Mijn tweespan. Meer foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 19:06

Liberty,

En wat is jouw mening over deze mensen?

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel veel van ze opsteek. Geven les op een goede, ontspannen en zeer gedreven manier.

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 19:09

Even een berichtje aan IEDEREEN:

Dank je wel voor de positieve reacties!!!!!!!!!!!!!!!!!
OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:37

Nobby schreef:
Liberty,

En wat is jouw mening over deze mensen?

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel veel van ze opsteek. Geven les op een goede, ontspannen en zeer gedreven manier.

Volgens onze smid is Janus de beste uit de omgeving Knipoog Zelf heb ik geen les oid van hem gehad. Eddie ken ik alleen van naam, wat voor soort paarden heeft hij ook al weer?

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 10:20

Citaat:
Volgens onze smid is Janus de beste uit de omgeving


Dit zou best wel eens zo kunnen zijn ja. Ik heb het ook al van meerdere mensen gehoord.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:01

Ik ben echt weg van die Duc merrie. Geweldig mooi paardje. Ik vind ze ook heel leuk bij elkaar passen!

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 12:07

Rinske,

Het is inderdaad een geweldig beest om mee bezig te zijn. Voorheen reed mijn vrouw ermee onder de man. Ik had er eigenlijk geen echte band mee. Die tuiger is van mij namelijk.
We hebben nu toch maar de krachten gebundeld en ik kan niet anders zeggen dat het een genot is om met dat paard te werken.

Even iets over "J" (ja zo heet dat paard Haha! )
Hij is voor 70% een volbloed. In zijn bloedlijn hebben ze destijds Duc de Normandie ertussen gezet om meer elegantie en dressuur kwaliteiten te kweken. Nou bij "J" is dat aardig goed gelukt.
Het is een heel fijn maar ook een heel pittig paard. Daarnaast is hij ook nog eens heel rustig in zijn hoofd. Schrikt werkelijk waar nergens van! Als je weet hoe ermee om te gaan (consequent en vooral GEEN harde hand), dan is het echt een zaligheid!
En dan Nobby, dat is een 100% tuigpaard die afstamt van Renovo. Dat paard geeft nooit op! Die wil altijd werken voor je. Superbraaf eerlijk en loeisterk.
Nobby en J samen, dat is echte Lovers

Ik denk wel eens, had ik het maar eerder zo gedaan.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:55

Nobby schreef:
Citaat:
Volgens onze smid is Janus de beste uit de omgeving


Dit zou best wel eens zo kunnen zijn ja. Ik heb het ook al van meerdere mensen gehoord.


Dat is dan heel mooi want ik hoor net van Sallykuyper dat Janus mijn Tinker binnenkort gaat beleren Lachen

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 13:12

Dan ga ik even een aanbrengpremie regelen Haha! Haha! Haha!

Gaan Sally en jouw tinker dan ook tweespan rijden?????
Hij heeft al een kar, alleen nog een tuig.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:58

Helemaal geen aanbrengpremie Haha!

Parcival en Sally samen in het tuig zou een ramp worden, als er twee verschillend zijn dan zijn het die wel *LOL*

Hij gaat gewoon in het enkelspan voor de oom van Sallykuyper en wij gaan dan natuurlijk ook af en toe wel op pad denk ik maar ik zal hem zelf wel onder het zadel blijven rijden want daar heb ik (en paard ook) heel veel lol in.

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 14:08

Nobby en J zijn ook totaal verschillend.
Denk er maar eens over na, maar als iemand het voor elkaar kan krijgen, dan is het Janus wel.

Dan kan hij enkelspan lopen voor de oom van Sallykuyper,
Onder de man rijden voor jou
En dubbelspan voor de hele familie.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:11

Mmm, jaloers ben ik. Wij moeten nog twee jaar wachten tot onze Renovo-kleinzonen samen in het span kunnen ....

Maar vooruit, enkelspan met Janssen is nu al leuk. En volgende week is onze nieuwe marathonwagen klaar!!!

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:29

leuk hoor !

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:32

In vergelijking met Parcival en Sally zijn Nobby en J een eeneiïge tweeling Haha!

