Weer beginnen met rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Weer beginnen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 19:52

Hoi allen!
Tussen mijn 8ste en 13e heb ik veel paardgereden. Inmiddels ben ik 21 en heb ik al een goede 6 jaar niet in het zadel gezeten. Mijn liefde voor paarden is nooit echt verdwenen, maar wel de obsessie die ik toen had en ook vond ik het niet meer zo nodig om te rijden. Nu ga ik echter in de zomervakantie naar de VS om daar kampbegeleider te worden. De bedoeling is dat ik daar ook mee help met de paarden en met het begeleiden van bijvoorbeeld buitenritten. Uiteraard is de organisatie er van op de hoogte dat ik al lang niet gereden heb, maar toch wil ik me even een beetje voorbereiden voordat ik die kant op ga.

Hiervoor ben ik van plan een aantal lessen te nemen op een manage, ook om weer te wennen aan de omgang met paarden. Hebben jullie tips voor mij?

Groet,
Hannah

Ibbel

Re: Weer beginnen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:55

Ga in ieder geval bij een Western manege lessen, en leer daar paarden opzadelen met een Westernzadel anders sta je goed onthand in de VS...

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:03

Als je als kind 5 jaar veel hebt gereden, komt dat helemaal goed hoor :-) los van de stijfheid tussen je benen misschien de eerste keren weer ;-)

De tip van Ibbel is wel een hele goeie. Ik zou ook westernlessen starten, of als dat echt niet lukt, iemand zoeken die je het even allemaal uitlegt en laat doen.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:03

En heel gaaf trouwens dat je dit gaat doen, succes!

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:33

ga bij een goede westernstal je licht op steken en oefenen, als je weet dat je in de VS ook western moet rijden.
succes en veel plezier in de VS

Mighty05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:04

Wat de rest zegt idd. Een westernmanege (of iemand die thuis een aantal westernpaarden heeft staan) kan al goed helpen. Ik denk ook dat het nog wel eens goed kan zijn om op de manege met alle klusjes een keer mee te lopen. Als je daar nog geen ervaring mee hebt is het misschien ook wel handig om te weten wat er allemaal om het paardrijden heen nog moet gebeuren.