Yoyeux Coeur Lestzous ( v. Cassanova du bois)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Yoyeux Coeur Lestzous ( v. Cassanova du bois)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 23:27

Ik vind dat mijn grote man nu toch echt zijn eerste officiële foto topic verdient.
Een dikke drie jaar geleden bracht mijn merrie een prachtig palomino hengstveulen in de wereld. Omdat ik geloof dat namen macht kunnen hebben doopte ik hem Yoyeux Coeur Lestzous of Joy voor de vrienden. En Joy heeft al zijn hele leven die naam eer aan gedaan. <3

Inmiddels heb ik er zo’n 14 keer op gezeten als ik goed geteld heb. Een keer daarvan was bij mijn trainer en twee keer ‘thuis’ (dus niet op de weide waar Joy normaal verblijft in kudde verband.) Joy wordt vrij onregelmatig’ gereden in die zin dat als hij op avontuur geweest is of ik iets heb voelen ‘klikken’ in dat hoofdje van hem, hij de tijd krijgt om dat te verwerken.

Omdat een sociaal leven een harde eis is staat Joy niet achter ons huis (want Rêve) maar loopt hij 24/7 op mijn weide met schuilstal een dorp verder in een groepje hengsten (en een ruin) van verschillende leeftijden. Gezien mijn man de bui al zag hangen heeft hij daar ook terug een piste af gezet (heb Sam daar vroeger ook getraind, het is daar fijne grond die perfect rijdbaar is met gewoon los trekken) en meestal rijd ik hem dus daar. Maar om hem ook stilaan gewoon te maken aan verplaatstingen en tijdelijk ‘scheiden’ van zijn kudde gaan we hem soms halen om hem hier thuis te rijden (half uurtje vrachtwagen) en daarna gaat hij weer terug. :)

Ik kan werkelijk niets negatief over dit dier zeggen. Mijn eerste hengst was een uitzonderlijk braaf en goed opgevoed (door zijn fokker) dier en niets ten nadele van explosion maar Joy is braver en werkwilliger.

Joy zijn niveau is dus: om en bij 14e keer onder het zadel. Tussendoor wordt hij niet gelongeerd.

Ons huidige doel is dus niks meer dan balans en
Ontspanning en hem aan zoveel mogelijk laten wennen. Galop gaat nog een ‘tikkeltje’ hard maar ik voelde hem ineens de klik maken en hij ging gewoon rechtuit galopperen ipv wisselen om de pas dus hij heeft nu weer een aantal knuffel en denk-dagen. Linksom galoppeert hij normaal voor zo kort onder het zadel te zijn maar rechtsom vindt hij moeilijk. Gelukkig zou ik haast zeggen. :+ Toch íets dat als een jong paard gaat. :))

Ik vind hem trouwens idd wat schraal dus daar wordt ook aan gewerkt. :j

Hij is ook gemeten op de poetsplaats (gelijke grond) en momenteel is hij 1,52m

1. Afbeelding
We beginnen met wat stelling vragen bij het los stappen. Terwijl Joy rustig en aandachtig werkte liepen Rêve en Sam een weide verder op idioot te doen omdat er een ander paard te zien was. :=
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7.Afbeelding
Het ziet er gecontroleerder uit dan het werkelijk gaat. _O-
8. Afbeelding
Dit is wat meer zijn snelheid. :+
9. Afbeelding
10. Afbeelding
https://i.postimg.cc/6QyfsjX3/DSC-3946.jpg
Hier maakte hij ineens een klik
11. Afbeelding
12. Afbeelding
13. Afbeelding
Joy gaat pas rollen als ik uit het zicht ben. Anders loopt ie langs me of staat ie bij me. Zo mens gericht is hij. :+:
14. Afbeelding
Om een of andere reden als we hem afspuiten moet ie even met zijn snuit in de straal staan. :+
15. Afbeelding
Paneren :+

Nog wat linkjes:
https://i.postimg.cc/4yr1wpMd/DSC-3741.jpg
https://i.postimg.cc/bJpW9fnM/DSC-3602.jpg
https://i.postimg.cc/9XNgr7Ls/DSC-3661.jpg
https://i.postimg.cc/C1r7B3sb/DSC-3666.jpg

