een gecontroleerde gallop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

danianta

een gecontroleerde gallop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 12:08

hoii ik heb nu bijna een jaar een pony van 21 jaar, die voordat ik haar had heel lang heeft stilgestaan. Sinds ik haar heb ben ik haar conditie aan het opbouwen en haar balans aan het verbeteren. Draf en stap gingen al snel heel goed, maar in de gallop valt ze nogsteeds snel uit elkaar en gaat ze heel snel om haar balans te houden. Ik heb veel onderzoek gedaan en alles geprobeert. Ze kan al prachtige travers lopen maar dat heeft de gallop helaas niet echt verbeterd. Ik heb ook veel over een gallopbaan gegallopeerd, maar daar kan ik haar al helemaal niet bij me houden.

Heeft iemand tips over wat ik kan doen om gallop te verbeteren en haar iets beter in controle te kunnen houden?

Avalanche

Re: een gecontroleerde gallop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:25

Zit je zelf goed in balans? Op je billen? Stuiter je niet in galop?

Paarden gaan hard omdat ze geen balans hebben namelijk.

Kan je een overgang stap/draf maken, waarbij je paard in de hand blijft en in balans? Zijn de overgangen van jou? Springt je paard correct aan of valt hij in galop?
Kun je de overgang terug makkelijk maken?

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:28

Paardjes worden van rechtuit galoperen wel sterker vaak, maar ze gaat er vandoor op een galopbaan begrijp ik?

Lenteklokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:03

En in de draf, is het tempo dan wel van jou? Het kan zijn dat de pony in draf ook onder je uit loopt, maar dat je dat niet zo in de gaten hebt, immers in draf kun je lichtrijden en dan is het zitten blijven niet zo'n issue.