Het eerste half uur rijden we alleen maar voorwaarts en werken we aan de reactie op been- en zithulpen. Houding is verder dan nog niet zo belangrijk, liefst wel een beetje voorwaarts neerwaarts natuurlijk, maar ik moet dan zoveel mogelijk van de voorkant afblijven.
Sinds een weekje zijn we weer wat meer met de oprichting begonnen (tijdje laten doen omdat we weer een gigantische dip hadden). Het contact is nog heel onstabiel, maar de goede stukjes worden steeds langer en er komen er steeds meer.
Daarna weer voorwaarts neerwaarts afsluiten.
Genoeg gepraat, nu de foto's
Even door het vieze paardje heen kijken
Eerst opwarmen:

Even stappen aan een lang teugeltje tussendoor:

En dan echt aan het werk:
Meteen de ergste maar

Halthouden:

Denk dat dit net een overgang draf-stap was

Draven

Stelling naar binnen, beginnetje van schouder binnenwaarts

Volte

Draven

Halthouden:

Draven:

En langzaam weer wat verlengen in de hals:

En daarna lekker uitgestapt natuurlijk! Maar daar geen foto's meer van.
Geen galopfoto's. De galop pak ik alleen aan het begin even mee, maar toen was m'n moeder nog niet in de buurt met het fototoestel. Verder laat ik de galop op het moment even voor wat het is. De bak is erg nat, en aangezien de galop toch al genoeg moeite kost werken we daar aan de longeerlijn en in de les mee verder.
Commentaar en tips zijn welkom! Graag zelfs
Liefst wel opbouwend, anders kan ik er zo weinig mee.Kan zelf al een heleboel punten noemen die beter moeten, maar laat het commentaar aan jullie over, kijken of we een beetje op dezelfde lijn zitten wat dat betreft