En voor de liefhebbers een filmpje van deze dag:
http://www.youtube.com/watch?v=GEXHI8wFhic

miereneter

Re: Yoyeux Coeur Lestzous ( v. Cassanova du bois)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 08:17

Heerlijk dier :D ! Leuk om te lezen dat het zo goed gaat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 08:51

Wauw, voor zo kort onder het zadel wauw.
Echt jij hebt een gave wat dat betreft meer kan ik er niet van maken.
Allemaal lopen ze bij jou zo enorm fijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:43

Wat een gaaf dier is dat geworden zeg! Ik ben heel benieuwd straks als hij meer gaat uitzwaren. En je hebt hem al fijn aan het lopen hoor, tempo beheersing komt vanzelf wel :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:46

Ik zag het schrale pas echt toen hij ‘naakt’ was. Snap wat je bedoeld.

Maar wat een leuke rijfoto’s! Wat is je doel straks? Vind je het leuk om vaker wat te posten? Ik vind jullie een mooi koppel en wil je best volgen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 19:13

miereneter schreef:
Heerlijk dier :D ! Leuk om te lezen dat het zo goed gaat.

Hij doet het echt super. Vandaag is ie een stukje buiten gaan uit stappen. Dus wat auto’s, veel fietsers en wat brommers en veel andere paarden want in dit dorp kan je geen 20m wandelen zonder langs paarden door te komen. Met Rêve begin ik nu pas stil aan het vertrouwen te krijgen dat ze veilig zou zijn buiten. _O-

DuoPenotti schreef:
Wauw, voor zo kort onder het zadel wauw.
Echt jij hebt een gave wat dat betreft meer kan ik er niet van maken.
Allemaal lopen ze bij jou zo enorm fijn.

:o Joy is ook wel een paard met heel veel zelfhouding en een hele goede mentaliteit dat doet ook veel natuurlijk. :D
Volgend jaar heb ik een PRE hengst om onder het zadel te brengen als alles goed blijft lopen. :D vind het nog steeds heerlijk om te doen. :o

Earth schreef:
Wat een gaaf dier is dat geworden zeg! Ik ben heel benieuwd straks als hij meer gaat uitzwaren. En je hebt hem al fijn aan het lopen hoor, tempo beheersing komt vanzelf wel :)

:j zeker met die galop geven we hem nu zijn hoofd en af en ik tast af of ik hem wat meer in de hand kan vragen als hij stabiel voelt maar een paard dat zo snel leert push ik liever niet te veel. Er zijn genoeg andere dingen die hij moet leren als hij hengst gaat blijven zoals andere paarden negeren als het zadel er op ligt bv. Dan doen we wat meer mentaal werk als ik fysiek een stap terug wil doen.

Anomien schreef:

Maar wat een leuke rijfoto’s! Wat is je doel straks? Vind je het leuk om vaker wat te posten? Ik vind jullie een mooi koppel en wil je best volgen!

Ja hij is al iets voller op de kont nu gelukkig. Die ribben gaan altijd als laatste zijn hè. Maar het bijvoeren doet hem wel al deugd. Hij krijgt nu geweekte esparcette brok en muscleboost van equifyt naast onbeperkt hooi. Hij ziet de bak graag komen. :D

Ik heb een volgtopic waar ik ook over Rêve en Sam post en maar heb er geen probleem mee om beeldmateriaal van Joy ook hier neer te zetten. :D

Het doel is om hem voor te brengen op de hengstenkeuring van zijn stamboek (Royal Belgian palomino, daar is zijn moeder ook in geschreven.) en hem dan hopelijk ggk te krijgen. :D volgend jaar willen we hem vrijblijvend mee nemen op wedstrijd in die zin dat hij niks ‘moet’ presteren, hij moet zich gedragen en kilometers maken. :j

Wel maar een kort stukje want was met 1 hand aan het sturen en we gingen richting weg waar ook verkeer komt. _O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 05:51

Meestal zoeken wij de handleiding van onze paarden.

Joy heeft volgens mij de handleiding "hoe kan ik zo fijn mogelijk met mijn baasje samenwerken" voor zijn moeder vertaald vanuit 27 talen, en de info is nog blijven hangen.

