Rij(galop)-foto's Thiemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 02:00

Shiloh schreef:
Jeetje, wat zijn we weer bezig Verward Allereerst RodeoGirl, ik vind het er al een heel stuk beter uitzien, ik vind dat hij zijn nek wat raar opkrult en achter de teugel kruipt, maar met les moet dat zeker beter gaan.

Daarnaast vind ik dat sommige echt moeilijk doen! Kan zij het helpen dat ze nog niet alles weet... en ook over dat mennen, blijkbaar heeft ze gewoon een beeld van het mennen dat dat opgefokt is, wel.. kan gebeuren... als je toch gewoon niet alles weet.... sorry hoor, maar vind dit echt weer typisch bokt...

en elady... pffffffff nu moest ik ff toch helemaal lachen. De eerste keer plaatst ze foto's van een elastiek, krijgt ze HEEL bokt over haar heen, dat dat elastiek niet goed is en dat dat eraf moet.. en dan krijgt ze nu van jou te horen.... "Is dat wel zo slim geweest? dat elastiek eraf halen Verward ? (het kan aan mij liggen hoor, maar RodeoGirl, ik snap niet dat je dit volhoud!)
Helemaal mee eens trouwens!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 10:53

Ilkkah schreef:
Maar je helpt zulke mensen als Rodeogirl nooit van hun vooroordelen af.

Sorry, maar dan ken jij Jildau niet Lachen.

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:03

Wauw mooie foto's Jildau! Vooral die mooie/aparte, en die galop foto's zijn ook stoer! Cool
Je zit er ook netjes op vind ik, en je past er ook mooi op Knipoog

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 12:08

Sjonniej: Weet ik veul heb geen verstand van mennen er staat toch ook: denk ik...

Shiloh: Idd het is ook nooit goed. Eerst krijg ik 3 pagina's commentaar over hoe slecht dat elastiek wel niet is en dat ik hem ermee afbeul etc. Nou rijd ik tijdje zonder en maak ik weer eens foto's en dan is het weer niet goed en moet ie weer om? *zucht*

Nescio: Heb ook zitten twijfelen of ik wel foto's zou plaatsen omdat ik zoveel commentaar kreeg verleden keer. Maar heb het toch gedaan omdat ik misschien tips kon krijgen en die heb ik ook gehad Lachen . Sommige mensen kunnen het gewoon niet laten een rotopmerking te maken. Gewoon niks van aantrekken.

Ilkkah: 1 keer probleem gehad en daar begin je weer over te zeiken? *zucht*

Yoline: Laph yah *LOL*

Amanda: Je komt maar eens langs Lachen

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 12:12

Picasso"]
[quote="Lenn schreef:
Rodeogirl, goed dat je zo positief tegenover commentaar staat dat lukt niet iedereen OK dan!


Daar kunnen inderdaad een hoop Bokkers een voorbeeld aan nemen! Heel goed van je Jildau, goed dat je er je voordeel mee wilt doen! Ik vind het leuk om weer eens wat foto's te zien van jou en Thiemen. Nou lekker gaan lessen met hem en een hoop ervaring opdoen. Succes meid, gaat goed komen!!!
[/quote]

Ja bedankt! Lachen Sommige mensen hier denken ook dat je na 3 jaar manegeles meteen de sterren van de hemel gaat rijden. Ik weet dat het er niet goed uit ziet maar les komt eraan hoor. Manegelessen zijn alang opgezegd.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 12:25

mysweetheart schreef:
rodeogirl ik vind echt dat je heel veel lef hebt om dit paardje te gaan rijden als je pas 3 jaar rijd hij ziet er niet echt uit als een makkelijk paardje. ik denk dat als jij les krijgt en je leert hem beter kennen dat het al stukken beter gaat. en als hij wil racen dan moet je dat gewoon laten doen geeft die op een gegeven moment vanzelf wel op. ik denk ook dat je hem beter eerst even kan longeren voordat je erop stapt om zo z'n energie een beetje te minderen mag ik weten hoe vaak hij voor de kar staat en hoe vaak en hoe lang jij hem al rijd?
toppie van je dat je het negatieve zo goed op je neemt lekker laten banketstaaflen als je straks vooruit gaat dan kan je ze allemaal uitlachen en wel mooie foto's plaatsen! suc6!


