. Appuyement mag wat mooier in de lengtebuiging.
Maar je rijdt prachtige punten dus toppie!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:43

Hoe leuk is het om met je veulen nu gewoon Z te rijden en nog best snel ook! Ik was al blij dat we met 6 in de L1 zaten :')

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 21:38

Bedankt voor alle leuke en lieve reacties! <3

@oji ja daar is zeker over nagedacht :) hij is veel gelukkiger zonder ijzers, loopt veel lichter en beter zonder. Helaas staan ze 's winters op een beton-ondergrond in de inloopstal (en paddock buiten, maar ze staan voornamelijk te eten in de inloopstal) en dan redden zijn voeten het bloot niet. Hij heeft hele lastige hoeven (ondergeschoven verzenen, lange teen en krijgt snel flares).

@Suzanne F. klopt, zijn we ook druk mee bezig! Hij mist echt nog een stukje kracht en verzameling, gaan we komende tijd mee aan de slag voordat we weer gaan starten :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:41

Mooie ontwikkeling en fijne aanpak. Gefeliciteerd met deze punten. Het rijden ziet er vriendelijk uit.
Succes en plezier gewenst.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:11

Stoer paard heb je :j Ziet er heel vriendelijk uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 20:01

Nu snap ik je topic over je zadel : [HAR] Fijn dressuurzadel, wat zoek ik? :D

Zadel is veels te groot voor jou, en daardoor schuif je het ook tegen wellicht ook tegen zijn schouders aan.

Op de foto past de boom gewoon niet helemaal, ligt niet 'hij-gaat-dood-als-je-hiermee-doorrijdt' maar icm jouw lijf en de zijne, is dit gewoon geen combinatie.

Ik zag in het genoemde topic een aantal tips vwb Schutte zadels.
Zij kunnen je zeker helpen, ik zeg doen, ze zijn gewend om sensibele met toch een wat moeilijke bouw ( zie een kort paard met wel veel swing in de rug, veel kracht in de benen, manage dat maar eens met een zadel) te zadelen.

Wel een geweldig lief paard heb je, hij gaat voor je door het vuur <3

lieselotje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:58

Prachtige foto's!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:43

xLoki schreef:
Bedankt voor alle leuke en lieve reacties! <3

@oji ja daar is zeker over nagedacht :) hij is veel gelukkiger zonder ijzers, loopt veel lichter en beter zonder. Helaas staan ze 's winters op een beton-ondergrond in de inloopstal (en paddock buiten, maar ze staan voornamelijk te eten in de inloopstal) en dan redden zijn voeten het bloot niet. Hij heeft hele lastige hoeven (ondergeschoven verzenen, lange teen en krijgt snel flares).

@Suzanne F. klopt, zijn we ook druk mee bezig! Hij mist echt nog een stukje kracht en verzameling, gaan we komende tijd mee aan de slag voordat we weer gaan starten :D

Sorry, late reactie maar bedankt voor je uitleg. Klinkt logisch. Idd die lage verzenen en flares waren wat ik zag en waarom ik dacht dat een ijzertje fijn zou zijn. Maar als hij veel beter zonder loopt is dat natuurlijk de beste keuze.