Dit is toch Genieten?!

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:38

Genieten met een hele grote G. Wauw

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 09:03

Wat een fijn paard is dit! wees er maar zuinig op.

Zou leuk zijn als hij ggk wordt, hij lijkt wel weer een verbetering te zijn op zijn moeder.
Moeten ze daar nog aan bepaalde veterinaire eisen voldoen?

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 09:06

Knappe Joy :+: echt Kath wat een prachtig dier is hij toch!

En qua rijden, ik ben er al een hele poos uit maar ik vind jouw manier van rijden altijd de meest fijne die ik te zien krijg!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 11:17

Ik geniet altijd zo enorm van jouw rijtopics. Heerlijk om er naar te kijken. <3
Je ziet veel van reve in Joy terug en wat fijn dat je Joy ook als hengst lekker sociaal kan houden. +:)+
Persoonlijk ben ik van mening dat wanneer je een hengst sociaal houdt, ze ook veel minder heftig reageren op andere paarden. Ook hengsten zijn kuddedieren <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 12:10

Rocamor schreef:
Meestal zoeken wij de handleiding van onze paarden.

Joy heeft volgens mij de handleiding "hoe kan ik zo fijn mogelijk met mijn baasje samenwerken" voor zijn moeder vertaald vanuit 27 talen, en de info is nog blijven hangen.

Dit is toch Genieten?!

Hij heeft er thans een heel stuk korter in gezeten dan zijn moeder. _O-
Joy is echt een uitzonderlijk paard kwa karakter. Ook zo in omgang. Als hij ruin of merrie was zou hij nog steeds bijzonder braaf zijn.

boyca schreef:
Genieten met een hele grote G. Wauw

:+:

Elisa2 schreef:
Wat een fijn paard is dit! wees er maar zuinig op.

Zou leuk zijn als hij ggk wordt, hij lijkt wel weer een verbetering te zijn op zijn moeder.
Moeten ze daar nog aan bepaalde veterinaire eisen voldoen?

Absoluut. :j :+:
Ze moeten daar zo ver ik weer aan dezelfde veterinaire eisen voldoen als NRPS/KWPN. Dus ook RX’en. Daarnaast moeten ze een soort ‘schrikparcours’ doen waarbij de mentale stabiliteit van de hengst bekeken wordt.
Het karakter is van evenwaardig belang als de rest.

Vooral kwa lossigheid en gangen is hij een enorme verbetering. Hij is veel soepeler in dat lijf zonder dat hij té los komt. Hij is mooi zacht in het mondje maar hij houdt licht contact. Ik kan echt oprecht zeggen dat ik nog nooit een paard gereden heb dat zo fijn en stabiel voelt. Hij is heel licht op de hulpen wat voor mij een must is, maar hij houdt contact. Waar je Rêve bv toch nog vaak er achter voelt kruipen. Dat doet hij gewoon niet. Hij hangt of trekt ook niet. Gewoon: contact. En eigenlijk is dat Joy in een notendop… Joy heeft de gave om die middenweg te bewandelen… al zijn hele leven.

Unwritten schreef:
Knappe Joy :+: echt Kath wat een prachtig dier is hij toch!

En qua rijden, ik ben er al een hele poos uit maar ik vind jouw manier van rijden altijd de meest fijne die ik te zien krijg!

Hij is knap hè :+: :+:

Dankjewel :o heb miserie met mijn linkerschouder momenteel het probleem is dat de fysio ook niet vindt waar het probleem zit. :=
Op zich hebben de paarden er niet echt last van maar die ‘gespannen’ schouder en nekspieren zijn dus verkrampte spieren. :+ en ik vind opgetrokken schouders zo verschrikkelijk om te zien. :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 12:27

Nou daarom ziet het er natuurlijk ookal zo goed uit voor net een paar keer ohz. Voor een paard met een functioneel lichaam is alles ook gelijk een stuk makkelijker. :-) Hij klinkt echt als een droom paard.

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:58

Jullie doen dat echt zo goed samen _/-\o_
Joy doet veel speciaal voor jou denk ik.

