Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ayasha
Blogger

Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-24 20:38

Ik heb niet echt interesse in uitgebreide rijtechnische hulp gezien ik een zeer goede lesgever heb waarbij ik terecht kan met alles wat niet gaat zoals het moet. Natuurlijk sta ik open voor tips en opmerkingen maar ik postte vroeger altijd op rij-itp met een reden. :D Met de nieuwe indeling weet ik niet hoe dat precies allemaal werkt dus vandaar even bovenstaande.

De meeste van jullie kennen Rêve D'or a.k.a Terror wel, mijn tien jarige merrie, geboren en getogen op onze weide/in onze stallen. Momenteel loopt ze B met genoeg punten om over te gaan naar een niveau hoger. (de sprongen tussen de niveau's zijn bij onze bond wat groter dan bij de KNHS) maar gezien de dingen waar we tegen aan lopen ben ik ernstig aan het overwegen om haar toch te laten over gaan. Morgen heb ik les en wil ik dat bespreken met mijn trainer. :)

Rêve is een ... Interessant karakter. :+ Veel power, weinig zin voor zelfbehoud, flegmatiek van nature en de laatste wedstrijden heb ik ernstig het ide dat ze zich dood verveeld in de proeven en gewoon niet bij me is. :+ Bij het losrijden waar ik haar meer aan het werk kan houden is ze fijn maar zodra ze die lange zijde en een volte gelopen heeft begint ze met haar gedachten ergens anders te zitten waardoor ze eigenlijk niet meer helemaal op mijn hulpen aan het letten is. Daardoor wordt het gehele beeld onrustig gezien je constant de "Let eens op!" discussie gevoerd ziet worden. :=

Ze is 13 en 14 juli mee geweest op een kampioenschap waar ze zeker voor een eerste meerdaagse niet slecht gepresteerd heeft maar ik voel dat ze in de proef over schakelt op "30%" en dan is het zonde dat ze gewoon niet de punten loopt die ze zou kunnen lopen. Met respectievelijk 65, 67, 68 en 66% (in die volgorde over het weekend) kan ik absoluut niet klagen over de punten maar ik weet dat ik er zoveel meer uit zou kunnen halen als ik haar meer bij de les kan houden. Ze heeft nu in de middenmoot gelopen met deze scores en was na het weekend gewoon fit en happy dus aan haar conditie ligt het niet. Na de proeven ging ze steeds de weide op tot 's avonds en elke keer liet ze er wat energie uit die ze nog kwijt moest. :+ Ze is ook totaal niet stijf geweest dus ik moet echt een manier vinden om haar gemotiveerd te krijgen. Dat kan ik morgen dus mooi bespreken met mijn trainer. :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zelfs op 30% is ze prachtig :+: Mijn bloedmooie meisje. <3

En dan wil ik jullie ook ineens even voorstellen aan haar prachtige zoon. Yoyeux Coeur Lestzous of Joy voor de vrienden is inmiddels drie jaar geworden en sinds 25 juni onder het zadel. Op deze foto's zit ik er voor de 6e keer op. Ze dateren van 7 juli. Inmiddels heb ik er nog een paar keer op gezeten maar hij wordt nu maximum 2x per week een kwartiertje gereden. Hij heeft ook al een gehele week rust gehad sinds 25 juni. Hij pakt het allemaal gewoon bizar makkelijk op. De eerste rit was hij even in de war en in paniek omdat hij niet door had dat ik nog steeds bij hem was. Ik had enigszins onderschat hoe erg Joy op mij steunt bij nieuwe dingen en ook dat ik zijn gehele leven langs hem sta als we nieuwe dingen aanleren. :o Toen hij eenmaal door had dat ik gewoon bij hem was klikte hij volledig om en vond ie het allemaal prima. Weer iets dat we mee nemen bij een volgende dat dat iets wat je dus mee in moet calculeren... Joy is geen eenkennig paard (hij komt graag kennis maken enz) maar hierin verraste hij ons daar dus even mee. Gelukkig is hij slim, werkwillig en vergevingsgezind en vindt ie de tripjes door de weide met mij gewoon gezellig. :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij bood even onverwacht een galopje aan. :+
Afbeelding
Dan de andere kant ook een paar passen natuurlijk. :j
Afbeelding
En wat doe je met een drie jarige hengst die je voor de 6e keer rijdt? Zonder-zadelmak maken natuurlijk. :+
Voor wie het boeit:
dit was de 3e keer
http://www.youtube.com/watch?v=Horo4j8V ... e%3Dshared
http://www.youtube.com/watch?v=ETfbJiw9Knc
We hebben hem ook eenk eer mee naar huis genomen waar hij minder plaats heeft maar wel een iets egalere piste (al is het gras mijn piste ook aan het veroveren maar de tractor is even nodig op de weide waar een heuse 20*40 piste komt zodat Joy fijn in de kudde kan blijven.)
http://www.youtube.com/watch?v=YjXMyYbw2kA
Dit is het meest recente filmpje dat ik van hem heb. Hij heeft afgelopen maandag nog eens gelopen. Denk dat ik er in het weekend of komende maandag weer op ga. Eens kijken of ik iemand kan regelen die dan nog eens wil filmen. O:)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[DRS] Yoyeux Coeur Lestzous ( v. Cassanova du bois)
[PP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[VN] [Blog] harmony in chaos: Zoeken wat de combinatie nodig heeft.

