Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Heidi1989 schreef:Waar vind je zo'n simulator?
XDreamhorses schreef:Hoihoi, ik loop wel eens tegen het probleem aan dat mijn zit eigenlijk niet zo goed is en mijn balans ook niet ook heb ik het idee dat als ik been geef mijn paard dat niet voelt terwijl ik voor mijn gevoel best hard been geef en als mijn oude instructrice erop ging dan ging dat veel beter heeft iemand hier tips voor?
Janneke2 schreef:XDreamhorses schreef:Hoihoi, ik loop wel eens tegen het probleem aan dat mijn zit eigenlijk niet zo goed is en mijn balans ook niet ook heb ik het idee dat als ik been geef mijn paard dat niet voelt terwijl ik voor mijn gevoel best hard been geef en als mijn oude instructrice erop ging dan ging dat veel beter heeft iemand hier tips voor?
Hartstikke goed dat je weet dat jij onderdeel van het probleem bent!
....nou de oplossing nog....
...er is een uitdrukking die luidt
'open de weg in je zit'.
En het punt is, dat zowel mensen als dieren evenwicht/ balans nodig hebben om 'vrij en vrolijk' te kunnen bewegen.
Een ouderwets "school paard" had de goede spieren stevig ontwikkeld, en kon een paar foutjes van een ruiter wel opvangen - en het getrainde oog van de instructeur zag 'wat het paard opving' en dus welke fouten de ruiter allemaal maakte...
Helaas, weinig mensen leren zo rijden.
Joker plus een goede instructrice doet al veel.
Gewone ouderwetse zitles aan de longe ook.
Voltige kan heel nuttig zijn.
En centered riding les.
Het zou kunnen zijn dat je gaat klemmen omdat je niet weet hoe je in balans moet blijven - knijpende dijbenen worden door veel mensen gebruikt als subtiele hulp 'ho'.
En sowieso: wat jij met je gewicht doet, daar moet een paard iets mee, en als jij wiebelt haal je het dier uit zijn evenwicht. (Wordt soms gebruikt als een wat minder subtiele manier om een paard tot halt te brengen.)
Waarschijnlijk voelt je dier je drijvende kuit uitstekend (een paard voelt een vlieg op zijn huid) - maar in combinatie 'met iets anders' reageert hij er liever niet op. Terwijl het geen luiheid is, want hij kan en wil best 'voorwaarts'.
XDreamhorses schreef:Hoihoi, ik loop wel eens tegen het probleem aan dat mijn zit eigenlijk niet zo goed is en mijn balans ook niet ook heb ik het idee dat als ik been geef mijn paard dat niet voelt terwijl ik voor mijn gevoel best hard been geef en als mijn oude instructrice erop ging dan ging dat veel beter heeft iemand hier tips voor?