Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
instructie is ook weer geregeld en de lessen gaan ook op geregelde tijden plaats vinden want dat dat weer nodig is is wel duidelijk. Helaas duurt het nog 2 weken voor de hulp to the rescue komt, in die tijd zal ik dus toch wat zelf moeten blijven vogelen. Mijn paardje is gelukkig wel heel lief verder, ze gaat bijv. Niet bokken, steigeren of rennen als ik haar weer probeer om te zetten in de richting die ik wil met mijn been of een tikje met de zweep op haar dikke kont geef maar het kost me wel veel spierpijn momenteel en nog wint ze het soms van me als ze echt echt echt wil omdraaien op buitenrit om terug naar huis te gaan terwijl we altijd een bekend klein rondje lopen en er een maatje mee is.. Lizenlotte schreef:Hoi,
Mijn paardje heeft een manier gevonden om haar zin door te drijven: bit vast pakken, teugels uit mijn handen trekken door hoofd omlaag te doen en dan gauw daar heen lopen waar zij heen wil (terug naar huis op buitenrit, het weiland in om te grazen of naar de uitgang van de bak bij bakwerk) hoe ga ik hier het beste mee om??