Inmiddels is Don Winchester, beter bekend als Kriebel, dus alweer 9 jaar oud en een echte grote jongen, van 1.52 groot

Paspoortje:
Naam: Don Winchester
Afstamming: Don Cremello du Bois x Hamilton
Niveau: L1 met winst
Brons hengstveulen 2015. Moeder is NRPS keurmerrie Madammeke, welke ook wel bekend was als Oma.
Kriebel was vooral 'bekend' toen hij zo was:

Daar was moeder hem aan het influisteren hoe hij een goede opvolger zou worden.
Hij moet namelijk houden van knuffelen:

Maar natuurlijk moet hij ook een rijpony zijn. Waar moeders tot haar overlijden op 28 jarige leeftijd nog onder het zadel is geweest, is Kriebels wedstrijd carrière net begonnen.
Ik heb mijn tijd met hem genomen, aangezien ik zo lang van zijn moeder heb kunnen genieten, hoop ik dat ook van hem te kunnen. Naast serieus rijden doen we ook af en toe buitenritten.

Kriebel houdt niet van dagelijks rijden dus hij wordt 3 keer in de week gereden momenteel. Thuis in de trainingen gaan we richting M niveau, maar op wedstrijd loopt hij nu L1 met winst.
Onze eerste onderlinge proef was op 3,5/4 jarige leeftijd. Dat ging zo:

Dit is een tijd later in de trainingen.

Sinds oktober 2023 zijn we serieus begonnen met wedstrijden. We starten 1 keer per maand.
Onderstaande foto's zijn gemaakt door mijn stalgenootje Laura Alexandra fotografie:

Ik ben een angstige ruiter. Dit resulteert er in dat ik bij spanning voorover ga zitten. Ik ben me hier van bewust en hard aan het werk om dit op te lossen. Nu we mogen doorzitten in de proef gaat dit al veel beter.

Ook zou hij er nog wat meer 'doorheen' mogen en net wat nageeflijker mogen. Aangezien hij graag achter de loodlijn kruipt vind ik dit stiekem iets beter dan achter de loodlijn.

Zoals jullie zien hebben we genoeg om aan te werken, wat we braaf doen met wekelijke lessen. Maar wat ben ik blij met deze knappe fijne man. Hij doet altijd zijn best en is ontzettend betrouwbaar. Hij is absoluut een goede opvolger van zijn moeder.