Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PeanutGuapa schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje want mijn paard wil niet in zijn eentje van het terein af.
Ik heb het al wel een paar keer met mijn instructrise geoefend en dat ging heel goed en dan konden we gewoon buitenrijden alleen wou ik het ook nu zelf gaan proberen maar dan wil hij echt geen stap verzetten het is niet zo dat hij bang is voor iets maar volgensmij wil hij gewoon niet weg bij mijn andere paard hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt
PeanutGuapa schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje want mijn paard wil niet in zijn eentje van het terein af.
Ik heb het al wel een paar keer met mijn instructrise geoefend en dat ging heel goed en dan konden we gewoon buitenrijden alleen wou ik het ook nu zelf gaan proberen maar dan wil hij echt geen stap verzetten het is niet zo dat hij bang is voor iets maar volgensmij wil hij gewoon niet weg bij mijn andere paard hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt
PeanutGuapa schreef:Ik heb het ook aan de hand geprobeerd en dat gaat al wel beter maar het duurt wel heel lang want hij stopt heel vaak enzo maar dan ga ik dat gewoon vaker oefenen alleen met een ander paard erbij gaat niet lukken want die is nog maar 2 en is nog best schrikkerig. Onze weg is soortvan kleine steentjes wel maar ik weet niet of het daar aanligt
PeanutGuapa schreef:Mijn paard is niet zo dat hij terugrent gelukkig maar hij blijft gewoon staan. Mijn instructrice is heel erg zelfverzekerd en daarom gaat hij dan meestal wel mee maar het gebeurt ook soms met de instructrice dat hij niet wil maar dan kan zij altijd even er naast lopen en dan gaat het eigenlijk wel altijd maar dan ga ik voorlopig gewoon aan de hand oefenen
PeanutGuapa schreef:Mijn paard is niet zo dat hij terugrent gelukkig maar hij blijft gewoon staan. Mijn instructrice is heel erg zelfverzekerd en daarom gaat hij dan meestal wel mee maar het gebeurt ook soms met de instructrice dat hij niet wil maar dan kan zij altijd even er naast lopen en dan gaat het eigenlijk wel altijd maar dan ga ik voorlopig gewoon aan de hand oefenen
SandraWierda schreef:Lindsey_99 schreef:Is je paard de Tinker?
Hoezo ik heb een tinker gehad die keurig van stal af wilde ondanks dat haar maatje thuis bleef. ze brulden wel altijd naar elkaar maar ze ging keurig
Lindsey_99 schreef:Waarom mijn vraag of het een Tinker betreft:
Omdat deze ! Tinker niet weg wil van bekend terrein, en dat heeft alles te maken met vertrouwen in de ruiter. In de instructrice heeft hij wel vertrouwen. Ze zijn haarscherp in het beoordelen van mensen, en bij twijfel verzetten ze geen stap meer, hooguit achteruit.
Wat Pillow schrijft.
Mijn Tinker was in het begin ook zo, tot de 3e berk achter stal en geen meter verder.
Nadat we echt maatjes en een team waren geworden, dat kost wel even tijd... ging hij overal probleemloos naar toe; door bos, langs wegen, door woonwijken, over bruggen, over de snelweg.... Het heeft alles met vertrouwen te maken.