Alja

Re: Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 20:51

Jee is je veulentje ook al drie?
Wat pakt hij het fijn op zeg

ONDERSCHRIFTLOOS

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 20:58

Misschien je verwachtingen niet zo hoog leggen, maar aanpassen aan wat het paard geeft, als dat toch al goed genoeg is qua punten, dan heb je er het meeste plezier in en niet steeds het idee dat je in gevecht bent.
Als je hoger komt hebben de oefeningen ook meer aandacht nodig van het paard en dat maakt het misschien leuker voor haar wegens de afwisseling. Ik zou niet kiezen om maar niet hogerop te gaan omdat je paard haarzelf min of meer verveelt/afsluit, maar zeker proberen of dat over gaat bij een ander soort proeven. Als je er zelf ook nog plezier aan beleeft, natuurlijk.

Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: *@machomachinho* *youtubekanaal*
Donaties kunnen nu ook per PayPal KLIK voor mijn boek "Vincent, paard met praatjes" .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-24 21:12

Lusitana schreef:
Misschien je verwachtingen niet zo hoog leggen, maar aanpassen aan wat het paard geeft, als dat toch al goed genoeg is qua punten, dan heb je er het meeste plezier in en niet steeds het idee dat je in gevecht bent.
Als je hoger komt hebben de oefeningen ook meer aandacht nodig van het paard en dat maakt het misschien leuker voor haar wegens de afwisseling. Ik zou niet kiezen om maar niet hogerop te gaan omdat je paard haarzelf min of meer verveelt/afsluit, maar zeker proberen of dat over gaat bij een ander soort proeven. Als je er zelf ook nog plezier aan beleeft, natuurlijk.

Wedstrijden zijn voor mij deel van de training. :D het is dus niet zozeer de lat te hoog leggen maar nadenken over hoe ik mezelf en mijn training kan verbeteren om haar ook fijner te rijden. :) In het begin kostte de galop haar nog te veel moeite om hoger te gaan, daarvoor heb ik haar eigenlijk in dit niveau gehouden en omwille van de middendraf. De galop is nu sterk verbeterd en de middendraf zal niet haar sterkste punt worden maar fysiek is ze nu wel klaar voor een niveau hoger. Vandaar dat ik daar dus over nadenk als ik merk dat ze mentaal thuis en bij het losrijden fijn bij me is maar in de proef een beetje weg droomt. Ze blijft mijn prachtige princes die het hele weekend haar best gedaan heeft dus het is niet dat ik teleurgesteld ben in haar. :D Ik wil echter wél een manier vinden om onze communicatie op wedstrijd ook vloeiend te houden.

De dag dat ik geen plezier haal uit wedstrijd rijden als ik geen 1e plaatsen rijdt kom ik echt niet meer om 05:30 uit mijn bed. _O- Nee ik vind proeven rijden leuk maar vind het natuurlijk leuker als ik voel dat zij ook met me aan het werken is.

