Ik loop erg vast de laatste tijd tijdens het rijden. Ik heb sinds 2 jaar mijn eigen paard. Het is een Franse draver van 5 jaar oud nu. Het rijden ging eerst erg goed, we maakten veel progressie en het was vooral erg leuk. Nu merk ik de laatste tijd dat hij staakt, vaak na zo'n 20 minuten. We doen nu vooral stap werk omdat ik eerste instantie dacht dat ik hem misschien overvraag. Ook heb ik al een poos dezelfde instructie die het ook niet meer zo goed weet. Ik ben zelf niet heel erg ervaren ruiter en mis zeker hier en daar wel wat rijtechnieken. Helaas weten we het allebei niet meer zo goed waar het aan ligt. De eerste 20 minuten gaat het super. Hij is heel braaf en heel ontspannen. Doet alles netjes wat je vraagt en zakt er zelfs vaak mooi in. Ik doe veel overgangen naar halthouden in de eerste 20 minuten en dan heeft hij juist vaak moeite met stil blijven staan. Helaas is het vaak na die 20 minuten ongeveer wel afgelopen. Hij gaat stil staan en wil met geen mogelijkheid vooruit. Ook word hij erg narrig als ik hem dan wil overtuigen toch te gaan stappen.
Ik weet niet meer goed waar dit aan kan liggen. Rij technisch lijkt me sterk omdat het voorheen juist wel goed ging en ik denk dat je dan wel heel slecht moet rijden als je niet eens meer rondjes kan stappen?
Ik ben heel benieuwd of meer mensen hier tegen aan hebben gelopen of eventueel tips voor mij hebben!
Hij is trouwens erg intelligent en leert snel. Ik doe ook erg veel grondwerk met hem en daar toont hij dit gedrag helemaal niet. Hij is enorm werkwillig en doet altijd erg zijn best. Misschien goed om erbij te vermelden