Lievvv Lovers

Ik zou niet weten hoevaak hij voor de kar staat. Dinsdagavond hebben ze les. En soms gaan ze wel eens 's ochtends met de paarden voor de kar door het bos enzo. Weekends hebben ze soms wedstrijden(waarvan hij de meeste wint*trots*). Ik rijd hem niet elke dag. Soms om de dag. Soms 2 dagen achter elkaar. Soms weer 3 dagen niet. Is best verschillend. Ik rijd hem vanaf 15 januari geloof ik.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:37

mij lijkt het slim om thiemen eerst even te longeren, de energie is er dan uit. Dat rijd veel fijner! maar veel plezier met de les

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:52

ow jah, ik wilde er nog even bij zetten. Als die instructie er straks is he.. dan denk ik dat het JUIST slim is om op zo'n paardje te gaan rijden. Volgens mij leer je daar veel sneller, veel meer van dan van een doorgewinterd paard dat alles perfect tot in de puntjes uitvoert...

heel veel suc6! maar dat gaat vast goedkomen!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:21

hey hey

Citaat:
en elady... pffffffff nu moest ik ff toch helemaal lachen. De eerste keer plaatst ze foto's van een elastiek, krijgt ze HEEL bokt over haar heen, dat dat elastiek niet goed is en dat dat eraf moet.. en dan krijgt ze nu van jou te horen.... "Is dat wel zo slim geweest? dat elastiek eraf halen


ik heb dat vorige topic over het elastiek niet gelezen, maar goed. Ik geloof dat iedereen een eigen mening heeft over rijden/menne/gebruik van matigaal/elastiek/tileman en dat we daar mensen ook in hun waarde mee moeten laten. Ik bedoel niet te zeggen dat het slecht of juist goed is om het elastiek erom/eraf te halen, maar als jij weet dat hij daardoor meer bij jou blijft als hij neigt onder je vandaan te lopen, moet je je zelf niet voor de gek gaan houden om je hulpmiddel eraf te halen (lijkt volgens mij logisch Verward )

Verder vind ik dat we er nu over moeten ophouden (we lijken wel heksen zoals we tegen elkaar doen en we zijn hier om elkaar te helpen) en dat ze zelf ook al aangeeft dat ze les gaat nemen en het dan zeker beter zal gaan. Daar ben ik dan ook van overtuigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:13

elady schreef:
maar goed. Ik geloof dat iedereen een eigen mening heeft over rijden/menne/gebruik van matigaal/elastiek/tileman en dat we daar mensen ook in hun waarde mee moeten laten.


Als je die tileman maar in de kast laat... lijkt mee geen succes daar mee te gaan rijden Cool

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 16:01

whihi leuke foto's hoor!! Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:04

RodeoGirl schreef:
Sjonniej: Weet ik veul heb geen verstand van mennen er staat toch ook: denk ik...

Als je geen verstand van mennen hebt vind ik ook niet dat je je oordeel erover klaar mag hebben en dat het mennen zo negatief uit de bus komt! Als je ergens geen verstand van hebt ga je er toch niet over zo over praten? Zeker als je paard zo goed is in mennen dan zal het heus daar niet door komen! Als alle paarden waarmee gement word daardoor verziekt worden dan zouden er een heleboel paarden in NL verziekt zijn....

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:55

Sjonniej"]
[quote="RodeoGirl schreef:
Sjonniej: Weet ik veul heb geen verstand van mennen er staat toch ook: denk ik...