Alja schreef:
Jee is je veulentje ook al drie?
Wat pakt hij het fijn op zeg

Ja die is alweer drie. :D de tijd gaat hè… :oo
Ik word oud. _O-

pien_2010 schreef:
Ziet er fijn uit! Jonge knappe Joy...

:+: Joy ons wonder-kind. Veel te slim en lief voor zijn eigen goed. :+:

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 22:21

Nou ik ben helemaal beledigd dat je geen tips wilt :Y) <<)

Gelukkig kan ik ook niet echt fatsoenlijke tips geven dus ik kan alleen maar zeggen dat je ze toch beide fijn aan het lopen hebt.
En sommige paarden zijn meer gemaakt om te "werken" zoals je het graag wilt. En sommige denken jajajaaa is goed met je :Y)

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 22:22

Nou wordt er natuurlijk altijd gezegd dat je dieren niet met mensen moet vergelijken maar dat is én ons beste referentiekader én Frans de Waal heeft helaas niet genoeg mensenlevens gehad om dat voor alle diersoorten te weerleggen... Maar ik denk dat je Rêve kunt vergelijken met een hoogbegaafde en dat ze zich dus de pleuris verveelt met die wedstrijdjes die je haar nu laat lopen. Ze moet uitgedaagd worden en dat doe je nu niet. Ze is niet lui, ze vindt er gewoon geen reet aan. Ze heeft meer uitdaging nodig en eerlijk gezegd denk ik dat je haar meer plezier doet met WE dan enkel dressuur wat je nu doet. Hup! daag die Terror van je uit!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-24 22:56

hagelslag schreef:
Nou ik ben helemaal beledigd dat je geen tips wilt :Y) <<)

Gelukkig kan ik ook niet echt fatsoenlijke tips geven dus ik kan alleen maar zeggen dat je ze toch beide fijn aan het lopen hebt.
En sommige paarden zijn meer gemaakt om te "werken" zoals je het graag wilt. En sommige denken jajajaaa is goed met je :Y)

Jij mag wel tips geven hoor <3
Haha nee natuurlijk mag men wel tips geven maar ik herinner me HAW nog als het forum waar vaak gepost werd als een soort vervanging van les of zo kwam het soms iig op mij over. :D en ik ben niet in de markt voor een andere trainer zeg maar. _O-

Rêve is geen harde werker (of ik ben neurotische paarden gewoon maar als ik dan bv kijk naar Joy die een heel fijn nuchter temperament heeft is het verschil toch wel groot. Joy wil 200% geven als ik 80% vraag. Rêve geeft je die 100 wel maar wel met een contract met uitgebreide voorwaarden en nagekeken door drie van haar advocaten en vier van haar persoonlijkheden. _O- )
nee ik overdrijf nu maar ik snap dus wel wat je bedoelt. :D

Als de conclusie is dat ze wedstrijden gewoon niks vindt, dan is dat ook prima. Dan train ik haar thuis waar ze wel enthousiast is en ben ik even blij met haar. Maar ideaal zou het natuurlijk zijn als ik haar op wedstrijd ook fijn krijg, daar ga ik ook niet flauw over doen, je start niet met wedstrijden omdat je er niet graag mee door wil gaan. :D Maar it takes two to tango en als Rêve wedstrijden niet boeiend vindt dan blijft ze thuis.

herr_balou schreef:
Nou wordt er natuurlijk altijd gezegd dat je dieren niet met mensen moet vergelijken maar dat is én ons beste referentiekader én Frans de Waal heeft helaas niet genoeg mensenlevens gehad om dat voor alle diersoorten te weerleggen... Maar ik denk dat je Rêve kunt vergelijken met een hoogbegaafde en dat ze zich dus de pleuris verveelt met die wedstrijdjes die je haar nu laat lopen. Ze moet uitgedaagd worden en dat doe je nu niet. Ze is niet lui, ze vindt er gewoon geen reet aan. Ze heeft meer uitdaging nodig en eerlijk gezegd denk ik dat je haar meer plezier doet met WE dan enkel dressuur wat je nu doet. Hup! daag die Terror van je uit!

