Ik heb een best explosieve E-pony, super braaf maar zodra je er op zit en echt aan de slag gaat blijft ze maar door en door drammen tot het uitendelijk op ren galop komt of gewoon een hele vlotte draf
( gewoon in de bak )
Ze is meerdere keren na gekeken bij de arts en er is echt niks mis zeggen ze, eerst had ik nog wel dagen waarop dit minder was maar de laatste tijd doet ze het elke keer dat ik ga rijden
Longeren wou ik echt mee doorzetten maar de longeerbak is helemaal doorweekt en hier is echt niks in te doen helaas, het bos wil ik al helemaal niet proberen als ze zo in de bak is
Nu zet ik mijn gewicht naar achter en geef ik druk op de teugels, niet constante druk anders word het alleen maar erger, maar dat, voltes rijden, de hoek in sturen, hulpteugel, niks blijkt echt te helpen.. ik reed altijd bitloos en had hier eigenlijk geen problemen mee, mijn instructeur gaf mij de tip met bit te rijden, dit ging 3 lessen goed en nu loop ik zowel met bit of bitloos bij deze problemen aan.. ze betekend echt alles voor mij maar het is nu al dik een jaar gewoon niet leuk meer... en het gaat voor mijn gevoel alleen maar slechter
Hierbij de vraag, is het mischien een oplossing bepaalde suplementen voor het energie overvloed te geven, waar ze mischien met rijden wat rustiger van word, ze is ook extreem snel afgeleid en kijkt meer om zich heen dan dat ze let op wat ik van haar vraag, ik heb namelijk gewoon steeds minder motivatie om naar stal te gaan, ik ga meestal verdrietig en gefrustreerd weer naar huis