Hoogte is hetzelfde maar Parcival is twee keer zo breed, heeft hele andere gangen en een heel ander tempo maar vooral een heel ander karakter dan Sally. Parcival heeft ook altijd wel voorwaartse drang maar op een zo'n totaal andere manier dat het bepaald geen saamhorig span zal worden.

Ik heb ze natuurlijk allebei gereden en het is echt een wereld van verschil, Sally reageert zo ongeveer tegenovergesteld van Parcival. Uiteindelijk zou het misschien met veel moeite wel lukken om ze naast elkaar door het bos te laten lopen maar dan heb je het denk ik ook wel gehad tenzij Parcival mij heel erg gaat verrassen als hij eenmaal voor de wagen loopt maar dat kan ik me nu in elk geval niet voorstellen.

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 15:57

MoniqueT schreef:
Mmm, jaloers ben ik. Wij moeten nog twee jaar wachten tot onze Renovo-kleinzonen samen in het span kunnen ....

Maar vooruit, enkelspan met Janssen is nu al leuk. En volgende week is onze nieuwe marathonwagen klaar!!!


Renovo-kleinzonen???!!!
Ik ben jaloers

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:31

Ziet er heel leuk uit hoor Knipoog

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:31

Tja, Nobby, kijk maar op de site, staat link in mijn onderschrift. De ene hebben we al een paar jaar, gekocht als 10-jarige volledig beleerde ex-marathonvierspancrack en braaf koetsiersbewijslespaard. De andere is afgelopen najaar gekocht en nog een veulen.

Beiden hebben Cinovo als vader. Janssen komt uit een Renovo-moeder en is dus Cinovo x Renovo. Whisper is een Cinovo x Lorton, dus heeft ook weer Renovobloed in de moederlijn zitten.

De liefhebbers van de echte Gelderse paarden gruwen van al dat Renovobloed, maar wij zijn er hardstikke blij mee. De Cinivo's hebben wij leren kennen als vriendelijke blije reuzen die supergehoorzaam zijn en van Whisper kunnen we nog weinig zeggen, maar Janssen is oer- en oersterk en werkt altijd als een leeuw voor ons.

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 21:06

MoniqueT,

Dat is nou hetgeen ik ook herken in mijn paard.
De gelderse paarden liefhebbers kunnen er misschien wel van gruwen van dat Renovo bloed, maar het is een feit dat het verdomd goed bloed is.
Kijk maar eens op tuigpaard concoursen hoe deze paarden domineren. Renovo werd niet voor niets "De Vernieuwer" genoemd!

Hieronder heb ik een aantal foto's gezet van Nobby (mijn Renovo tuigpaard) genomen op het tuigpaardengala van Chaam vorig jaar.
Na de presentatie vroegen ze mij waarom ik mijn paard niet had ingevlochten. Wist ik veel, het was voor mij de eerste keer en ik wilde kijken wat Nobby zou doen. Nou, het was een tweede plaats geweest achter een andere Renovo ALS IK HEM HAD INGEVLOCHTEN Boos! Nu was ik vierde en mocht ik net niet mee naar de finale Huilen. Dus dit jaar wordt hij ingevlochten!!
Afbeelding

Afbeelding
Niet echt een goede foto, maar je kunt nog net zijn beenactie zien.

Afbeelding

Afbeelding
Nog zo'n foto, je ziet nog net de beenactie, linksvoor en rechtsachter


Heb jij ook wel eens dit soort wedstrijden gereden?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 01:17

Nee, Nobby, voor mij geen wedstrijden meer. Ik heb vroeger jaren onder het zadel gereden, veel concoursen, dressuur en springen. Ik heb een aantal jaren geen paard gehad. Na het overlijden van mijn eerste man liep ik tegen Albert aan, paardengek! We begonnen weer met de shetjes en kochten later Janssen, zo uit de koetsiersles.

Wij zijn geen wedstrijdmensen. Onze gezondheid laat te wensen over, we pikken de goede dagen eruit om te rijden. Maar genieten doen we volop. We rijden veel op de Veluwe, vooral vanaf Onder de Kastanje in Kootwijkerbroek. Maar we nemen bijvoorbeeld Janssen ook mee op vakantie naar Drenthe en mennen daar dan veel. Puur recreatief dus.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 01:18

Enne, o ja, invlechten kan ik niet meer met mijn handen, dus ik scheer hem op. Stoer!