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 23:24

Ayasha schreef:
Hij heeft er thans een heel stuk korter in gezeten dan zijn moeder. _O-
Joy is echt een uitzonderlijk paard kwa karakter. Ook zo in omgang. Als hij ruin of merrie was zou hij nog steeds bijzonder braaf zijn.

Mooi verhaal en fijne foto's waaruit blijkt dat het tussen jullie twee duidelijk klikt. Misschien heb ik het elders gemist hoor, maar als leek mijn vraag wat je ter voorbereiding doet, voorafgaand aan de eerste confrontaties met het zadel en wennen aan jou als ruiter?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 07:29

Jeetje, jullie band spat van iedere foto af. Wat een vertrouwen en plezier in jullie samenwerking en "team zijn".
Heel mooi om te zien en wat leuk dat je het deelt!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:23

Wat is hij leuk!!!!
En mooie combi zijn jullie

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 13:00

Thunar schreef:
Mooi verhaal en fijne foto's waaruit blijkt dat het tussen jullie twee duidelijk klikt. Misschien heb ik het elders gemist hoor, maar als leek mijn vraag wat je ter voorbereiding doet, voorafgaand aan de eerste confrontaties met het zadel en wennen aan jou als ruiter?

Voorbereiding hier is eigenlijk zijn leven lang. :D
Toen Joy een maand oud was liep hij al samen met moeder en mijn korte stukken over de straat twee maal per dag om naar de grote weide te gaan. In het begin zette ik hem in het midden, naarmate hij zelfzekerder werd mocht hij wat voorop lopen.

Omwille van een noodgeval (dam in Luik die gebarsten was en wij zaten in zwaar overstromingsgevaar) is hij als twee weken oude kerel al op de trailer geladen mer zijn moeder om hem naar veilig gebied te brengen.

Zodra hij op de wereld was is hij gewend gemaakt aan overal aangeraakt worden. Mee wandelen, lichte dingen op/over zijn rug (skippy ballen, zeiltjes, dekjes enz) ook heeft ie altijd allerhande spul gehad om mee te spelen. Kegels, doeken op de grond… alles wat we vonden dat niet te zwaar was werd over hem gelegd.

Joy heeft eigenlijk nooit angst of stress getoond. Laden zijn we spelenderwijs blijven doen. Samen met de andere mannen die thuis staan. Het jaar dat hij drie werd hebben we hem aan de dubbele longe laten stappen over de weide. Veel rechte lijnen met af en toe af wenden en zo is hij bv ook op de camion gezet en weer er af.
Half juni heb ik hem een paar keer gelongeerd met dekje-singel-zadel en dat boeide hem ook niet. Toen ben ik er op gegaan en ontdekten we dat we 1 ding verkeerd in geschat hadden. Tot dan toe liep ik altijd in het zicht, opstappen ging braaf , de eerste passen dacht ik ‘doet ie goed.’
En toen besefte ie ineens dat ik niet langs m liep. :+

Dus de eerste keer er op was wel even wat vluchten en hupsen tot ik tot hem door kon dringen. Op dat punt hebben we ook de keuze gemaakt om er door te rijden ipv af te stappen. Daar zijn de meningen verdeeld over maar daar heb ik nog steeds geen spijt van, met alle factoren die ik toen had en met hoe ik Joy ken ben ik nog steeds overtuigd dat blijven zitten de betere keuze geweest is.

Zodra hij naar mijn stem ging luisteren begon hij terug normaal te reageren en vanaf dan is het eigenlijk heel soepel gegaan. De 4e keer heeft mijn man hem los geklikt en de 6e keer zat ik er zonder zadel op. _O-
En daarna longeerde we eigenlijk niet meer voor ik op stapte. Dat is echt heel snel gegaan. Mijn man houdt hem nu op vreemd terrein nog vast met op stappen maar das meer uit gewoonte van mijn merrie denk ik. :+ zijn moeder snapt de theorie van stil staan met op stappen maar op wedstrijd wil ze wel eens aparte dingen doen als ik op stap. :+ (terwijl ik thuis de teugels niet eens vast pak :+ )

Zit hier het antwoord in dat je zocht of is er iets specifieks dat je wil weten?

