Dressuur training met Merci na een weekje vrij.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R_emkee

Dressuur training met Merci na een weekje vrij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 12:34

Hoi hoi!

Na dat Merci een lekker weekje vrij had hebben we van de week weer even gereden :D
Het ging best oke eigenlijk in het begin natuurlijk iets wat stijf maar dat is niet gek na een weekje rustig aan. :j
Merci is een 7 jarige merrie met een gouden hart maar wel eigenzinnig
Volledig spring gefokt en we rijden nu L2 dressuur en springen op 80/90 cm en BB cross

Ben heel benieuwd wat jullie er van vinden en staan ook wat sfeerbeelden in.
(ik zet er nu bewust zelf niks bij omdat ik dus benieuwd ben naar jullie feedback)

<3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Strike a pose *\o/*
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 16:08

Leuk paardje heb je daar, ze lijkt me dressuurmatig nog niet zo makkelijk met die brede horizontale hals.

Het ziet er netjes uit, zou haar zelf graag nog iets meer door de hals willen zien. Al kan ik me dus goed voorstellen dat het bij deze niet zo makkelijk is.

Hannanas

Re: Dressuur training met Merci na een weekje vrij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 16:12

Tof paard! Je mag haar oortjes hoger proberen te houden en zodra ze meer kracht krijgt om het gewicht naar haar achterbenen te kunnen verplaatsen zullen haar schoft en schouders lichter en omhoog gedragen kunnen worden en dan ben je echt top bezig. Leuk om te zien, heb je ook video?

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 16:20

Wat een leuk paard heb je daar! Ik houd wel van zo’n compact model. Ik vind het beeld er vriendelijk en fijn uitzien, passend bij een L2-combinatie. Voor de M mag het straks al iets meer bergop, maar deze basis lijkt me een prima startpunt. Veel plezier en succes samen!

Zamak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 08:48

Elisa2 schreef:
Leuk paardje heb je daar, ze lijkt me dressuurmatig nog niet zo makkelijk met die brede horizontale hals.

Het ziet er netjes uit, zou haar zelf graag nog iets meer door de hals willen zien. Al kan ik me dus goed voorstellen dat het bij deze niet zo makkelijk is.

Hi Elisa2, bedoel je met meer door de hals meer opgericht of juist wat dieper? (Uitgaande van L2 niveau)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 09:17

Op foto 2,3 een heel klein beetje meer zakken, foto 7 ziet er al beter uit. Maar nogmaals, denk dat het niet zo makkelijk is bij een paard met een hals als deze.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 09:23

Wat een mooi paard! Ik vind jullie een hele mooie combinatie, het ziet er allemaal heel vriendelijk uit <3

Zamak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 09:54

Elisa2 schreef:
Op foto 2,3 een heel klein beetje meer zakken, foto 7 ziet er al beter uit. Maar nogmaals, denk dat het niet zo makkelijk is bij een paard met een hals als deze.

Ok bedankt! Mijn paard heeft dezelfde bouw. Als hij te diep zakt voelt het en ziet het eruit alsof hij op de kop loopt. Dus ik ben altijd een beetje aan het zoeken naar wat in balans is

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 11:05

Wat een prachtig paard <3

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 12:18

Netjes en vriendelijk gereden, prima passend zo.

Enige feedback is, ze mag wel wat actiever van achter, waardoor ze meer ondertreed en voor ook meer los laat.

Leuke foto’s verder, prachtpaard :)

ElsbethG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 12:20

Wat een leuke vriendelijke combinatie zijn jullie!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 12:48

Zamak schreef:
Elisa2 schreef:

Ok bedankt! Mijn paard heeft dezelfde bouw. Als hij te diep zakt voelt het en ziet het eruit alsof hij op de kop loopt. Dus ik ben altijd een beetje aan het zoeken naar wat in balans is

Begrijpelijk, dat is ook per paard verschillend. Als een paard zakt en op de voorhand valt loopt ie eigenlijk niet meer op eigen benen. Eigenlijk wil je dat ze wel de hals laten vallen maar daarbij wel in horizontaal evenwicht blijven. Dat kost vaak veel kracht en kan wel even duren voordat ze dat vol kunnen houden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 14:00

Mooi ontspannen beeld!
Ik zie vooral een blij paard en een tevreden ruiter. Precies zoals het ooit bedoeld was: lekker je hobby uitvoeren :)

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 19:58

Ik heb (nog) niet de kennis en kunde om echt inhoudelijke tips te geven op dit niveau. Dat laat ik aan de Bokkers over die dat wel hebben. Maar ik wil gewoon ff zeggen dat ik het mooie en fijne fotos vind om te zien!

alixblanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 20:24

Wat een prachtige merrie! <3

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 21:45

Het ziet er vooral heel diervriendelijk uit!! Heel fijn om te zien. Vanuit hier mag ze inderdaad meer op dat achterbeen komen, maar dat komt vanzelf wel.
Mooie basis is dit

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 10:36

Ik vind het er heel vriendelijk uitzien! Wat een mooi en lief paard! Prachtige naam ook :-)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 11:47

Wauw wat een lieve reacties allemaal :D En mooi om te zien dat jullie inderdaad de punten benoemen waar we mee bezig zijn in de training. Ze mag idd meer op achter waardoor voor iets naar boven kan komen maar neusje ervoor houden. Echt leuk bokt kan soms namelijk erg hard zijn dus vond het wel spannend.