[WN] Shine Like A Star van 'Reiner' naar Boogschieten te Paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

[WN] Shine Like A Star van 'Reiner' naar Boogschieten te Paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 11:52

Hee allemaal!

Dit topic had ik al veel eerder willen maken, maar soms heb je gewoon dat het er niet van komt. Voor dit jaar heb ik behoorlijk wat clinics georganiseerd voor bij ons op stal. Dit deed ik al, maar nu zijn het er net even wat meer en heel gevarieerd! Zo hebben we begin het jaar een WE clinic gehad, de weegschaal, is dit topic over Boogschieten en gaan we aanstaande woensdag op strandrit. Een Schrik clinic, WE clinic & Cow clinic staan nog gepland *\o/* We hebben ook gewoon een hele leuke grote groep op stal met enthousiaste deelnemers.
In de tussentijd trainen we natuurlijk ook gewoon voor onze eigen sport; Reining, en zijn we sinds halverwege mei weer een stap verder vanwege de Sliding Plates.

Mocht je ons topic van 2 jaar geleden nog herinneren dat ik niet meer zo goed wist wat betreft de gezondheid van Beeb .. nou dat is nu toch wel volledig omgeslagen ;) Mooi om te zien hoe vre-se-lijk belangrijk voeding is en dat een standaard brok en voldoende ruwvoer vanuit stal echt niet afdoende hoeft te zijn!

Zondag 26 mei organiseerde ik een Clinic Boogschieten te Paard! Deze clinic werd gegeven door de dames van Kessen - Moving Mountaid Archery! De clinic begon met wat basis uitleg, een warming up van onze spieren en daarna een stukje basis over boogschieten. Hoe je de pijlen vast houdt in één hand, hoe je moet nokken en wat veiligheid regels. Vervolgens hebben we eerst op de grond wat pijlen geschoten; ik had toch het idee dat dit me redelijk af ging. Op de één of andere manier had ik het stukje uit the Hunger Games steeds in mijn hoofd :') (hoop niet dat ik daar iemand mee beledig haha). Het vanaf de grond deden we eerst stilstaand en daarna al wandelend.

Hierna gingen we met de paarden! In eerste instantie mochten we de paarden laten wennen aan de bogen, gekke dingen in je hand die tegen je paard aan kán komen. No problemo voor Beeb. Daarna te paard wat schieten in de track, stilstaand. Vervolgens bewegend (uitdaging!!). En bij de paarden die dit eigenlijk met twee hoeven in hun neus deden mochten we ook in galop. En nátuurlijk konden wij daarbij aan sluiten!

Wát een adrenaline kick krijg je hiervan zeg! Dit is zó gaaf! Beeb deed het fantastisch en ondanks dat ik ook nog wel wat werk bovenop heb, smaakt dit heel erg naar meer :)

Foto's zijn gemaakt door onze vaste stalfotograaf: ldekkersmedia

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb géén foto's dat ik er zelf naast sta en die van mijn broertje ga ik niet plaatsen. Foto's zijn een moment opname! ;)

1.
Afbeelding
Stilstaand schieten met 1 pijl.

2.
Afbeelding
In stap schieten met meerdere pijlen vast.

3.
Afbeelding
Hier nog één in stap schieten met meerdere pijlen vast.

4.
Afbeelding
Hier een begin voor naar galop, ik vond het makkelijker om alvast 'klaar te zitten'.

5.
Afbeelding
En nog even een actie foto :P Helaas de boog niet goed gespannen maar wat ik zeg, het gaat snel, moment opname en eerste keer haha.

De fotografe had ook een leuke reel gemaakt, dus die plaats ik ook. Je kan hem zien door er op te klikken!

--------------------------------------------------------------------------------------

Zoals je aan mijn brede glimlach ziet hebben we écht genoten. Ook Beeb genoot er met volle teugen van!
Ze is écht goud waard <3 <3

Ik hoop dat jullie ook een beetje mee hebben kunnen genieten zo! Tot de volgende maar weer!

:wave:

Achterom

Re: [WN] Shine Like A Star van 'Reiner' naar Boogschieten te Paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 14:37

Wat ontzettend gaaf zeg! Knap hoor dat je in één clinic al zo ver bent dat je überhaupt iets kan met een boog in galop :j

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 14:44

Wat gaaf zeg! En wat kijkt Beeb blij :+:

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:51

Tof dat galop ook lukte!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:27

Zo leuk dat je dit met je eigen paard kan doen. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:31

Wat een leuke foto’s! En enorm fijn dat Beeb nog steeds zo goed gaat *\o/*

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:37

super gaaf en gelijk in galop gaat de volgende keer vast nog beter!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:42

Jouw paard vindt dit ook echt fantastisch volgens mij :D bij nr. 5 zie je haar denken 'o ja even opletten'
Stoer :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:22

Wat leuk, klinkt als een geweldige plek waar je staat! <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 13:15

Wat ontzettend leuk al die leuke en lieve reacties! Baby geniet hier ook absoluut van! Wij doen een hoop wat we samen leuk vinden maar soms ben ik ook gewoon echt verbaasd hoe erg ze van dingen geniet. Zo hoort het natuurlijk ook te zijn. <3

Leuk al die reacties, ik denk huh wat komt dat topic ineens tot leven; maar hij staat in uitgelicht! *\o/* *\o/* Dankjulliewel!

Achterom schreef:
Wat ontzettend gaaf zeg! Knap hoor dat je in één clinic al zo ver bent dat je überhaupt iets kan met een boog in galop :j

Nou, ik wil niet zeggen dat ik iets geraakt heb hoor :P En Beeb reageert gewoon op commando's, ontploft verder niet; dus dat ging allemaal volgens plan. Ik hoefde alleen maar te focussen op de boog vasthouden, aanspannen en zorgen dat ik de pijl los liet :')

Captain schreef:
Wat leuk, klinkt als een geweldige plek waar je staat! <3

Zeker! Ik sta hier al zo'n 7 jaar en met veel plezier. Belangrijkste is vooral dat Beeb zich hier heel fijn voelt en ook in de huidige kudde. Tuurlijk zijn er dingen die anders kunnen en sommige mensen zeuren wellicht, maar wij staan tot op heden heel fijn. Ik rijd er ook enkele reis 45min op dus het mag wel heh :P

Afbeelding
Dit is ze met haar vriendinnen, samen zijn ze de hoogste in rang van de kudde haha.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:29

Geraakt of niet, ik vind het knap. Heerlijke foto's, jij zit er blij op en Beeb ziet er fanatiek uit!

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:35

Wat een leuke foto's, ook goed te zien dat jullie alle twee genieten!