Dit soort dingen kende hij bv allemaal voor ik er op ging alleen hebben we een zadel toegevoegd voor ik er op ging.

Toen hadden we nog geen piste. :+

Elisa2 schreef:
Nou daarom ziet het er natuurlijk ookal zo goed uit voor net een paar keer ohz. Voor een paard met een functioneel lichaam is alles ook gelijk een stuk makkelijker. :-) Hij klinkt echt als een droom paard.

Inderdaad, het kost hem gewoon allemaal weinig moeite. De galop is ook vooral in het koppie dat hij nog twijfelt want toen ik hem gisteren de volte wat liet verkleinen ging ie mooi in balans. :+ dus hij moet vooral even over zijn eigen ‘ik vind dit eng’ heen. Daar krijgt ie tijd voor. :j

fiija schreef:
Jullie doen dat echt zo goed samen _/-\o_
Joy doet veel speciaal voor jou denk ik.

:+: mijn kleine pup. :D

EngeltjeS schreef:
Jeetje, jullie band spat van iedere foto af. Wat een vertrouwen en plezier in jullie samenwerking en "team zijn".
Heel mooi om te zien en wat leuk dat je het deelt!

Dankjewel :o hij is natuurlijk ook bij ons geboren dus we kennen elkaar vanaf zijn eerste ademhaling :+:
Ik zie hem nog naar me toe wankelen, besluiten dat dat wel veel stapjes waren voor de 1e keer en zich neer leggen met zijn hoofd op mijn been. :))
En zo vond de DA ons. Joy slapend met zijn hoofd op mijn been. :+:

marjolein88 schreef:
Wat is hij leuk!!!!
En mooie combi zijn jullie

Ja het was een goede combinatie mijn dame en jouw Cas :D

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:47

Ayasha schreef:
Toen Joy een maand oud was liep hij al samen met moeder en mijn korte stukken over de straat twee maal per dag om naar de grote weide te gaan. In het begin zette ik hem in het midden, naarmate hij zelfzekerder werd mocht hij wat voorop lopen.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Wederom een plezier om te lezen! Het klinkt logisch om van jongs af aan te beginnen maar je hebt die mogelijkheid wel gepakt en er alle mogelijke energie in gestoken om Joy geleidelijk aan situaties te wennen. Spannend zoals je die eerste keer in het zadel beschrijft maar mooi dat het zo uitgepakte. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar je toekomstplannen. Ik schat zoveel mogelijk recreatief met elkaar bezig zijn? Of ben je te verleiden om toch meer of ook het accent op prestatie te leggen?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:57

Prachtig paard :) wees er maar zuinig op :) hij biedt al zoveel aan :) ziet niet uit alsof hij maar net onder het zadel is :) lekker genieten van je knappe barbie paard <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 23:23

Thunar schreef:
Ayasha schreef:

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Wederom een plezier om te lezen! Het klinkt logisch om van jongs af aan te beginnen maar je hebt die mogelijkheid wel gepakt en er alle mogelijke energie in gestoken om Joy geleidelijk aan situaties te wennen. Spannend zoals je die eerste keer in het zadel beschrijft maar mooi dat het zo uitgepakte. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar je toekomstplannen. Ik schat zoveel mogelijk recreatief met elkaar bezig zijn? Of ben je te verleiden om toch meer of ook het accent op prestatie te leggen?

Hij gaat sowieso op wedstrijd maar ik ben een vreselijke wedstrijd-ruiter eigenlijk. Wedstrijden zijn voor mij deel van de africhting. :j

Ook mijn merrie wordt maar drie keer per week gereden bv. We maken sprongetjes (dat wordt Joy zijn volgende avontuur zodra ik weer oké ben. Balkjes kent ie al, toen we hem thuis op weide zetten ging ie uit zichzelf ook heel droog over de balken die voor Sam liggen voor de poort om hem ‘uit’ zijn fixatie te halen als hij gaat weven. :+
Zei toen al tegen mijn man ‘denk dat we eens een laag sprongetje moeten opzetten voor ‘m :+

Ik hoop vooral gewoon een hele leuke tijd met hem te hebben, daar zullen ook wedstrijden bij zitten maar niet met de druk die daar vaak mee geassocieerd wordt. Tuurlijk vind ik punten leuk maar liever een verliespunt en tevreden over mijn dier dan winnen met een beroerde proef. :D

We willen sowieso ook kijken of we hem ggk krijgen. Gewoon om dat traject ook eens te ervaren. Ik verwacht niet dat hij 100en dekkingen zal krijgen maar stel dat hij ggk wordt is het leuk dat ie zelf gefokt is. :D

Dus ik heb wel doelen met hem die ook ‘prestatie gericht’ zijn maar niet ten koste van ons (dus ook zijn) plezier zeg maar.

Neon schreef:
Prachtig paard :) wees er maar zuinig op :) hij biedt al zoveel aan :) ziet niet uit alsof hij maar net onder het zadel is :) lekker genieten van je knappe barbie paard <3

:j hij moet nu sowieso weer even niks doen. Hij heeft vandaag heel happy zitten kliederen met de slobber en voermix die ik speciaal voor hem maak om hem wat aan te laten komen. Had m iets te nat gemaakt en daar heeft ie een feestje van gemaakt. :roll: En toen alles voldoende vol hing kwam hij mij onder hangen. >;) >;)

Voorop staat dat hij blij moet zijn. We vragen wel de galop bv maar een of rwee rondjes door de hele piste en gewoon aan een contactteugel. Zodra hikt balans vindt komt ie vanzelf wel meer bij me. :j

Een sprongetje gaat ie wel leuk vinden denk ik. Balkjes werd ie iig enthousiast van. Gewoon aandraven en een huppel. :D hij biedt idd veel aan. Aan ons om hem tegen zichzelf te beschermen. Denk dat we ook vaker buiten gaan stappen. Dan heeft ie ook weer wat anders gezien dan de piste zonder dat hij fysiek druk voelt. Worden ze ook alleen maar stabieler van in het hoofdje. Chris zei ook meteen ‘rustig aan met deze.’

Hij loopt ook Max 20 minuten en maximaal twee keer per week. Meestal maar 1 keer en regelmatig een week of twee weken niet. Dan wordt hij gewoon geborsteld en geknuffeld. :D soms met slobber-douche voor mij dus..

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:31

Ayasha schreef:
Hij gaat sowieso op wedstrijd maar ik ben een vreselijke wedstrijd-ruiter eigenlijk. Wedstrijden zijn voor mij deel van de africhting. :j

Begrijp ik. Het is ook leuk als een paard voor je wil werken maar je kunt kiezen om tot het uiterste de competitie aan te gaan of het vooral leuk vinden om je met je paard te presenteren en jullie beste beentje voor te zetten voor publiek.
Citaat:
We willen sowieso ook kijken of we hem ggk krijgen. Gewoon om dat traject ook eens te ervaren. Ik verwacht niet dat hij 100en dekkingen zal krijgen maar stel dat hij ggk wordt is het leuk dat ie zelf gefokt is. :D

Welke eigenschappen er voortkomen uit opvoeding en wat uit de genen kun je je altijd afvragen maar ik denk dat het met allebei wel goed zit bij Joy! :j

En als je aan een nieuw behangetje toe bent zal Joy je vast willen helpen met het behangstijfsel! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 13:42

Anomien schreef:

Eergisteren er even op gezeten na bijna een maand niet rijden. Was gewoon opstappen en weg rijden. Had hem aan de longe laten lopen voor de zekerheid maar hij slofte voor me door met een ietwat beledigde blik. _O-
Balkje neer gelegd en daarmee heeft hij officieel de klik gemaakt met de galop. :j hij was zo gefocust op het balkje dat ie vergat dat galop moeilijk is. :+

Gisteren eerst even zo gereden en hij sprong prompt aan op de hulp. :+

Daarna zijn we in het bos gaan spelen

En op het motorcross parcours van de buren (met toestemming) en bergjes vindt ie nu ook leuk. _O-

Heb trouwens mijn teugels lekker lang vandaar de grote bewegingen om te sturen. _O- ik zag niet meteen de linksom die mijn man bedoelde dus Joy heeft geduldig mee gezocht. _O-