Ik weet eigenlijk niet hoe ik daar aan moet beginnen. WE vind ik zelf een heel boeiende optie voor ‘er naast’ want zou met Joy dan wel ook gewone wedstrijden willen kunnen rijden. (Er van uit gaande dat die wedstrijd lopen leuk vindt.)

Maar wat mij het meeste tegen houdt is mijn eigen beperkingen en dat ik een beetje bang ben om díe confrontatie aan te gaan… mijn werkgeheugen is niet meer wat het was, daarom heb ik haar ook nog niet mee op een jumping genomen terwijl ze ook goed springt: ik heb moeite met op korte tijd een parcours ‘onthouden’ faalt nogal eens vooral ‘onder druk’.

Met dressuurproeven kan ik ze op voorhand leren en dat werkt prima maar als dat niet kan weet ik niet of mijn hersenen dat nog ‘doen’. :o

En ik heb maar één nuttige hand. Ik zou haar wel op links kunnen rijden. De meerderheid kan ik toch aanleren op zit… dus dat is niet het grootste ding maar dat onthouden wel… vindt het echt een gave tak maar weet niet of ik het kan. :o

Misschien toch eens werk maken van een clinic vinden… Rêve zou er denk ik wel haar hartje in op halen al is ze dan ook wel weer zo dat ze even geïntroduceerd moet worden. :)) (ja ze is zo heerlijk tegenstrijdig in haar karakter. _O- )
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-07-24 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 22:56

Fijn beeld om te zien!

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 23:57

Ayasha schreef:
herr_balou schreef:

Ik weet eigenlijk niet hoe ik daar aan moet beginnen. WE vind ik zelf een heel boeiende optie voor ‘er naast’ want zou met Joy dan wel ook gewone wedstrijden willen kunnen rijden. (Er van uit gaande dat die wedstrijd lopen leuk vindt.)

Maar wat mij het meeste tegen houdt is mijn eigen beperkingen en dat ik een beetje bang ben om díe confrontatie aan te gaan… mijn werkgeheugen is niet meer wat het was, daarom heb ik haar ook nog niet mee op een jumping genomen terwijl ze ook goed springt: ik heb moeite met op korte tijd een parcours ‘onthouden’ faalt nogal eens vooral ‘onder druk’.

Met dressuurproeven kan ik ze op voorhand leren en dat werkt prima maar als dat niet kan weet ik niet of mijn hersenen dat nog ‘doen’. :o

En ik heb maar één nuttige hand. Ik zou haar wel op links kunnen rijden. De meerderheid kan ik toch aanleren op zit… dus dat is niet het grootste ding maar dat onthouden wel… vindt het echt een gave tak maar weet niet of ik het kan. :o

Misschien toch eens werk maken van een clinic vinden… Rêve zou er denk ik wel haar hartje in op halen al is ze dan ook wel weer zo dat ze even geïntroduceerd moet worden. :)) (ja ze is zo heerlijk tegenstrijdig in haar karakter. _O- )

Ik begrijp heel goed dat je met een beperking te maken hebt. Maar heel heel misschien is Rêve wel bereidt om je daarin bij te staan. Ze is bepaald geen dom wicht en ik zou me zo maar voor kunnen stellen dat als zij het leuk vindt meer dan bereidt is je te helpen. Ik volg jullie nu een tijdje (nouja, best lang) en ik vind het echt een heel leuke merrie (en dat vind ik niet snel bij merries) en ik kan gewoon niet geloven dat ze lui is en je niet wil helpen als zij plezier beleefd om te doen wat jullie beiden uitdaagd. Wat je nu met haar doet geeft haar volgens mij geen voldoening en jou daardoor ook niet. Wellicht staat men bij WE best open om het jou mogelijk te maken ook wedstrijden te kunnen doen ondanks de beperkingen. Wees open en informeer naar de mogelijheden.
Ik gun jullie samen werkplezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:45

Ik heb ooit les gehad van een instructrice met maar een hand/arm. En die reed nou niet bepaald de meest brave of makkelijke paarden.
Je Rêve is erg meedenkend en medewerkend.
Zou zomaar kunnen zijn dat WE een pracht van een oplossing is om haar bovenkamer aan te laten staan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:59

Wat is Joy een leuk paard geworden zeg! Echt een aansprekend dier en wat fijn dat hij het zo goed op pakt.

