Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cambionn schreef:Ik ga idd even mee in de vraag van Mars, zonder antwoord daarop is het denk ik lastig antwoorden.
Wat ik wel kan zeggen is dat, hoewel ik niet bang was, de galop wel veel simpeler is dan ik had verwacht. Immers, de eerste les kreeg ik al een stukje draf, maar galop kwam pas veel later nadat ik al een tijdje had gelest. Dus in die redenatie had ik verwacht dat het dan ook een heel stuk moeilijker zou zijn. Maar na de eerste keer galop dacht ik echt "oh is dit alles?". Niet dat ik in een keer perfect reed ofzo, maar de ervaring/het gevoel van in galop zitten viel eigenlijk heel erg mee (en is wel hartstike leuk!). De overgang terug naar draf was eigenlijk het lastigste, maar ook dat was wel prima te doen zonder dat er rare dingen gebeurde. Grote kans dus dat als je het een keer gedaan hebt, dat die angst compleet onnodig blijkt te zijn geweest!
werwolffin schreef:Ik ben aan het leren paardrijden, maar ik ben een beetje bang voor galop. Heeft iemand tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken? Moet ik gewoon doorzetten tot ik eraan gewend ben, of zijn er oefeningen die kunnen helpen om mijn angst voor galop te overwinnen?
werwolffin schreef:Ik ben aan het leren paardrijden, maar ik ben een beetje bang voor galop. Heeft iemand tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken? Moet ik gewoon doorzetten tot ik eraan gewend ben, of zijn er oefeningen die kunnen helpen om mijn angst voor galop te overwinnen?
JudithGigi schreef:Wat in het begin kan helpen is een bokriempje oid aan het zadel. Ik heb door covid een tijd verminderde spierkracht gehad en kon daar af en toe mezelf even recht mee zetten, wat wel fijn was