Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pluisje88 schreef:Ik kan met mijn kent en masters springen tot een meter. Daarna wordt het vervelend. Niet zo spastisch doen over een sprongetje af en toe. Het zit vooral
Voor je zelf wat minder lekker. Beetje huppelsprongetjes krijgt je paard en je zadel niks van.
Mensen maken zichzelf en elkaar graag vanalles wijsals je ziet hoe hard en plat het gemiddelde springzadel de kussens heeft en hoe zachter en dikker een dressuurzadel is, breekt je paard echt z’n rug niet hoor als je een keer een sprongetje maakt.
Beter een sprongetje maken met een goed passend dressuurzadel of een half passend springzadel erop “want we springen toch bijna nooit dus voor een keertje kan dat wel”
pluisje88 schreef:Mensen maken zichzelf en elkaar graag vanalles wijsals je ziet hoe hard en plat het gemiddelde springzadel de kussens heeft en hoe zachter en dikker een dressuurzadel is, breekt je paard echt z’n rug niet hoor als je een keer een sprongetje maakt.
Beter een sprongetje maken met een goed passend dressuurzadel of een half passend springzadel erop “want we springen toch bijna nooit dus voor een keertje kan dat wel”
Poekkie schreef:Ik heb opgegeven te sprongen met een dressuurzadel… wij (ik en bijrijder) kwamen altijd op de lepel terecht waardoor je er bijna terug over gekatapulteerd werd en ik was totaal niet mee op de sprong, zelfs niet bij 50 cm sprongen. Met het springzadel dat we daarna kochten lukte het prima, dus lag echt aan het dressuurzadel.
Dusja.. je kan eens proberen maar ikzelf doe het niet meer.