Elisa2 schreef:Ik zie zeker al wel verschil, hij loopt wat meer bij elkaar.
Toch is hij nog steeds niet goed "genoeg" van achter naar voren en dat zie je terug op de foto's en zul je waarschijnlijk ook in je hand gevoeld hebben. 2/3e paard is nog achter je ipv voor je zeg maar. Kun je met de beugels een gaatje langer wel been geven zonder je hak op te trekken?
Voor nu zou ik zeggen: probeer been lang te houden, ook juist met been geven. Op je kont zitten, niet voorover duikelen. Laat de focus op de voorkant even los en ga hem eerst even flink scherp aan het been maken door schakelen en overgangen rijden. Klein beetje kuitdruk (zonder hak op te tillen) moet al een voorwaartse reactie geven.
Ik kan zowieso mijn been niet goed lang maken. Ook niet op de fiets. En tijdens gewoon lopen strek ik mijn linkerknie niet. Mij achillespees is aan die kant heel kort. En de oefeningen om deze te strekken werken mn knie tegen.
Sinds een goed jaar heb ik links een dikke knie. Standaard. En strekken gaat niet lekker meer, waardoor het hakken optrekken steeds erger word. Maar dus bij alles, niet enkel paardrijden.
(Morgen heb ik een afspraak bij een sportarts welke mee gaat kijken

).
Ik reed vandaag voor het eerst sinds de laatste fotos. Ik vond zelf hem al veel actiever voelen.
Hem in 1 keer op de achterhand krijgen lukt mij niet
In bet vorige topic werd gezegt, actiever rijden en dan voor meer opvangen. Meer contact. Dat is wat ik gister gedaan heb.
Hij liep een stuk vlotter. Reageerde ook beter op mn been.
Mijn instructrice zegt altijd, been, hadder been, tikje. Dat is wat ik gister heel actief deed. En hij voelde echt een heel stuk fijner!
Ik kan been geven met een gaatje langer. Voor mn gevoel eigenlijk makkelijker dan met de beugels korter. Al klinkt dat heel onlogisch
Uiteindelijk moet hij ook op kleine kuitdruk reageren. Daar werk ik hard naartoe!