Als je geen verstand van mennen hebt vind ik ook niet dat je je oordeel erover klaar mag hebben en dat het mennen zo negatief uit de bus komt! Als je ergens geen verstand van hebt ga je er toch niet over zo over praten? Zeker als je paard zo goed is in mennen dan zal het heus daar niet door komen! Als alle paarden waarmee gement word daardoor verziekt worden dan zouden er een heleboel paarden in NL verziekt zijn....
[/quote]

potverdorie, sjonniej, ze heeft hier toch geen hééél verhaal over mennen opgehangen?
we weten uit jouw 'wakker-lig-topic' nu al dat jij perfekt geboren bent, maar dat is nu eenmaal niet aan de hele wereld gegeven. rodeogirl heeft het met haar open instelling wél in zich om nog heel snel bij te leren, iets waar ik bij jou nog niet echt van overtuigd ben.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:05

Ik wil best wat bijleren, maar als je geen verstand hebt van mennen mag je niet zomaar de schuld daarnaartoe schuiven!! Dat word al vaak genoeg gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:26

Ik heb ook veel gemend en moet zeggen dat ze paarden waarmee ik mende, wel echte heethoofden waren.

Ze moesten presteren voor de kar dus kregen ook energierijk voer, ik zie hier ook een echte fries die goed voor de kar zal presteren, echt met "de kop erop"zoals een kenner zou zeggen.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 19:37

Chiqa schreef:
Ik heb ook veel gemend en moet zeggen dat ze paarden waarmee ik mende, wel echte heethoofden waren.

Ze moesten presteren voor de kar dus kregen ook energierijk voer, ik zie hier ook een echte fries die goed voor de kar zal presteren, echt met "de kop erop"zoals een kenner zou zeggen.


Ja hij is echt goed voor de kar volgens de eigenaar. Ook Noordelijk kampioen geweest enzo.

Sjonniej: Er stond toch ook: IK DENK DAT ....Sjemig hey. Ik bedoelde dat hij misschien daardoor wel eens wat opgefokter was dan normale paarden en jij begint meteen een heel verhaal over hoe erg ik mennen wel niet afkraak. Heb ik ergens gezegd dat ik mennen niet leuk vond/dom vond of wat dan ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:29

wat voeren ze hem?? Weet je dat want dat kan ook veel invloed hebben, als wij een heel lang stuk gingen mennen, dan gaven we ze geplette haver, nou dan gingen ze als de brandweer, rijden was dan geen harde....

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 20:32

Chiqa schreef:
wat voeren ze hem?? Weet je dat want dat kan ook veel invloed hebben, als wij een heel lang stuk gingen mennen, dan gaven we ze geplette haver, nou dan gingen ze als de brandweer, rijden was dan geen harde....


Ik ga morgen weer heen en dan zal ik even op het bord kijken (staat precies op wat alle paarden te eten krijgen). Maar zijn er meer mensen die hem mager vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:41

RodeoGirl"]
[quote="Chiqa schreef:
wat voeren ze hem?? Weet je dat want dat kan ook veel invloed hebben, als wij een heel lang stuk gingen mennen, dan gaven we ze geplette haver, nou dan gingen ze als de brandweer, rijden was dan geen harde....


Ik ga morgen weer heen en dan zal ik even op het bord kijken (staat precies op wat alle paarden te eten krijgen). Maar zijn er meer mensen die hem mager vinden?
[/quote]
Ik ben benieuwd, ik vind hem niet mager, hij is wat aan de fijne kant maar het past wel in het geheel.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:44

Ik vind hem ook niet mager, ik denk wel dat wat meer spieren hem goed zullen doen, maarja dat kan je er niet aanvoeren hè Knipoog. Het is gewoon niet zo'n plompe fries.
[edit: hele stomme fout haha]
Laatst bijgewerkt door Lenn op 08-03-04 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 21:23

Ik vind hem zo juist wel mooi alleen mocht hij wel wat breder zijn voor het doorzitten Knipoog

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:31

Ik vind het wel iets aan de dunne kant....