Ik ga met mijn voorgangers mee, WE ter afwisseling zou weleens heel leuk voor Reve kunnen zijn. En je hoeft niet gelijk te starten he? Gewoon oefenen ermee kan al uitdagend zijn. En verder gewoon maniertjes verzinnen om haar in de proef bij de les te houden, dus blijven rijden vooral. :-)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:11

ooohhh je hebt die "kleine" al onder het zadel.
Waaaauuuuw wat ziet dat er goed uit!
Dat is toch ook wel echt een sprookjes paard om te zien hè.

En Rêve heb je ook mooi aan het lopen.
Op de 9e foto lijkt het een paard van 170

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-24 22:44

DuoPenotti schreef:
ooohhh je hebt die "kleine" al onder het zadel.
Waaaauuuuw wat ziet dat er goed uit!
Dat is toch ook wel echt een sprookjes paard om te zien hè.

En Rêve heb je ook mooi aan het lopen.
Op de 9e foto lijkt het een paard van 170

Ook om te hebben. :+: Joy is echt een onvoorstelbaar lief, braaf dier. Looplust maar intelligent en werkwillig dus nu al niet loperig, gewoon actief. :+:
Tractor die rond rijdt terwijl we rijden? Geen probleem. Hert dat door het bos hupst? Oortjes draaien even en hij gaat door. :+: Echt het is zo een fijn dier… hij heeft nu ook weer een week rust want hij loopt zichzelf voorbij anders. Ik denk dat Joy uiteindelijk gelijk Rêve zal worden. Hij is nu de 1.50 gepasseerd… Rêve deed er na haar derde nog 10cm bij… Nu denk ik niet dat Joy er nog zoveel bij gaat doen maar denk dat hij wel 1,54 ongeveer zal worden. Voor mij ideaal. Rêve is 1,57 maar gezien pretty en Ismir paard gefokt waren zal het altijd afwachten zijn of die paarden genen ergens opduiken. Rêve is nl groter dan Pretty.

Ze is ook nog steeds aan het ontwikkelen lijkt het wel. Misschien door de training maar ze verandert nog steeds. Chris zei het laatst nog dat ze steeds mooier wordt. :+:
Hij zegt alleen ook regelmatig dat ze een trutje kan zijn. _O-

Ladyson schreef:
Fijn beeld om te zien!

Dankjewel :+:

herr_balou hoop dat ik het juist over neem. Zit op mijn mobiel te klooien en dan gaat quotes bewerken altijd mis als ik er eentje uit moet vissen. :=

Het ís een leuke merrie, een ‘specialleke’ zoals wij dat zeggen maar ze heeft gevoel voor humor en IMO geen slecht karakter. Ik ga sowieso WE opzoeken. Kijken of ik hier in de buurt wat vind of in NL (zitten tegen de grens). Ze is wel moeilijk in te schatten. Ze kan heel nuchter zijn en dan ineens op de meest gekke dingen helemaal in de ankers gaan. Het brugje is bv zo iets waar ze óf niet over gaat of vol enthousiasme. :+ Kan ik echt niet op voorhand voorspellen. := maar als ze even mag kijken gaat ze vaak wel dus als ik een clinic vindt is dat geen probleem.

Heb voor de lol eens op een hand gereden terwijl ik op Chris wachtte en er zit vast nog een techniek achter die ik niet ken maar dat ging best aardig. :))

Bij Chris bleek wel dat het probleem niet alleen bij de ‘go’ zat. Als ik ‘ho’ vroeg deed ze dat ook erg laks alleen had ik daar beter omheen leren werken. :o kreeg haar bij Chris fijn actief en met de kordaatheid die ik miste voelde ik haar ook rust vinden in haar hoofd. Kijk ik ga er van uit dat ik wat mis doe als mijn paarden niet doen wat ik vraag maar had dus oprecht niet door dat ik zo onduidelijk met haar was tot Chris zei ‘ho nu.’ En ze vijf passen later een keer naar stap ging. :o daar ga ik nu ook echt mee aan het werk want het verschil in hoe ze voelde was enorm. Sorry Rêve :o

