Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
prompter schreef:Helemaal eens met 996981. Het paard geeft een signaal af dat linksom buigen moeilijk is, aan jou de taak om uit te zoeken wat het is. Als het dwarsheid zou zijn, zou het niet enkel naar links zijn
plutolover schreef:prompter schreef:Helemaal eens met 996981. Het paard geeft een signaal af dat linksom buigen moeilijk is, aan jou de taak om uit te zoeken wat het is. Als het dwarsheid zou zijn, zou het niet enkel naar links zijn
ik snap dat het mijn taak is. Daarom ben ik er ook mee bezig. En probeer ik dingen uit te sluiten.
pluisje88: ik ben juist op onderzoek. En probeer dingen uit te sluiten. vandaar ook dit topic. Om misschien tips uit te halen of he daar heb ik nog niet aan gedacht ik haar er een specalist erbij.
captain: met 5.5 gaan ze juist toch 'puberen?' ja ik heb les elke week mijn instructrice kende hem ook zo niet.
996981: ik weet dat paarden niet zomaar proteseteren vandaar ook dit topic.
Het lijk nu net of ik mijn paard mishandel haha. maar ik ben juist zoekend hoe ik hem beter kan helpen en begeleiden.
Change3x schreef:Een keertje minder willen buigen kan met zoveel te maken hebben. Hoe vaak en hoe lang rij je hem? Kan het zijn dat het hem even teveel is?
996981 schreef:Ik ben zo vrij geweest even te spieken op je Instagaat het om Max? Op heel veel van de foto’s kantelt hij zijn hoofd als je rechtsom rijdt. Zelfs zonder contact. Dat is al een signaal dat er iets niet lekker zit…
plutolover schreef:996981 schreef:Ik ben zo vrij geweest even te spieken op je Instagaat het om Max? Op heel veel van de foto’s kantelt hij zijn hoofd als je rechtsom rijdt. Zelfs zonder contact. Dat is al een signaal dat er iets niet lekker zit…
ik zie het kantelen niet zo. En ik voel het ook niet. ook andere intructeurs niet over gehoord. Maar misschien is het heel licht.
bitfitter is ook geweest dus bit is aangemeten op hem. hij vind wel moeilijk om op 2 teugels contact te houden.
5 dec komt tandarts kijken of we daar wat kunnen vinden. en anders zoeken we gewoon verder.
plutolover schreef:captain: met 5.5 gaan ze juist toch 'puberen?' ja ik heb les elke week mijn instructrice kende hem ook zo niet.
Fortitude schreef:Goh. Ik vraag me dan toch af wat er gedoceerd wordt op de H&H academy... Maar dat vraag ik me bij de ORUN ook al jaren af
plutolover schreef:Mijn 5.5 jarige haflinger heeft laatste tijd best wat spanning rondom het rijden. Wilt linksom lastiger buigen. Dit merk ik ook met grondwerk, werk aan de hand en longeren.
Gisteren was hij ook erg gespannen en was hij wat zwaar op de hand. Niet willen nageven zover hem dat al lukt. Galop vind hij nog moeilijk dus pakken we nog niet echt mee.Zeker niet als hij wat spanning heeft.
tot 2 weken geleden ging het eigenlijk heel goed. Ja linksom vond hij lastig maar was hij braaf. Ook is hij weer wat meer aan schudden als hij halt moet houden. Kortom wat onrustig
Vorige week is de chiroparactor tevens dierenarts langs geweest. En op een paar kleine dingen na was er eigenlijk niks bijzonders. daarna rustig aan gedaan en gister dan weer voor eerst gereden.
Zijn zadel is al 2x gecontroleerd. Ook met zijn andere zadel heeft hij wat spanning.
Vandaag wil ik bitloos rijden om te kijken hoe hij dan is. Misschien zijn het zijn tanden 5 dec komt daarvoor de tandarts.
Maar omdat het mijn eerste zelf opgeleide paard is (heb nog een paard al 18 jaar)
Vraag ik me af is het puber gedrag? want als ik klein tikje geef geeft hij een mini bokje. Past totaal niet bij hem. of hij is wat loperig of wilt liever stil staan. Kortom niet fijn door zijn lijft wilt hij lopen.
Ik heb al contact gehad met de behandelaar/chiroparctor en die zegt kijk nog weekje aan en anders is er wat anders aan de hand. Want waar hij vast zat hoort niet deze klachten te geven.
voor de rest speelt hij, eet hij, is hij gewoon vrolijk en zich zelf. Heeft wel in verleden maagzweer gehad maar hiervoor behandeld en had hij hele andere symptomen.
ik ben kwa ruiter wel iemand die misschien dan te afwachtend wordt omdat ik niet het type ben van schoppen en na voren.. Ik vind dan moeilijk om de leiding te nemen. Want ik ken mij zelf als ik gefrusteerd raak dan ga ik wel schoppen en onredelijk zijn. En dat wil ik voorkomen natuurlijk dus dan doe ik weer te weinig. Bang ben ik niet. Mijn instructrice vond hem gister ook niet zich zelf met rijden.
pluisje88 schreef:Fortitude schreef:Goh. Ik vraag me dan toch af wat er gedoceerd wordt op de H&H academy... Maar dat vraag ik me bij de ORUN ook al jaren af
Nou dit niet in ieder geval. Ik volg deze opleiding nu (zit nog in het begin) maar het eerste wat ik dacht wat een gekke instelling voor iemand die instructeur is.. dit soort dingen leg je juist voor aan je instructeur dus ik moet eerlijk bekennen dat het bij mij wel meteen een oordeel gaf over ts. Wat waarschijnlijk niet terecht is want bij je eigen paard is het altijd moeilijker
Elisa2 schreef:Schudden kan ook komen doordat hij spanning vast zet in de hals en niet echt helemaal nageeflijk is/ wordt.
Ik denk wel dat een prof je inderdaad makkelijk kan helpen, groen op groen is geen goede combinatie.