Lol met je knol! (nog ideeen?)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ymijnpaardju

Lol met je knol! (nog ideeen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 19:34

Hoi allemaal!

Ik ben heel erg van leuke dingen doen, afwisseling en dat soort. Niet altijd te paard maar ook wel eens aan de hand, maar nu ben ik vooral benieuwd wat voor ideeën jullie hebben.

Wat ik leuk vind om te doen is met balkjes, pionnetjes, hindernispalen, af en toe een sprongetje, maar als jullie andere leuke dingen weten hoor ik het graag.

Ik hou ervan om hele parcousen met balkjes enzovoort uit te zetten, de ene x gewoon over balkjes stappen, draven. en andere keer tussen de balkjes door rijden en dat soort dingen. Hoop dat jullie mij een beetje snappen. Alleen mijn inspiratie voor nieuwe ideeen en vooral [b]manieren[b] hoe ik de balkjes kan neerleggen is een beetje op...

Dus ik zou zeggen als je iets leuks weet, ZEG!!!! :) (niets is verkeerd!)
ALLE IDEEËN ZIJN WELKOM!!!!!!! OF ANDERE AFWISSELING DINGEN DIE JE MET JE PAARD KUNT DOEN!

DJZ

Re: Lol met je knol! (nog ideeen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:09

Uhm naast je paard kun je bijvoorbeeld schriktraining doen met een zeil, vlaggen, paraplu's, een boog maken met slierten, een lekkere wandeling maken..

Te paard kun je misschien wat leuks doen als ringsteken, balans oefeningen... Met wcrollen kun je ook leuke dingen doen :))

Ymijnpaardju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 20:31

DJZ schreef:
Uhm naast je paard kun je bijvoorbeeld schriktraining doen met een zeil, vlaggen, paraplu's, een boog maken met slierten, een lekkere wandeling maken..

Te paard kun je misschien wat leuks doen als ringsteken, balans oefeningen... Met wcrollen kun je ook leuke dingen doen :))

[ Video ]

bedankt voor je antwoord ! schriktraining is een leuk idee. nog mensen met ideeen voor zo iets, als schriktraining? en andere dingen mogen altijd!!!!!1

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:58

Trail parcours in je bak uitzetten. Kan aan de hand, maar ook onder het zadel.
https://www.hippago.nl/in-hand-trail/
De parcoursen staan gewoon kant en klaar op internet. Gewoon kijken welke past, en anders kijken welke onderdelen uit te voeren en welke niet en je eigen parcours maken. Trail Patterns invoeren op google

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:00

Grote tonnen neerzetten of prikpaaltjes bijv en daaromheen slalommen / barrelracen. Kijk ook eens naar working equitation daar heb je ook leuke oefeningen om te doen met je paard.

Ymijnpaardju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 16:27

bedankt voor de antwoorden al. nog meer ideen?

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 17:50

Wandelen met je paard en naartoe gaan waar hij heen wil (zover legaal en sociaal verantwoord), vind ik altijd wel leuk. Ook al kom je niet verder dan het eerste plukje gras. Krijg je nieuwsgierige paarden van :)

Of anders speuren à la Rachael Draaisma, zij heeft daar een boek over en volgens mij inmiddels ook een online cursus? En is denk ik wel eea online over te vinden. Maar je kunt bijvoorbeeld lekkers verstopped in verschillende objecten. Altijd makkelijk beginnen met iets wat je paard niet spannend vindt en dan kun je van daaruit het of moeilijker of eventueel wat spannender maken. Dingen gebruiken die gekke geluidjes maken bijvoorbeeld.

Lenteklokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 21:58

buiten rijden, lekker stappen aan de vrije teugel, ontspanning toe laten in het paard en in jouw lijf. Genieten van het moment.
Of in een omheinde bak: het paard vrij laten springen, kijk eens hoe hij zijn lijf gebruikt voor, tijdens en na de sprong.

Lenteklokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 22:00

met dit warme weer kan het ook lekker zijn om zijn benen aandachtig af te spuiten als extra beloning, beetje dollen met de slag (mits hij dat gewend is) daarna wel even goed uitstappen.

of van paard wisselen, dat is ook heel leerzaam en leuk, de andere ruiter valt ongetwijfeld dingen op die jij niet meer ziet en voelt.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 00:23

Tja, je kunt het zo gek niet maken. Ik doe tegenwoordig bergjes training aan de hand of midden door het bos lopen over boomstammen, laaghandende takken, door hele diepe dalen en bergen bladeren, slalommen langs bomen, We hebben hier ook een redelijk groot meer, dus zwemmen, door begroeide paadjes, diep zand galoperen, etc, op avontuur. De wereld verkennen :+
Je kunt je paard ook dingen leren zoal apporteren, leren ''zitten''(gewichts veplaatsing), achterwaarts(draven), travers aan de hand(op een leuke niet perfecte manier), inparkeren, allemaal leuke (kleine) dingen om te doen.
Onder het zadel eens zonder benen en armen sturen, verzamelen etc, goed voor beide.
Mentaal kun je eens kijken wanneer jouw paard ''nee'' zegt onder het rijden of tijdens het grondwerk, als je dat serieus doet leer je eigenlijk hoe snel ze vol zitten, mentaal. Ook interessant en leuk om te leren zien.
''aanraken'' is ook zoiets leuks, in mijn ervaring, als dat aangeleerd is, trekken ze juist naar iets engs toe om het met de neus aan te raken(en dan snoepje natuurlijk). Kleine handige dingen om dingen gewoon leuk te maken en een beetje een fijn karakter te creeëren. :j

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:21

Snoepjes verstoppen onder plastic bloempotten en onder een kleedje.Hersenwerk voor paarden(ook op Facebook is een groep ).Trick and liberty horse training op Facebook is ook een leuke tip.
Los leren volgen en om pionnen cirkelen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:47

Balkjes kun je ook in een L vorm neerleggen en dan bijv. proberen om achterwaarts door die L vorm te gaan nadat je het een paar keer voorwaarts hebt gedaan.

1 balk kun je ook zijdelings overheen gaan (dus dat de balk onder de buik van het paard blijft en je er een zijgang van maakt)

Verder raadt ik je ook aan om te kijken naar Horse agility en Working Equitation.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 09:26

Wellicht ken je het al, maar dan toch voor alle mee-lezers, kombineer Linda Tellington Jones (TTeam) met Sally Swift (Centered Riding) en ben vooral niet bang om die ideeën door elkaar te gooien.
Beiden hebben daar diverse boeken over geschreven maar er staat ook heel veel op het internet, o.a. bij de diverse instructeurs.

Wat voor sommigen zal helpen is dat beiden hele simpele oefeningen hebben die je in 5 min opbouwt en ook weer afbreekt en die niet veel ruimte innemen.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om een hele bak in gebruik te nemen :D

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:05

:knuffel: ijsje eten op een terrasje!!!!

Lenteklokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 13:10

mce schreef:

en daarna een biertje *\o/*
wel genoeg geld mee nemen **\O/**

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 13:20

Lenteklokje schreef:
mce schreef:

en daarna een biertje *\o/*
wel genoeg geld mee nemen **\O/**

Mijn eerste zou liever naar de snackbar, broodje frikadel graag :9

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:08

Springen over bouwsels van kartondozen, daar hebben we toch een overvloed van tegenwoordig.

Of in vrijheid "springen voor een snoepje". Als ze dat goed snappen en het graag doen, kan je hen in vrijheid over 1 smalle kartondoos laten springen. Best spectaculair en leerrijk.

Poorten open en dicht doen vanuit het zadel.