En ik ben normaal echt een kordate ruiter maar met haar is het er toch in geslopen op een of andere manier…

Daarnaast is Chris het er mee eens dat ze ook wel hoger kan. In België betekent dat dat ze een eenvoudige wissel, middendraf en achterwaarts moet kunnen naast wijken. Dus volgende week start ik nog B dat ik nog even de AW er in kan steken en dan kijk ik of ik in augustus hoger kan starten. Wijken en de eenvoudige wissel zitten er in.

Maar WE is zeker niet uit de lijst. Vind het sowieso zo gaaf om te zien dat ik het wel eens wilde proberen maar Sam was er echt niet geschikt voor :(:) die zou een inzinking krijgen als ie alleen al keek naar zo’n ‘parcours’. :(:)

Morganlefay schreef:
Ik heb ooit les gehad van een instructrice met maar een hand/arm. En die reed nou niet bepaald de meest brave of makkelijke paarden.
Je Rêve is erg meedenkend en medewerkend.
Zou zomaar kunnen zijn dat WE een pracht van een oplossing is om haar bovenkamer aan te laten staan.

Het rijden op 1 hand lukt wel maar je moet ook ringsteken enzo toch? Ben niet bang voor haar coördinatie en werkwilligheid maar over mijn coördinatie. _O- Poortjes open doen enz kent ze wel al. Als ik toen ze nog een ‘Rêve’je’ was met haar speelde stak ik vaak soort ‘ranchwerk’-achtige dingen met haar uit. :)) wel altijd in stap maar dat ik dingen mee zeul of open/dicht doe van op haar rug zou niet nieuw mogen zijn. Tis ook een beetje het onbekende dat me doet aarzelen… sinds mijn infarct ben ik minder geneigd om uit míjn comfortzone te stappen omdat ik een beetje blijf hangen in de gedachte dat ik een schaduw van mezelf ben. Voor mijn infarct had ik al lang een keer geprobeerd. :o maar da’s mijn probleem en niet dat van Rêve natuurlijk.

Elisa2 schreef:
Wat is Joy een leuk paard geworden zeg! Echt een aansprekend dier en wat fijn dat hij het zo goed op pakt.

Ik ga met mijn voorgangers mee, WE ter afwisseling zou weleens heel leuk voor Reve kunnen zijn. En je hoeft niet gelijk te starten he? Gewoon oefenen ermee kan al uitdagend zijn. En verder gewoon maniertjes verzinnen om haar in de proef bij de les te houden, dus blijven rijden vooral. :-)

Hij is gaaf hè. :+: je weet nooit zeker hoe ze onder het zadel gaan tonen. Showen op weide is nog wat anders dan onder het zadel maar hij stelt echt niet teleur. :+:

Blijven rijden is idd dus een ding. :o dat was even confronterend donderdag. :o maar ga ook kijken of ik thuis al wat dingetjes voor haar kan maken. Kegels zat waar ik vast wel al wat mee kan verzinnen en balken en kruisjes heb ik ook dus een sprongetje kan ook. :j
Als ik eens lief naar mijn man kijk kan ik haar ook nog eens ‘’echt’ laten springen. En binnenkort ook eens op buitenrit. Haar gezelschap is afgelopen weekend voor het eerst weer buiten geweest na een veulen dus we kunnen afspreken nu. :j

Weet niet of hun huidige springt maar we hebben hier ook wel wat eventing tracks die altijd staan en vrij gebruikt mogen worden (gewoon in het bos. Alleen als er wedstrijd is worden die paden even ‘privé’ )
Met Sam deden we de makkelijkste varianten regelmatig. Dát deed ie wel. :)) maar een gewone hindernis in de bak deed hem flippen. Toen hij 16 was heb ik hem voor het eerst rustig over cavaletti’s gekregen, maar een opsprong door het water en een boomstam vond ie geen probleem. _O-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie